Ovulatietest te laat positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kikker85, 27 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Omdat wij al ruim een jaar proberen zwanger te worden zijn we onlangs naar de ha gestapt en hebben we een doorverwijzing gekregen naar de gyn. Deze heeft een aantal onderzoeken gedaan: Bloedonderzoek voor chlamydia, zaadonderzoek, echo van baarmoeder en eileiders. Dat was allemaal goed. Als laatste heb ik nu echo gehad voor het bepalen van mijn eisprong en aansluitend bloedonderzoek om te bepalen of mijn ei ook echt was gesprongen: hieruit bleek dat mijn eisprong op cd 14 was. Het vreemde is dat ik ook ovu-testen heb gedaan en die pas op cd 15 positief was, Wat dus zou betekenen dat mijn ei pas op dag 16 of 17 zou moeten springen. De gyn gaat af op de resultaten van het onderzoek, maar bood geen verklaring voor de uitslag van de ovu-testen. Iemand misschien een soortgelijke ervaring?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe kun je weten dat je eisprong op dag 14 is geweest? Dat kun je niet zien aan de uitslag van een bloedonderzoek.

3. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
  4. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Niemand? :(

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Als ik jouw link bekijk zegt die waarde niets als je niet zeker bent dat eisprong al geweest is.

Er staat namelijk dit:
    Dat betekent dat alles tussen 5.82 en 38.20 zowel in de ovulatie fase kan zijn als in de luteale fase.

Weet je toevallig wat jouw waarde was?

6. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Nee, dat weet ik niet. Zo goed had ik het nog niet gelezen. De gyn zei het met zoveel zekerheid... Nou ja, dan ga we er maar van uit dat mijn eisprong ergens tussen dag 13 en dag 17 zit, dan zitten we altijd goed ;) bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina