Hoi, Ik zou idd kattemelk via de dierenarts halen. Wij hebben ook pas een rode poes,Ze was 7 weken dat we haar haalde,nu inmiddels 11 weken. Het is erg zeldzaam,een rode poes. Onze kitten heet Evy en mijn 2 oudere katten /Ginger en Saar. Waaraan je het geslacht kan zien,is dat de anus en het andere gaatje heel dicht bij elkaar zitten. Kijk eens op google. Ik zal vanavond ff proberen een foto te plaatsen van haar.
Als je niets hebt dan kun je volle koffiemelk geven. Alleen die van friesche vlag, het is enorm vet Het blijft echter mensenmelk, dus het geniet niet de voorkeur. Ik geef flessekittens, die het extreem lastig hebben, wel eens een mix van kmr (speciale kittenmelk van de dierenarts) met een beetje volle koffiemelk en wat druivesuiker. Het is alleen erg opletten geblazen (maar dat is het met die kleintjes altijd).
4 á 5 weekjes schat ik jou rode knapperd. Kittenmelk, room en koffiemelk zijn wel aansterkers maar niet het belangrijkste nu, je kan er ook diaree door krijgen daar de uk het niet is gewend!!! Goede kittenbrokjes die heel klein zijn, van royal canin heb je een goede en fijne babycat brok, die is echt klein en heeft alles in zich. Ook wil ik je aanraden om bij de supermarkt lamshart te halen, die liggen in het vriesvak voor honden. Kijk even goed op de verpakking dat het alleen lamshart is en geen andere toevoegingen! Dit is super voor de darmflora en spieropbouw. de andere twee mogen dit ook gerust eten, is goed voor alle kittens! Na 1000den kittens te hebben grootgebracht weet ik waar ik over praat. Succes en geniet ervan!
Haal voor dit soort kittens convelance support van Whaltam bij je da, soort astronoutenvoedsel voor zieke dieren en kittens waarvan ze niet aan de dunne raken, is al opgenomen voor het bij de darmpjes is
Nou, ze is de nacht goed doorgekomen hoor! We hadden haar meegenomen in een (leeggekiepte) speelgoeddoos, zo'n plastic doos, bij gebrek aan een kartonnen doos, met een handdoek er in.. Ineens was mevrouw zo bijdehand om eruit te springen De hele dag kon ze amper normaal lopen, viel ze telkens om, en nu sprong ze gewoon uit de doos! Toen hebben we 'r maar weer beneden gezet, anders zou ze de hele slaapkamer doorgaan, en toen ik vanmorgen de deur open deed kwam ze (en de 2 anderen) vrolijk naar me toe huppelen Er zit verder genoeg leven in.. Het is zo grappig als ze over de stofzuigerslang (die in nog in de woonkamer ligt, nog geen zin om op te ruimen ) probeert te springen maar maar tot halverwege komt Ze speelt ook, probeert je vingers te pakken en hapt er in.. Ik denk dat het wel goed komt!
Ah wat ontzettend lief zeg veel plezier met de kleintjes en hopelijk groeit deze dame uit tot een sterke poes.
Ligt hier standaard in de kast , evenals een heleboel andere dingen. Alleen dit is vast niet iets wat veel mensen standaard in huis hebben, omdat je het toch bij de dierenarts moet halen. Heb (helaas) flink wat ervaring. @ TS, wat super dat het zo goed gaat. Zal wel een opluchting zijn.
Ga zelf alsjeblieft niet voor dokter spelen met dat beestje, met een pasgeboren baby doe je dat immers ook niet, bel eerst een dierenarts op voor een check. Die kan je ook vertellen hoe oud ze nu eigenlijk is, want lengte en gewicht zeggen niet alles.
Toch zou ik als ik jou was niet schrikken als het een kater is. Bij ons kwam er een rode kitten aangelopen van ongeveer 14 weken. Wij naar de dierenarts om de gezondheid en eventuele chip na te kijken. Ze wisten toen bij de dierenarts 100% zeker dat het een poes was. Totdat ik 2 weken later een dingetje eruit zag hangen.
wij hebben ook een rode poes.. De DA dacht nog even dat ze 2 slachtig was maar uiteindelijk toch echt een meisje Helaas geen tips maar hij/zij is wel to cute
Ik zou hem/haar/het voor zekerheid door een dierenarts na laten kijken. En ik weet niet of je it al bij de andere kittens hebt gedaan om te spelen, maar hier zou ik nog even mee wachten ivm evt ziektes.