Te kleine buik

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Laub, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag ben ik bij de verloskundige geweest en dacht zelf dat alles goed ging. Ik voel me prima en ben al 11 kilo aangekomen. Ben nu 27+4.
    Maar bij het opmeten van mn baarmoeder vanaf het schaambot, kwam ze op 25 cm uit en dit was volgens haar te kort. Mn buik zit ook best wel laag. Nu krijg ik volgende week een groei echo en hoef me volgens haar geen zorgen te maken, maar dat lukt me niet echt.
    Weet iemand wat de normale afstand tussen schaambot en bovenkant baarmoeder hoort te zijn voor dit termijn? En zijn er mensen die ook een te kleine buik hadden, maar de baby geen groei achterstand had. Bij de 20 weken echo was alles nog goed.

2. Juutj

Juutj Lid

12 dec 2012
    72
    0
    6
    Brabant
    Ja mijn schoonzus werd ook doorgestuurd vanwege een te kleine buik. Na een echo kwamen ze erachter dat haar zoontje juist te groot was.. Uiteindelijk geboren met een gewicht van 4300 gram en 55 cm
    Ik zelf liep wel qua buik goed maar ons meisje had een groeiachterstand van bijna 5 weken... dus het zegt nog niet veel hoor.

3. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Bij ons meten ze dat niet eens? Iets anders dan wat jij hebt maar ik heb wel een groeiecho gehad waarbij ze zeiden dat zijn buikje te klein zou zijn dus moest ik een extra echo en toen bleek er weer niks aan de hand te zijn..

Het is lastig maar als ik jou was zou ik proberen het een beetje los te laten en even te wachten tot je volgende week de echo hebt.

4. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik zal het inderdaad gewoon af moeten wachten. Ga proberen om me er niet te druk over te maken. Voel de kleine in ieder geval goed bewegen, dus hoop op een mooie echo.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Geloof dat het 4 cm boven of onder het termijn mag zitten.
    Bij zoonlief had ik een enorme buik en hij werd toch echt dysmatuur geboren!
    Niet druk maken en genieten van je echo

6. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Volgens mijn verloskundige had je 2 cm speling.. Dus 27 weken is ong 27cm maar mag ook 25cm of 29 cm zijn

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Mijn buik was ook normaal maar mijn zoontje daarentegen maar 2300 gram bij een voldragen zwangerschap. Zegt dus niet alles.

8. Sabbie04

Sabbie04 Lid

18 nov 2014
    37
    1
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 27 weken zwanger en mijn baarmoeder is 26 cm. Mijn verloskundige zei juist dat dit 'mooi groot' is... Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben, maar ik ben zelf nog geen 1.60m :)

Deze week heb ik ook een uitgebreide (pret)echo gehad en alles was helemaal in orde met de kleine hoor. Ik denk dat er wel wat speling mag zijn, het kan nooit bij iedereen precies even groot zijn.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik had bij de eerste een kleine buik, 'de baby' was aan de kleine kant en ik kreeg elke 2 weken een groeiecho, het vruchtwater was steeds maar net voldoende. Ik vond het wel een beetje spannend, maar met onze dochter ging alles verder wel prima. Ze lag wel in stuit en had ook echt geen ruimte om te draaien (maar dat is iets heel anders). Uit eindelijk is ze met net geen 3 kilo perfect gezond geboren.

10. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik ben zelf juist 1,80m.
    Ben wel wat gerust gesteld door de reacties. Afwachten maar.. Heb aankomende woensdag de echo.

11. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn buik was juist 3 weken te groot terwijl ik weinig aangekomen ben. Mijn ventje was klein wat ze dus niet verwacht hadden. Ik zou me geen zorgen maken.

12. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Mijn buik was bij 28 weken 28cm. Nu bij 33weken 33cm

13. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    De gyn zei tegen mij ook dat er 4 cm verschil tav het aantal weken mag zitten. Mijn buik is ook klein, past bij mijn postuur, maar heb ook niet heel veel vruchtwater en een te kleine baby. Toch verklaren zij de kleine buik door mijn postuur.
    Een nicht van mij heeft daarentegen net zo'n kleine buik maar een te grote baby!

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier ook met 27 weken een te kleine buik gehad. Bleek ook inderdaad een forse groeiachterstand te hebben... Mij stuurden ze dezelfde dag nog door dus ik denk dat het in jouw geval wel zal loslopen gezien je de echo volgende week pas hebt. Dan zullen er niet veel zorgen zijn..

15. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik ben opgemeten met 28+2 en mijn buik was 27cm, wat blijkbaar precies op de curve zat.
    Met 24+4 was ie 23 cm. Ik vind jouwne niet zo heel gek...

16. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ochjee en was de groei met de 20 weken echo nog wel goed?
    De verloskundige heeft ook gezegd dat ik me geen zorgen moet maken en er 9 van de 10 keer niks aan de hand is. Dat ze alleen het zekere voor het onzekere nemen.
    Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

17. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Bij mij meten ze ook nooit? Mijn buik was wel wat klein, kreeg geen groeiecho, maar 2 weken later was ze prachtig gegroeid en weer helemaal op "schema". Zeker met jouw termijn kunnen ze nog wel een spurtje maken ofzo. De echo is inderdaad gewoon voor de zekerheid dan kunnen ze t veel beter zien Maarja het is nooit leuk om te horen

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Met 20 weken zat hij nog wel in de curve maar wel onderin. Maar was verder prima, zolang hij maar in de curve zat. Met 22 weken nogmaals een echo omdat ze het hartje niet zo goed kon beoordelen door de ligging en was toen mooi doorgegroeid op zijn eigen lijntje binnen de curve. In de 5 weken daarna is hij niet veel doorgegroeid. Uiteindelijk geboren met 4 weken groeiachterstand en 7 weken te vroeg... Maar goed, ik wil je niet bang maken met dit soort verhalen. Eerst de echo maar even afwachten. Waarschijnlijk loopt het wel met een sisser af..

19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier gister controle gehad ben 30 weken en
    Was 27 cm vond ze prima ?!

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.197
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mij loopt mn buik telkens 3 weken voor. Ze schatten nu een wat kleine baby, maar ze groeit wel. Zo zie je maar weer dat het ook niet alles zegt. Ze gaan uit van gemiddelden, maar bijna niemand is gemiddeld.

Deel Deze Pagina