Heey allemaal, We hebben 1 weekje geleden een groeiecho gehad, helemaal blij met ons kleine wondertje ze groeit goed! We kregen een uitslag van P30 dit houdt in dat 30% van de baby's kleiner is dan haar, en 70% van de baby's groter is dan haar. Ze is geschat op 38 cm en 1800 gram bij 32 weken! Nu ben ik nieuwschierig, hoe was bij jullie de groeiecho en met welke uitslag?! En voor de dames die al een kleintje hebben gekregen, hoe groot was je zoon of dochter bij de geboorte. Groetjes
Mijn dochter was met 31+4 1960 gram en 42 cm dacht ik! Ze woog na de bevalling, 3860 en 53 cm met ( 40+5 bevallen)
1e kind geboren bij 38 weken en was 2640 gr en 46 cm. Geen achterstanden gemerkt tijdens groeiecho's. 2e kind groeiecho op 35 weken.. meting gaf aan 2000 gr en 41 cm (ruim 3 weken achterstand dus volledige bedrust). Groeiecho met 37 weken, meting gaf aan ruim 2600 gram en 48 cm. Met 38 weken geboren en ze woog 2280 gram en 44 cm.... oepsie foutje!
Echo rond week 32; schatting twee baby's van 2500 gram. Was aan de grote kant, daardoor suikertest en nu controle op suiker.... Maandag opnieuw een groeiecho dus ben benieuwd !
Vandaag groeiecho gehad met bijna 31 weken. Een kindje is 1300 gram en een kindje is 1700 gram. Kleine kindje zit op de onderste lijn, maar heeft een hartafwijking dus dit past mooi in het beeld en eigenlijk gaat het ook heel erg goed ondanks dat. Verder is het gemiddelde voor dit termijn ongeveer 1500 gram dus al met al netjes. P waarden heeft gyn niet genoemd omdat ze dat niet relevant vindt, aangezien beide kindjes netjes hun eigen lijn blijven volgen. Ja, ze zullen wel klein zijn bij de geboorte, maar goed over het algemeen is dat met tweelingen niet ongewoon.
Meisje, bleef te klein op echo. Geboren met 38 weken 2800 gr en 43cm. Groeit nu qua lengte binnen de groeicurve. Qua gewicht buiten de curve en is inmiddels anderhalf en dus klein, maar gezond en pittig.
Geschat met 32 weken op de p11!!! Kleine uk zou geen 2500 gram wegeb.. Elke 2 weken groei echo.. Opgestegen naar p13. Geschat eindgewicht: 2800 gram. Geboren met 41.1: 3 kg en 47 cm
32 weken en precies 1800 gram.... Net iets onder het gemiddelde volgens de gyn, maar ik weet geen P waarde..
Met 32 weken weet ik niet maar zie mijn onderschrift. Bij de 30 weken zeiden ze net bovengemiddeld en te bijna 34 weken zeiden ze iets ondergemiddeld.
Hey meiden, Ondanks dat we allemaal kleine hummeltjes hebben, zijn ze gelukkig zo goed als allemaal lekker gezond!! Ik wordt echt nieuwschierig hoe groot ze zal zijn, denk je dat het verstandig is om maatje 44 voor de zekerheid mee te nemen?! Ik weet niet zeker of het in me onderschrift staat hoe groot ze nu is, maar wat denken jullie?!
Bij mijn oudste 3 heb ik nooit geen groeiecho's gehad, behalve gewoon de standaart 20 weken echo. Bij mijn jongste werd ik na de 20 weken echo doorverwezen voor een guo, vanwege een te klein hoofdje. Vanaf toen om de 2 weken groeiecho's gehad. Bleek dat ze ook met haar verdere groei op de p10 lag, en haar hoofd onder de p3 zelfs. Ze is geboren op de uitgerekende datum met een gewicht van 2710 en hoofdomtrek 30 cm, dus groeiecho's waren hier al die tijd goed gemeten.
Ik zou zelf geen maatje 44 kopen denk ik. Dan zou ik gewoon de mouwen en pijpen van maatje 50 desnoods eventjes omslaan. Ze groeien na de geboorte (als het goed is) zo snel! Zonde van het geld als ze binnen een week uit die kleine kleertjes zijn. En 44 slaat ook meer op lengtemaat he
Hier met 31+4 wk 2 kg geschat. Dat zou redelijk groot zijn, net iets onder de bovenste groeilijn (p nummers weet ik niks van). Mijn eerste woog met 29+6 1735 gram en was 41 cm lang, ook vrij flink voor de termijn.