Te klein om te kamperen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dorien87, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi meiden,

in januari 2015 voor het eerst mama geworden en we zijn afgelopen juli samen op vakantie geweest naar Spanje. De rit is enorm goed meegevallen en ook het verblijf. We hadden een tent gehuurd van Vacansoleil.
    Dit is ons zo goed bevallen dat we overwogen om volgend jaar zelf een grote tent e.d. aan te schaffen.
    Nu zijn we al opnieuw zwanger (hartstikke blij mee natuurlijk) en het kindje zou uitgeteld zijn voor begin april. Waarschijnlijk zelfs iets vroeger.
    Mijn man heeft enkel vakantie in juli dus als we tijdens de vakantie voor een langere periode weg willen, moeten we in juli gaan.
    Mijn man wilt absoluut niet met zo'n kleintje naar een warm land (Spanje, Frankrijk, Italië). Hij wil gewoon liever thuisblijven. Vooral omdat het kindje dan nog zo klein is.
    Ik snap zijn redenering wel, maar ik wil toch ook graag op vakantie, naar het buitenland met de kindjes.

Is het echt zo ondoenbaar om met zo'n kleintje op camping te gaan naar een warmer land?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor in mijn ogen prima te doen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    Wat ik wel zou bedenken of het eind rijden wel verantwoord is met zo'n kleintje.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Het kan wel, je kindje is dan ook al 4 maanden dus jullie zijn al wel gewend als gezinnetje...maar bedenk goed of het voor jullie ook praktisch en fijn is met de eventuele nachtvoedingen, vaker snachts wakker worden of slechter slapen door de hitte, zeker in een tent!
    Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar dat weet je pas als je kleintje er is.
    En idd de reis erheen is ook iets om over na te denken, of dat fijn is met zo'n kleintje.

5. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

waarom niet onze zoon was wat ouder en onze dochter ook trouwens, maar ik heb er afgelopen vakantie genoeg gezien op de camping en die hadden nergens last van hoor.

6. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    We hebben dit jaar 20 u gereden waarvan het grootste deel 's nachts. Ons meisje is gelukkig een goede slaper. We hadden zo'n reiswieg aangekocht speciaal bestemd voor lange autoreizen.
    Nu moet ik inderdaad wel zeggen dat we een heel gemakkelijk kindje hebben dat gemakkelijk eet, zich snel aanpast aan een nieuwe omgeving en vooral gemakkelijk en goed doorslaapt.
    Niets garandeert me uiteraard dat ons dit nog eens gegund is :p

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Daar is helemaal niets over te zeggen. Met onze eerste kon het wel, na de tweede bevalling ben ik zo ziek geworden dat ik na vier maanden echt niet zo lang kon reizen. En dan kun je nog een kindje hebben dat ergens anders niet slaapt, heel vaak wakker wordt 's nachts, of juist na twee weken al tien uur achter elkaar slaapt. Kortom: een gok.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik denk dat het qua kamperen wel kan, maar de reis er naartoe lijkt me niet handig. Sowieso zul je het dan in twee keer moeten doen, maar dan nog lijkt me dat net wat te lang voor zo'n heel kleintje. Zo lang in de maxicosi lijkt me niet handig/verstandig/prettig.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben ook 13 uur aan 1 stuk gereden met een baby. Verder zaten ze bijna nooit in de auto...doen alles lopend of op de fiets...dus 1x per jaar geloof ik het wel. Zijn er wel uitgegaan om de fles te geven. Maar de hele nacht doorgereden.

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet aan moeten denken. Onze kindjes vinden het moeilijk om te slapen in het licht en met geluid, dus een camping als ze nog veel slaapjes moeten doen lijkt me horror. En dan nog de reis er naartoe... Toen onze middelste die leeftijd had en het op een gillen zette omdat ze een hekel had aan de maxi cosi, vond ik zelfs de 2 uur durende rit naar Drenthe al te ver...
    Maar goed, als ik om me heen kijk, zijn de meeste kindjes wel makkelijker. Alleen zo onhandig dat je dat niet van tevoren weet, haha.

11. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij zijn met onze dochter naar Zuid Frankrijk gereden toen ze 3 maanden was. Ging prima!

Niet wezen kamperen aangezien ze 's nachts nog veel huilde.

Ken mensen die met hun zes weken oude kind in het buitenland gingen kamperen... Moet er niet aan denken :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou sowieso eerst afwachten hoe je kindje is. En dan verder kijken. Dan weet je ook prima of het zal gaan of niet, dat ligt namelijk aan hoe je kindje is.

13. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu aan het kamperen en er zijn hier veel jonge baby's. Wel Nederland overigens. Maar ook kindjes onder de 2 maanden zelfs en die doen het keurig.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik zou nu nog niks regelen ervoor. Eerst maar eens kijken hoe het gaat als je baby er eenmaal is. Hoe jij je voelt, hoe het met je kindje gaat en of je er dan nog wel zin in hebt.

Wij zijn erg makkelijk en heeeeeeeeel ervaren kampeerders en onze kinderen inmiddels ook, maar in een tent kamperen in een warm land met zo'n klein kindje en een dreumes van 1,5 lijkt mij nou niet het toppunt van ontspannen vakantie vieren. Baby huilt misschien nog veel en dan voel je je maar wat opgelaten 's nachts. In een tent kan het behoorlijk warm worden en dat is niet fijn slapen voor zowel dreumes als baby overdag en 's nachts. Want ze slapen allebei nog veel. De reis is ook best een onderneming met kleine kinderen, ook al zal dat best goed gaan. Het is maar de vraag of je daar tegen die tijd echt zin in hebt.
    Misschien even een jaartje wat anders kiezen of wat dichter bij huis en dan vanaf het jaar daarna lekker doen wat je nu voor ogen hebt. Dan gaat het alweer een stuk makkelijker.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zelf niet met een kleintje van 3 à 4 maanden in een tent gaan zitten. Ik zou eerder een huisje / hutje / caravan huren ter plaatse (of die caravan van iemand lenen).

Maar als je geen huilbaby hebt, je kleintje gezond is, de voeding goed loopt, je kind af en toe slaapt, ... zou ik wel op reis gaan.
    Maar je kan dat dus niet maanden van tevoren plannen.

En je hoeft ook niet persé naar Spanje, hé.
    Als het goed weer is, kan pakweg de Belgische Ardennen of Luxemburg of de kust al ver genoeg zijn. Ben je ook sneller thuis als 't tegen zou vallen.

Ik zou dus vooral niet te ver van tevoren boeken en naar je kind(eren) kijken.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn familie is vanuit duitsland 6 uren hierheen gereden naar de camping paar weken geleden. hun kindje is op 4 juli dit jaar geboren. tja. het kan wel... ik zou het zelf niet willen...

17. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Toen ons mannetje 7 weken was zijn we naar Spanje geweest.. Wel in een huisje.. De reis was geen probleem, we hadden een reiswieg gehuurd en ons mannetje heeft de hele reis geslapen. Hij werd alleen wakker voor zijn voedingen. Totaal 16 uur over gedaan.

18. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    je kan best op vakantie maar ik zou het mezelf wel iets makkelijker maken dan in een tent. Niet eens zozeer voor de baby, maar je hebt er ook 1 van anderhalf die dan misschien nog niet kan lopen. Ik ben deze vakantie een weekendje wezen kamperen met de kinderen, heel leuk, maar voor de jongste die rond wil kruipen was het best lastig. overal gras en ze stoppen alles in hun mond. Een huisje is dan gewoon veel makkelijker, dan kun je af en toe lekker naar buiten en als ze even willen rondkruipen kan dat gewoon binnen.

19. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je hebt dan twee baby's waarvan eentje van 3 maanden.

Wij hebben het gedaan hoor; 12 uur rijden met een baby van 4 maanden, maar wel een huisje met airco. En ik heb weinig van het land gezien, want ik was alleen maar aan het voeden en troosten. Dit jaar hebben wij gekampeerd met 40 graden en dat is serieus niet lekker. Het duurde tot na zonsondergang dat de tent afgekoeld was. Dan mogen je kindjes wel heel makkelijk zijn.;)

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.794
    7.384
    113
    Wij hebben het al een paar keer gedaan, de oudste was 6 maanden toen we gingen kamperen op Texel, en afgelopen weken hebben we gekampeerd met onze jongste van 6 maanden. Dat is dus wel iets ouder dan wat jouw kindje zou zijn, maar onze jongste werd nog zo'n 6 keer per nacht wakker.
    Het was geweldig. Maar het was niet zo heel warm, we zaten in Zuid Frankrijk, en 2 dagen boven de 30 graden, maar verder eronder, en met onze warmbloedige zoon was ik daar wel heel erg blij mee. Op de eerste camping stonden we de eerste uren pal in de zon met de tent, en zoon werd helemaal ziek ervan. Toen zijn we snel verkast naar een plek met alleen maar schaduw, en hij knapte meteen op.

En dat wakker worden, dat was gelukkig niet echt huilen, en hij sliep tussen ons in op het luchtbed, dan ging het prima, snel speen er in, of voeden, en hij was weer stil. Volgens mij heeft niemand om ons heen iets gehoord van hem 's nachts.

Deel Deze Pagina