Dit jaar is het kamperen ons wel reuze meegevallen maar we hebben dan ook een erg gemakkelijk kindje. Was ook 40° overigens.. Krijg het nog warm als ik er aan terugdenk... Aangezien ik een geplande keizersnede ga krijgen, komt er mijn eigen herstel ook nog bij om aan te denken uiteraard. Misschien zal ik dan toch maar mijn man's idee volgen en kiezen voor een vakantie dichterbij huis; kortere afstand en een huisje (Centerparcs of toestanden) en dan hopen op goed weer
Wij hebben t wel gedaan oudste was 2, baby 2 maanden. Wij zijn (zeer) ervaren kampeerders en wij gaan kamperen zonder luxe... We hebben t heerlijk gehad, maar t was ook n soort werkvakantie Kindje was goed en met bv was t ideaal... Door hormonen wilde ik echter opeens niet zo ver weg. Zijn N-Frankrijk gegaan. Gewoon veel/ vaak langere tijd stoppen en uit de MC.
Ik ben geboren midden april en mijn ouders hebben me vanaf het begin meegenomen naar de camping, met de auto, altijd in een tent en vaak in Zuid-Frankrijk. Zelf dus geen ervaring mee als ouder zijnde, maar ik leef nog en heb goede herinneringen aan mijn kampeerzomers
Ik zou pas de knoop doorhakken als je 2e kindje geboren is. Dan blijkt vanzelf wel waar je zin in hebt en of de kinderen zich ervoor "lenen". Wij zijn met onze tweeling van 4 mnd en dochter van 2 een weekje gaan kamperen in een gehuurde bungalowtent. Weliswaar in NL maar het ging prima.
Wat vooral belangrijk is, is of je het zelf wel wil. Wij zijn met onze jongste van 5 maanden naar de canarische eilanden geweest. Hij kreeg toen ook nog een nachtvoeding en het was even aanpassen enzo. Voordeel was dat hij nog in de wagenbak kon slapen en daardoor hadden wij nog een behoorlijk bewegingsvrijheid. Maar wat voor mij de tegens zouden zijn voor wat betreft een tent: - ongemakkelijk voelen als baby huilt. - in een tent nachtvoeding maken of geven is toch anders - geen eigen badkamer: het kan zijn dat je moet wachten als je met je kleintje richting doucheblok gaat. En dat kan ook zijn als hij/zij een spuit luier heeft gehad - je weet niet hoe een kleintje op warmte reageert en airco is dan misschien wel fijn om te hebben. Misschien kun je een huisje op een camping huren?
Wij hebben zelf een kleine camping en zien best regelmatig mensen met kleine baby s.Oha gaat t prima. Maar een huil baby brengt wel extra stress mee omdat je het anderen niet wilt'aandoen'. Zou gewoon afwachten tot de baby geboren is.