Nier/ blaas afwijking bij 20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jette 1976, Apr 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

Sep 28, 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Wij hebben gisteren te horen gekregen tijdens 20 weken echo (20,2) dat ons meisje een nier en blaasafwijking heeft. Het linkerniertje is 4,8 mm en de rechter 6,8 mm. De blaas lijkt een kapje op te zitten. Ze denken aan evt dubbele blaas.... Nu doorgestuurd naar het Erasmus en ze hebben gisteren ook een vruchtwaterpunctie gedaan bij mij en we moesten allebei bloed afgeven..... Ook hadden ze het nog over de vagina van ons meisje. Dat moest nagekeken worden in het Erasmus.... Ik weet alleen niet waarom.... Wat kan de prognose zijn? Evt toekomstperspectief voor ons meisje? Ik moet nu rust houden en mag geen stress hebben. Ik Google me suf maar word daar echt niet vrolijk van...... Kan iemand mij antwoord geven? Een ietsepietsie duidelijkheid? Ervaringen misschien?? Ik maak mezelf helemaal gek....... Alvast bedankt voor de moeite!

2. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

Sep 28, 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Niemand ervaring hiermee???

3. Opzoek

Opzoek Lid

Mar 31, 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas/gelukkig niet.......heel veel sterkte wie weet valt het allemaal mee!

4. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Was er wel genoeg vruchtwater? Het is heel lastig, maar je weet nog niks, dus je moet het echt even afwachten. Wanneer kun je terecht in het Erasmus? Veel sterkte!

5. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

Sep 28, 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Er was wel genoeg vruchtwater idd..... Volgende week donderdag Erasmus om 11:00. Woensdagmiddag worden we gebeld met de eerste uitslagen van de punctie. De trisomie afwijkingen ja of nee......

6. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Dat is al een heel goed teken! Dat houdt in dat de nieren + blaas wel werken. Verder was het wel allemaal goed? Spannend.... Als je toch teveel gaat stressen hierdoor, zou ik gewoon bellen of je eerder kan komen.

7. vlin85

vlin85 Lid

Jan 20, 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Geen ervaring..
    Maar ik dacht als je zo onzeker bent zou je anders de dokter niet kunnen bellen en vragen wat als.. zodat je weet wat de uitkomsten eventueel kunnen zijn

8. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

Jan 23, 2013
    553
    1
    18
    Sterkte meis, lastig zo :( Kun je niet je arts/vk bellen voor wellicht iets meer informatie? Google kan je volgens mij alleen maar gek maken :*

Share This Page