Te klein hoofdje en cyste help??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door blond24, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blond24

blond24 Actief lid

20 mrt 2012
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben met niet zoon super lekker gevoel uit de 20 weken echo gekomen. Er is een cyste gevonden in het hoofd van mijn dochter. Nu vertelde ze dat het wel vaker voorkomt en dat ik mezelf er niet druk om moet maken. Je snapt het al dat doe ik dus wel. Daarnaast vertelde ze dat hoofdje klein was, maar dat dit gewoon kon. Wij hebben met 16 weken ook een echo gehad en daar was het hoofde gewoon op de 16 weken, alleen nu bij 21 weken is het hoofdje maar 3 weken gegroeid en de rest allemaal wel 5 weken. Wat ik op internet lees is deze combinatie niet goed. Wie kan mij er verder wat over vertellen?

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    He jakkes wat vervelend! Nooit leuk om te horen dat je kindje niet helemaal perfect is met de 20 weken echo!

Ik heb 2 weken geleden met de echo ook te horen gekregen dat het hoofdje te klein was, liep 2 weken achter in groei en hier moet ik morgen voor terug komen. Wat is bij jou het vervolg? Moet je terugkomen voor meer echo's? De onzekerheid is het ergste he? Ik kan je verder ook niet echt wat zinnigs vertellen, en google al helemaal niet (weet ik uit ervaring, allemaal ellende als je op dit soort dingen gaat zoeken!).

Als je vragen hebt of je ongerust bent zou ik gewoon je vk of gyn bellen, hier moet je niet te lang mee rondlopen hoor!

3. janina

janina Actief lid

he meid,

wat vervelend dat je er zo n gevoel aan over hebt gehouden,
    lees nou niet op internet over deze dingen want dan maak je je alleeen maar bang, hier staan de ergste dingen op
    als de echoscopiste twijfelde en een idee had dat het niet goed zit, had ze je zeker door gestuurd naar een gespecialiceerd ziekenhuis om het na te laten kijken.
    bel anders even je vk om je gerust te stellen

ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen zo

liefs janina

4. blond24

blond24 Actief lid

20 mrt 2012
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn niet doorgestuurd en ook geen vervolg echto.

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    jeetje dat was vast schrikken, klein hoofdje kan in latere stadium weer vlottrekken ;) die van ons liep met 20 weken anderhalve week achter op groei en hoofdje was niet mooi rond genoeg vond ze, gisteren een groeiecho gekregen en alles was perfect op het genoemde termijn ;) daar zou ik als ik jou was niet teveel zorgen over maken. Cyste in hoofdje daar kan ik je niet bij helpen, ga wel voor je duimen dat het weer krimpt want dat hoor je wel vaak van cystes;)

Blijf niet met het vervelende gevoel rondlopen, gewoon de verloskundige bellen voor geruststelling daar zitten ze ook voor;) En misschien kan zei je wel meer vertellen.

Hou je taai meis

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Blond: als ze iets ernstigs verwachten dan hadden ze je terug laten komen voor een echo. Niet lullig bedoeld hoor.
    Ik snap dat je toch ongerust bent.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ps: ik heb wel ervaring met cyste in het hoofd, maar niet een een te klein hoofd ;)

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

BLond vervelend die onzekerheid, maar als ze je geen vervolgecho geven dan zit het echtw el goed.

Wij hadden dit bij ons dochtertje ook.
    Een te klein hoofd en echt onder de P5 en 2 opklaringen in het hoofdje.
    Dus wij doorgestuurd naar de gyn voor een echo en daar was alles goed en was het niets ernstigs.
    We hebben nu een gezonde meid van 3,5 rond lopen
    Het blijkt heel veel voor te komen en het schijnt zo rond de 28 weken weg te trekken.

Bij ons jongste zoontje weer een te klein hoofd, maar niet zo erg als bij zijn zusje, dus daar is niets mee gedaan.

Nu heeft ons meisje een te klein hoofdje en ook onder de p5 en krijgen we voor de zekerheid een groeiecho met 32 weken, maar ze zeiden al dat het bij ons gewoon erfelijkis omdat ze allemaal een klein hoofdje hebben en ik zelf heb ook geen groot hoofd.

Ik hoop dta je gewoon lekker kan genieten van je zwangerschap en ga niet googlen op klein hoofdje want dan kom je ook de akelige verhalen tegen en dat heeft ons toen een week met hele dikke stress bezorgd.

9. blond24

blond24 Actief lid

20 mrt 2012
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina