Te klein vruchtzakje - 6 weken zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door AxelleG, 22 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AxelleG

    AxelleG Nieuw lid

    22 feb 2022
    3
    10
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    De laatste 1,5 week is een rollercoaster geweest van emoties. Mijn hCG leek niet voldoende te stijgen en dus werd er gevreesd voor een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Sinds 8/2 ga ik dus om de twee dagen naar het ziekenhuis om bloed te trekken en een echo te laten maken. Na enkele dagen is wonder bij wonder mijn hCG toch elke 48u beginnen verdubbelen. Op echo was nog steeds niets te zien dus het was nog steeds afwachten. Afgelopen woensdag was er plots een klein vruchtzakje op echo te zien. Vrijdag was dit onveranderd en op zondag was het gegroeid in grootte maar nog steeds leeg. Vandaag was er tegen alle verwachting in een dooierzakje te zien met een embryo. Het hartje was net beginnen kloppen. Waarschijnlijk was het een diapauze. Ik ben natuurlijk super blij, maar helaas is het nog even bang afwachten want nu blijkt mijn vruchtzakje te klein te zijn (6,5 mm) voor het vruchtje (2 mm) en de dooierzakje (4 mm). Volgende week dinsdag heb ik opnieuw een echo. Hopelijk is alles dan gewoon verder geovuleerd zoals het hoort en is ook het vruchtzakje goed gegroeid.

    Iemand die hier ervaring met heeft? Hoe is het afgelopen? Voel me zo onzeker

    Momenteel ben ik 18 oktober uitgerekend (6 weken zwanger.

    Alvast bedankt!

    groetjes,

    Axelle
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Wat rot die onzekerheid!

    Ik heb iets soortgelijks gehad, ze zagen steeds wel wat groei en ook HCG steeg voldoende. Bleef echter wel achter in groei en groeide te langzaam. Bij mij is het helaas een missed abortion geworden.

    wanneer krijg je weer een echo? Denk dat het heel erg afhangt of het vruchtje nu wel voldoende groeit.

    succes met deze onzekerheid. Hopelijk idd een diapauze en nu een mooi groeiend vruchtje.
     
  3. AxelleG

    AxelleG Nieuw lid

    22 feb 2022
    3
    10
    3
    Vrouw
    Hoi! Wat erg om te horen! Vandaag terug een echo (3 dagen later) omdat ik me te veel zorgen maakten en alles ziet er nu perfect uit volgens de gynaecoloog. Vruchtje is meer dan verdubbeld in grootte en vruchtzakje is goed meegegroeid. Het hartje klopt nu echt al heel snel zoals het moet. Dus alles ziet er goed uit voor hoever ik ben!
     
    BridgetV, isabelletje14 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Wat fijn! En ook wat fijn dat je vandaag al mocht komen, ga je toch veel lekkerder je weekend in :)
     
    AxelleG vindt dit leuk.
  5. Mama2020

    Mama2020 Lid

    19 apr 2021
    70
    33
    18
  6. AxelleG

    AxelleG Nieuw lid

    22 feb 2022
    3
    10
    3
    Vrouw
    Ondertussen 10+1 weken zwanger. Laatste echo op 9+2 gehad en alles zag er perfect uit
     

    Bijgevoegde bestanden:

    margarethd, Krily, BB83 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Aaaw kijk die kleine been en armpstompjes.
    Te schattig!! :thumup:
     
    AxelleG vindt dit leuk.
  8. Mama2020

    Mama2020 Lid

    19 apr 2021
    70
    33
    18
    Super fijn!! Van harte gefeliciteerd
     
    AxelleG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina