Ik ben 17 weken zwanger en heb al dagenlang hoofdpijn. Echt, sta ermee op en ga ermee naar bed Ben er sago van, kan me niet concentreren... Heb nu net 1 pcm genomen omdat ik het nu zo beu ben....maar ben geen fan van pilletjes en poedertjes maar soms moet je wel.... Herkenbaar voor iemand? Die hoofdpijn?
In het begin van mijn zwanger schap wel vaak en eigenlijk de hele zwangerschap wel meer last van hoofdpijn. Ze zeggen dat je dan een jongen verwacht... bij mij klopt het
Is je bloeddruk in orde? Ik heb afgelopen nacht extreme hoofdpijn gehad moest er van overgeven etc.. Vandaag ook hele dag nog wat last gehad. Vanmiddag gebeld met t zhuis, ben de hele middag daar geweest. Moest bloeddruk laten meten. 1e meting: 130/90 2e meting: 140/85 moet morgen weer terug komen. Hoofdpijn kan hormonaal zijn, maar dus ook met je bloeddruk te maken hebben.
heb ik gelukkig (nog) geen last van. bij de vorige zwangerschap ook niet. 'normaal' heb ik altijd migraine maar als de hormonen met me aan de haal gaan is het dus tijdelijk verleden tijd. bij mij helpt 1 pcm nooit. moet er minimaal 2 hebben. (voor spanningshoofdpijn, migraine ander geval ) heel veel sterkte, weet hoe 't voelt..
Je zou je vk kunnen bellen om je bloeddruk te laten controleren. Bij m'n vorige zwangerschap kreeg ik hoofdpijn van de hoge bloeddruk. Nu heb ik ook hoofdpijnen maar andere hoofdpijnen en die zijn niet te wijten aan de bloeddruk (die wordt hier regelmatig gecontroleerd) Maar ik krijg nu een jongen dus dan zal het daar aan liggen xD.
Ik heb ook erge hoofdpijn gehad rond die termijn. Mijn bloeddruk was goed. Gelukkig is het weer over gegaan na een paar weken. En ik verwacht ook een jongen, haha. Ik kan het me van mn vorige zwangerschappen niet herinneren, of ik toen hoofdpijn heb gehad.
Had het bij mijn vorige zwangerschap tijdens de eerste paar maanden. Paracetamol hielp niet dus ben ik mee gestopt. Het is vanzelf weer over gegaan. Ik kreeg overigens een meisje. Nu heb ik er ook af en toe weer last van. Heb er helaas nog geen oplossing voor.
Hier ook de eerste maanden erg last van hoofdpijn. bloeddruk lag het niet aan. Ik nam 2 pc als het echt niet te houden was. Dat verlichtte het iets. Sterkte.. tis een heel vervelend kwaaltje!
Ik heb het ook heel erg gehad ... hier wel een knul. Tot 14 weken gehad daarna werd het minder. Het lag hier niet aan de bloeddruk. Ik heb nooit iets geslikt omdat pcm zeker niet zonder risico's als je een jongen draagt. Ik ging plat en legde een koud compressen op m'n hoofd.
Hier wel al hoge bloeddruk vanaf 8 weken. Dus zeker in de gaten houden! Ik neem bètablokkers en hou het daarmee onder controle samen met thuis zitten en rustig aandoen. Dus toch even laten controleren. Zeker als het al even duurt.
echt? O jee ik heb wel wat pcm ingenomen... ben nu ook op zoek naar pcm want barst ook weer van de koppijn
Bij mij zei de verloskundige dat paracetamol helemaal geen kwaad kon, maar je moet er natuurlijk nooit te veel van nemen.
Paracetamol beïnvloedt testosteron van ongeboren jongens Ik heb ook veel hoofdpijn gehad deze zwangerschap, en nog steeds. Gelukkig was er nooit wat te zien in m'n urine en ook een hele lage bloeddruk. Ik heb gewoon 2 paracetamol ingenomen als het te pijnlijk werd. Dan wordt ie maar homo hoor 😜
hahah... nou het is ook niet zo dat ik ze op eet als snoep hoor... neem alleen als het ondraagelijk is. of als ik er mozaiek migraine bij krijg. vandaag ga ik toch naar de verloskundige, kijken of mijn bloeddruk nog ok is
vandaag geweest, heb het gelijk gevraagd of het waar is van die paracetamol en volgens de verloskundige is dit niet waar. mijn bloeddruk was trouwens ok!
Heb het ook weken lang gehad!! Rond hetzelfde termijn. Magnesiumsupplementen waren hier de oplossing! Mag je gewoon hebben tijdens de zwangerschap, tot 400 Mg geloof ik ofzo. 150 Mg was hier voldoende.
Ik heb dit trimester ook ontzettende last van hoofdpijn (gehad). Dag en nacht. Zo erg dat ik dacht dat mijn hoofd ging ontploffen. Acupunctuur is bij mij de oplossing. Ik ben er (nog) niet 100% van af, maar ik heb nu wel 4-5 hoofdpijnvrije dagen erachter elkaar en dan soms een dagje lichte hoofdpijn. Voor mij een hele vooruitgang. Ik slik liever ook geen pijnstillers.
Bedankt voor de reacties. Het komt dus veel vaker voor dan ik dacht! Schrik wel van de wisselende berichten over gebruik van pcm. Nooit graag geslikt hoor en de afgelopen week de eerste 2 in deze zwangerschap omdat mijn hoofd uit elkaar klapte! Toch ook eens vragen aan vk of gyn. Ik mijd nu cafeïne en drop. Drink veel water maar dat mag niet baten helaas.....moet pas 19 mei weer naar de vk ...