Te kleine buik

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Laub, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Mijn buik was ook erg klein, te klein volgens de vk. In totaal 6 groeiecho's gehad en ze verwachten een heel klein kindje. Met 39+3 weken bevallen van een meid van 3230gram en 50cm, mooi gemiddeld dus!

2. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier ook een te kleine buik gehad vanaf 30 weken elke week een groei echo ze vertelde me dat onze dochter Max 2.5 kg zou wegen ik me helemaal druk maken op van alles voorbereid en wat bleek 3 kg en 48 cm!!!! dacht echt even dat de weegschaal niet klopte! mijn advies: groei echo's kloppen dus niet altijd hoor!

3. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Het verschilt ook per verloskundige hoe er gemeten wordt.
    De ene meet net wat ruimer dan de andere, dus er is altijd wel wat marge.

4. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Bij mij loopt mijn buik volgens de meting wel 4 weken voor😮.
    De verloskundige zei dat dit niks zegt en over 2 weken volgt weer een meting. Werd nog niet eens over echo gedproken.

5. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde als jij bij de eerste. Toen ook een groei echo gehad en daaruit bleek dat hij op schema lag. Bij de geboorte was hij ruim 7,5 pond.
    Bij de tweede weer een te kleine buik, toen geen actie ondernomen. Vonden zowel ik als de verloskundige niet nodig. De tweede was 8 pond bij de geboorte.
    Deze zwangerschap is het nog niet aan de orde gekomen, maar denk dat ze de volgende afspraak gaan meten.

Maak je niet druk!

6. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Beide keren bij mij ook drukte om niets: vanaf week 25 stond er 'cave groei' elkaar op mijn kaart. Ze zou Max 2500 gram zijn en zou om die reden in zkh moeten bevallen.
    Uiteindelijk op uitgerekende datum bevallen en 3800 gram :)

Bij een tweede, 2 dagen voor bevalling nog echo en schatte hem op een kleine 3 kg..... 2 dagen later met 39 wk ook ruim 3800 gram ....

Tja.....

Bij mij hebben 3 trouwens nog nooit cm buik gemeten maar reken met aantal vingers boven/onder navel/schaambotje

7. miepchella

25 jul 2013
    32
    0
    0
    Delft
    Toevallig afgelopen donderdag een groeiecho gehad omdat mijn buik in vergelijking met 2 weken geleden een stuk kleine was. Hij was nu met 32 weken 27 cm...

Was helemaal niets aan de hand, ze zat ietsje onder het gemiddelde. Dat mijn buik kleiner was kwam waarschijnlijk omdat ze nu in een stuit lag en de vorige keer met d'r hoofd naar beneden :)

Succes volgende week

8. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ja je vk heeft makkelijk praten dat je je niet druk moet maken..dan had ze het anders moeten brengen :(

Hier een gigabuik gehad en ons meisje had bij de geboorte 2 weken groeiachterstand (2830 gr en 47 cm) alles was bij mij 9 maanden goed dus het zegt idd niks. Maak je niet druk ;)

9. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik had ook een kleine buik. Uiteindelijk ben ik ingeleid op 37+1 omdat mijn zoontje door mijn hoge bloeddruk niet meer voldoende groeide. Bij de geboorte woog hij 2kg425. Hij was dus dysmatuur.

Hier wees mijn kleine buik blijkbaar ook op een kleine baby maar mijn gynaecoloog heeft eigenlijk nooit iets specifiek over de omvang van mijn buik gezegd dus ik vraag me af dat überhaupt wel iets is dat echt belangrijk is ...

10. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Morgenmiddag de echo, dus dan weet ik meer.

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hoe was je echo Laub?

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoe was je echo?

Ik dinsdag controle gehad was toen 34.2 weken
    Buik was 31 cm
    Beeb is wel ingedaald misschien dat het daardoor komt?
    Deze vlos voelde geen kleintje zei ze.

13. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles was goed!!
    Zorgen gemaakt om niks! De baby wordt op 1280 gram geschat, dat is zelfs ietsje boven het gemiddelde. Hoofdje, buikje en bovenbeen was allemaal volgens de curve. En vrichtwater hoeveelheid was ook normale hoeveelheid. De baby was ook nog niet ingedaald.
    De vk vond mn buik ook te laag voor dit termijn, maar hij lag gewoon lekker overdwars onderin mn buik.

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Fijn dat alles goed is!

Deel Deze Pagina