Kort na miskraam positieve ovulatietest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Collie1988, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Collie1988

31 mrt 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik heb vorige week een miskraam gehad, bij 8 weken zwangerschap. Ik ben op zaterdag beginnen vloeien, op dinsdag een echo gehad, toen bleek mijn baarmoeder al helemaal leeg te zijn. Het bloeden heeft aangehouden tot vrijdag.

Nu ben ik erg nieuwsgierig naar mijn huidige cyclus.
    Ik las ergens dat de eerste dag van de miskraambloeding geteld kan worden als eerste dag van mijn nieuwe cyclus. Ik weet niet of dit klopt?
    In mijn geval lijkt het wel zo te zijn. Ik zou dan namelijk vandaag m'n eisprong moeten hebben en de ovulatietest lijkt dit ook aan te geven.

Zelf vind ik het best vreemd, aangezien de zwangerschapstest nog positief aangeeft (maandagavond), kan ik dan ondanks dat hormoon wel alweer een eisprong krijgen?
    We wachten overigens wel tot na mijn eerste menstruatie, voordat we opnieuw gaan proberen. De verloskundige had mij dit geadviseerd, maar op internet lees ik ook dat je gelijk weer kan starten....:(

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Hcg kan nog aanwezig zijn inderdaad. Je kan de miskraam als de eerste dag van nieuwe cyclus rekenen alleen deze kan onregelmatig zijn. je kan gewoon een nieuwe eisprong krijgen inderdaad. En je hoeft niet perse te wachten op een nieuwe menstruatie voor je weer zwanger wordt

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina