Ik kom al op www.borstvoeding.nl maar ik denk ik vraag het hier ook even. Ik denk dus teveel melk te hebben. Mijn kleine meid van 4 weken is na de voeding kwaad. Het lijkt wel alsof ze alles wegslikt. Ze vind het lekker om te hangen met mijn armen onder de oksels. Of over de schouder. Leg ik haar in haar bedje want ze is zo moe dan wordt ze wakker en wordt boos. Maaien met de armen en benen en rood aanlopen. Meestal na 1 1/2 uur sjouwen en de trucendoos openhalen dan slaapt ze pas. Wat soms ook wel eens lijd weer in wakker worden. Zou t komen doordat ik teveel melk heb? Ik laat de eerste melk al weglopen maar voel dat ik meerdere toeschietreflexen heb. Dus het zal vaker in haar mond gespoten worden. Tussendoor moet ik haar laten boeren of rechtop zetten. Ze drink maar 10 min en dus ondertussen omhoog houden enzo. Boeren. ze ziet eruitgeput uit. Ook poept ze met kracht. Ik voel het de luier inspuiten. Zou het een oplossing zijn als ik ga afkolven en per flesje alles ga geven? Dan kan zij bepalen toch? Komt het er gedoseerder uit lijkt mij. oaj hoelang doe je er normaal gesproken over over het voeden en verschonen en dat ze dan gaan slapen? Ik hoorde dat ze ook wakkere momenten krijgt rond deze tijd maar ik merk er niets van. Ze hangt of aan de borst of hijgt uit bij ons. Ik snap dit dus niet. Daar krijg ik twee sites om te lezen en daarbij staat dat je zelf kan beginnen met het toeschietreflex alsmaar de kleine te laten afkoppelen. Ik vraag me af wie hier ervaring mee heeft? Ik heb in de voedingen meerdere keren dit reflex. Ze krijgt van mij om de 4 uur en de nachten wil ze 6 a 8 uur doorslapen al. Dus daarnet heeft ze gehad om 10:00 uur dus om 14:00 als ze zelf niet wakker wordt krijgt ze van mij.
Waarschijnlijk komt het wel omdat je teveel melk hebt. Ik had hier ook last van en Yke was ook altijd erg boos na de voeding, hij had er last van. Ik liet hem ook steeds boeren tijdens de voeding. Ik zou niet gaan kolven en het per flesje geven, als ze verder wel goed pakt is dat wel erg zonde. Ik denk dat het straks wel beter wordt, omdat alles nu nog op elkaar afgestemd moet worden.
Bij mijn eerste had ik dit ook. Bij elke toeschietreflex even 'afkoppelen', wat weg laten lopen en haar dan weer aanleggen. Laten boeren tussendoor (neemt ze meteen even pauze) en na de voeding even rechtop houden. Daarna niet te lang met haar blijven sjouwen, want dan wordt ze ook nog oververmoeid/overprikkeld. Hoe moeier mijn eerste was, hoe slechter ze ging slapen. Dus wel de tijd nemen voor boeren enzo, maar niet te lang wachten met op bed leggen. Oja en kolven zou ik ook niet gaan doen tenzij het niet anders kan. Mijn tweede heeft al uit een flesje moeten drinken, daar ging ze veel meer van boeren en spugen enzo. Als je het gevoel hebt dat het allemaal niet lukt: bel eens een lactatiekundige! Die hebben vaak supertips, ben je na 1 bezoekje een stuk verder. Sterkte ermee!
Hi, Ik had ook erg veel melk en het spoot er hier ook uit. Fenne hoefde dan ook praktisch geen moeite te doen, gewoon mondje open houden en slikken hihi... Ze had er soms ook moeite meer, verslikte zich dan en werd boos. Dan liet ik even de ergste stroom in een doek lopen en daarna mocht ze weer drinken. Ik zou het ook zonde vinden als je nu gaat kolven en per fles gaat aanbieden. Het zal namelijk vanzelf wat beter op elkaar afgestemd gaan worden net als Jimmy al zei. Dat poepen met kracht had Fenne ook, bv poep is vaak lekker dun en waterig, vooral bij een baby van 4 weken. Dan weet je dus dat ze genoeg binnenkrijgt... Fenne viel ook altijd tijdens het drinken in slaap. Daarom bood ik in het begin 1 borst aan, dan dronk ze 5 minuutjes en sliep. Dan ging ik de luier verschonen zodat ze weer wakker werd en mocht ze daarna aan de andere kant drinken. Dan viel ze na een paar minuutjes weer in slaap want die borst dronk ze nooit leeg... en dan kon ik haar zo slapend in bedje leggen. Hier was het voeden dan ook (meestal) voor het slapen gaan. Als ze dan weer wakker werd dan was ze even een half uurtje of uurtje wakker en dan begon het ritueel weer opnieuw. En dan bood ik de borst die ik de vorige keer als laatste had aangeboden nu als eerste aan. Hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal... succes!
ik heb haar liggend gevoed. Nu geen kwaadheid meer en gewoon zichzelf! Hoeraaaa, juich niet te hard...
Hier staat veel erg handige info, ik heb er veel aan gehad!: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... lmelk.html
hier was ons mannetje in het begin ook altijd heeel driftig! wist niet wat ik ermee moest, hij verslikte zich regelmatig en proeste dan zo alle melk in mijn boezem weer uit na en aantal weken (weet niet meer precies wanneer) is het wel steeds minder geworden en nu drinkt mannetje nog steeds aan de borst en gewoon heerlijk rustig en ook geen megaspuitluiers meer als ik jou was zou ik idd niet gaan kolven hoor, anders krijg je nooit een goede vraag/aanbod verhouding. en proberen tegen de zwaartekracht in te voeden, kan ook weleens helpen (heb ik gehoord) succes!