In april heeft S. met zijn 5de verjaardag Tiptoi gekregen. ravensburger.com Door de zomermaanden er nooit ook maar iets mee gedaan, vanmiddag heb ik het weer gepakt en oh wat is het een leuk spel! Ik heb al weer leuke spellen ervan gezien, oa getalleneiland, magische lezen en iets met Engels. Heb dus weer leuke ideeën voor de decembermaand!
mocht je nog iets zoeken, ik heb in het te koop hoekje een geheel nieuw ongeopend spel te koop staan. Mijn dochter vind tiptoi nl helemaal niet leuk helaas
Wij hebben 'magische lezen' . Onze dochter is ruim 4 en voor haar is het eerste spel (je kunt het op 3 niveau's spelen) moeilijk genoeg. Ze leert letters kennen en woorden bedenken die rijmen. Ze vindt het ook geweldig om de raaf te 'vangen'. Daarom wil ze het spel al graag spelen. Ik vind het wel een aanrader.
Hoe worden de letters uitgesproken bij het leesspel? Als hoofdletters of 'zoals het hoort' (dus 'eh' ipv 'ee' voor de letter e)?
Ik zit ook te denken hieraan voor onze meiden. Vind het alleen zo duur. Heb het overigens nog nooit in het echt gezien.
Jammer, twijfelde om het ook te kopen maar op deze manier leren ze het verkeerd aan wat lastig is om straks te leren lezen.