Hoop dat mijn vraagjes nog beantwoord kunnen worden voordat zw-pagina sluit Heb vandaag voor het eerst een kolf (handkolf avent) aangeschaft. Nu heb ik een aantal vragen daarover. Wanneer ik dit voor het eerst wil gebruiken moet ik dan alles dus, flesje, speen etc eerst uitkoken? Of alleen de spenen? Na gebruik kan het dan in de vaatwasser? En hoe vaak moet je het opnieuw steriliseren? Mijn dochtertje drinkt dus sinds geboorte uit de borst dus geen idee hoeveel, hoe weet ik hoeveel ik dan van afgekolfde melk moet geven. Of gewoon kijken hoeveel ik eruit krijg? Verder tips zijn ook nog welkom Alvast bedankt!
Ik zal proberen je vraagjes te beantwoorden 1. Wanneer ik dit voor het eerst wil gebruiken moet ik dan alles dus, flesje, speen etc eerst uitkoken? Of alleen de spenen? Ik zelf heb dit wel gedaan, misschien is het niet nodig maar ik vond het wel een fijn idee en buiten dat weinig moeite 2. Na gebruik kan het dan in de vaatwasser? En hoe vaak moet je het opnieuw steriliseren? Zelf doe ik mijn kolf nooit in de vaatwasser ik maak hem na gebruik goed schoon (eerst koud water en daarna heet water) en doe hem savonds sterilliseer ik hem. 3. Wat betreft de hoeveel. Als je een volledige voeding wil geven kan je de volgende berekening gebruiken: aantal kg van de baby x 150 ml : aantal voedingen. Dus bijvoorbeeld baby van 6 Kilo en ongeveer 5 voedingen per dag: 6x150=900:5=180 cc. Misschien drinkt ze iets meer of minder maar dat is een richtlijn. Hopelijk heb je er wat aan! Succes met kolven :-D (ps. kolven moet je echt leren dus niet stressen als het niet meteen lukt hier lukte het pas na een aantal keer kolven)