op zich is het ook niet echt een heel groot probleem dat de kleine is kleiner is als gemiddeld. Mijn man en ik zijn ook maar klein ik 1.58 en hij 1.75. Het enigste wat ze zorgen baart is dat ik al vanaf week 25 harde buiken heb en daarvoor al regelmatig in het ziekenhuis was. Nu deden deze gelukkig niets. Alleen gister zagen ze wel dat de harde buiken wat meer voorwerk aan het doen zijn dus dat ik ook daadwerkelijk eerder kan bevallen. Blijkbaar remmen ze de bevalling niet na 34 weken?! Tenminste dat is wat ik te horen kreeg. Ons manneke is dus exact met 34 weken 1930 gram. En ik weet zelf uit ervaring wat het is om een dysmatuur kindje te krijgen omdat onze zoon ook dysmatuur was. Maar daar hebben wij ontzettend veel opstart problemen mee gehad. Die roze wolk hadden wij niet, eerder een grijze wolk. Alleen toen is het niet tijdens de zwangerschap vastgesteld alleen toen hij geboren was. Vandaar mijn vraag wat andere artsen jullie hadden geadviseerd en of er zoveel verschillen zijn hoe artsen reageren. Ik moet nu dinsdag weer terug en krijg dan verdere onderzoeken.Kreeg te horen dat alleen met rust de kleine het meeste aankomt, dus vandaar dat ik nu ook echt plat lig. Als ons manneke daardoor wat grammetjes aankomt teken ik daar voor.
Hier net weer een groeiecho gehad, ons meisje is in 5 weken tijd ook maar 500 gram aangekomen. Zit nu in week 30 en ze weeg nu 1174 gram. De curves zit ze nu met alles op de onderste lijn, behalve hoofdomtrek, die valt buiten de onderste lijn. Gyn was niet tevreden over de groei, maar alles zag er verder goed uit. Hartslag was goed, doorbloeding in navelstreng en placenta ook. Dus ik maak mij niet zo duk hierom. Ze is gewoon een kleintje.
Mijn zoontje woog met +- 34 weken zwangerschap ook 1950 gram. Hij is geboren met 40+1 en woog toen 2330 gram. We hebben nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze graag een steigende lijn in het gewicht wilde zien. Uiteindelijk zijn we op zijn laagste gewicht naar huis gegaan. Maar alles is weer goed gekomen. Ik moet er echter wel bijzeggen dat bij ons kleintje alleen de buikomvang te klein was op de echo. Hoofdje en beentjes waren normaal.
Hier vandaag groeiecho gehad. Hoofdje konden ze niet meten, beentje en buikje wel. Ze weegt nu 1420 gram. Was iets onder gemiddeld. Buikje loopt ietsje achter. De rest alles ok. Ze zeggen inderdaad met rust groeien baby's het beste. Succes!
Nou ik rolde van de week werkelijk van de stoel af van verbazing. Vorige week dus groeiecho gehad en ons manneke was gewoon rond de 3000 gram met 36 weken dus perfect. Hij heeft iets kleiner hoofdje en beentjes waren ook onder gemiddeld. Maar buikomvang en gewicht perfect en dat vonden ze het belangrijkste. Dus in 2 weken gewoon dik 1000 gram aangekomen. Hij zou een groeidip hebben gehad????
nou super zeg!! Hier hadden we ook een dysmatuurtje: 2570 bij 38+3, maar verder alles prima mochten meteen naar huis.
Hier 2560 bij 37 weken. Omdat ze de eerste dagen niet dronk en veel afviel moesten we blijven, 3e dag naar huis. Ze woog toen 2430 en vanaf toen is ze zes maanden lang een kilo per maand aangekomen . Van beneden de onderste lijn zit ze nu mooi boven het gemiddelde. Fijn dat het er nu zo goed uitziet bij jou!