Hallo, Afgelopen dinsdag hebben mijn vriend en ik de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit op één ding na. De kleine hersenen van ons mannetje lopen twee weken achter in groei. De meting die is gedaan kwam op een gemiddelde van 18 weken. Zelf ben ik nu 20,5 week zwanger. In de groeicurve was te zien dat het stipje net onder de lijn zat. Op het moment ben ik erg verdrietig en haal ik me van alles in mijn hoofd. We hebben geen idee waar we aan toe zijn. Aanstaande maandag moeten we terugkomen naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo. Heeft iemand hier ervaringen mee? En heeft iemand enig idee of deze achterstand de komende weken nog bij kan trekken?
Hoi, ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel even veel sterkte toewensen! Ik hoop dat jullie maandag wijzer worden in het ziekenhuis en ze alle tijd nemen om jullie dingen uit te leggen. Hopelijk valt het allemaal mee!
Ik durf bijna mn verhaal niet te typen,maar ik doe het toch. Ik hoop voor jullie wel op een goede afloop. Mn collega haar kindje had bij de 20 wekenecho geen kleine hersenen. Jammer genoeg had het kindje geen overlevingskansen en hebben. Ze haar in juni geboren laten worden. Nu vertelde ze me dat je dit inverschillende stadia's hebt, bij hen was het het ergst. Maar blijkbaar kan je dit ook in een milere vorm hebben. Wat het precies inhoudt weet ik ik niet. Ik wens julle veel sterkte en ik hoop voor een goede afloop!
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad ook op internet gelezen dat de kleine hersenen kunnen ontbreken. Gelukkig is dit bij ons niet het geval en zijn ze wel aanwezig... Maar ja, ze geven aan dat die achterstand in ieder geval niet 'normaal' is. Verder hebben ze ons geen informatie gegeven...
Jeetje, wat een onzekere tijd voor jullie.. Ik kan jullie helaas niet geruststellen, maar wilde ook niet alleen lezen en verder gaan. Dus ik kom jullie gewoon even heel veel sterkte wensen en hoop dat de lange dagen tot maandag snel voorbij zijn. Nog veel meer hoop ik dat jullie maandag weer goed nieuws krijgen. Mijn duimen draaien keihard! Sterkte voor de komende dagen!
Jeetje June, Ik wil je vooral even heel veel sterkte wensen. Bij mijn zoontje hadden ze ook iets op de echo gezien wat niet goed leek, ohw wat een angst. (ging om iets totaal anders hoor en bleek achteraf allemaal goed te zijn gelukkig) Ik begrijp dus hoe je je nu moet voelen. Ik ga heel hard voor je duimen dat bij de volgende echo alles goed is; tot dan, probeer niet te veel (of helemaal niet) te google-en. Je kan jezelf helemaal gek maken! Hele dikke knuffel
Van hieruit ook heel veel sterkte gewenst. Weet wat het is om een slechte uitslag van iets te krijgen,je veel zorgen te maken. Ik hoop dat het zal meevallen,net als bij ons, ondanks dat het hier niet helemaal goed is. Dikke knuffel
Dank jullie wel allemaal! Ik doe geen oog dicht (4:34 nu). Gelukkig nog één nacht hierna. Ik hoop dat we dan iets meer duidelijkheid hebben...
Kan mij dat heel goed voorstellen. Dikke knuffel nogmaals en ook vandaag draaien mijn duimen door! Hoe laat hebben jullie maandag de echo? Phoe.. Nog een lange dag voor de boeg...
Gelukkig meteen in de ochtend! 9.15. Het komt nu wel erg dichtbij. Ook daar word ik een beetje angstig van. Ik hoop zo ontzettend dat er een verkeerde meting is gedaan...
Vergeet niet dat je nooit 100% zekerheid hebt over dingen zoals dit totdat het kindje word geboren. Misschien valt het wel reuze mee! Heel veel sterkte trouwens in deze moeilijke periode.
Ik heb een kindje die een afwijking heeft aan de kleine hersenen. Ze zijn niet goed ontwikkeld. Hij heeft een syndroom, dat heb je in verschillende gradaties. Maar wie weet trekt het nog bij, bij jullie kindje.
Na zijn geboorte helaas pas. Hij mist een stukje van zijn rechter of linkerkant van de kleine hersenen.. En ze zijn kleiner als normaal. Hij heeft het Dandy Walker Syndroom. Bij Ziva hebben ze er extra op gelet bij de echo's. Bij de 20 weken echo van Mitch hadden ze niks gezien en is daarna niet meer bekeken, dus vandaar dat ze het bij hem gemist hadden.
O jeetje. Het zoontje van een vriendin van mij had dit ook. Heeft jullie zoon ook vocht in zijn hersentjes dan? Hoe doet hij het verder?
Heeft het zoontje van je vriendin dit ook? Hij heeft Een cyste achter bij zijn kleine hersenen die vult de ruimte op die de kleine hersenen te kort komen zeg maar. Hij doet het heel goed, hij gaat naar het revalidatiecentrum naar een peutergroep omdat dit kleinschaliger is dan een gewone peuterspeelzaal en krijgt hij tussendoor therapie. Hij heeft wel veel klachten die bij de dandy walker horen, maar hij heeft de artsen doen verbazen Net zoals ik al schreef, down heb je in gradaties en dit dus ook. Met de goede begeleiding en therapie komen die kinderen heel ver.
Bij mijn vriendin kwamen ze er achter met de 20 weken echo dat hij het dandy Walker syndroom had. Daarnaast was er nog veel meer niet goed en had hij geen overlevingskansen. Hij heeft het niet gehaald. Hun kerngezonde dochtertje van nu heeft ook een cyste op die plek. Zij doet het ook super! Wat fijn dat jullie zoontje het met de juiste begeleiding ook goed doet!
Veel succes en sterkte vandaag, fijn dat jullie al zo vroeg terecht kunnen! Ons kindje had bij de 20 weken echo ook een cyste in de hersentjes, deze was bij 24 weken verdwenen.