Te kleine kleine hersenen 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zoetje2029, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoetje2029

    Zoetje2029 Nieuw lid

    28 dec 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dag dames,
    Gister hebben wij de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit, behalve de kleine hersenen. Deze zijn een week kleiner dan ze moeten zijn. Omdat hij niet helemaal goed lag en zij de meting niet nauwkeurig kon meten, moesten wij vandaag opnieuw voor een echo. Hij lag er dit keer wel goed voor maar de meting blijft hetzelfde.
    Nu kan zij maandag pas bellen voor het maken van een afspraak voor een GUO.

    Onze echoscopiste heeft dit ook nog nooit meegemaakt. Omdat zij voor de rest totaal géén afwijkingen kan ontdekken. Alles ziet er perfect uit. Dus zij kon ons niks vertellen over de ernst en of wij ons zorgen moeten maken...

    Kan één van jullie mij meer vertellen? Heeft iemand van jullie zoiets dergelijks meegemaakt?
     
  2. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hi,

    Onze zoon van 10 maanden heeft ook een klein brein, maar zn hersenen zien er wel gezond uit. We weten het pas sinds een maand of 3. Bij de geboorte leek t gewoon een "normale baby" totdat de ontwikkeling niet op gang kwam.....Wat betreft de onderzoeken die gedurende de zwangerschap volgen, kan ik je niets vertellen, maar als je meer wilt weten, stuur ke gerust een pb. Moet wel erbij zeggen dat de situatie best zorgelijk is nu....hebben zs ook iets gezegd over de groei van de schedel?
     
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.297
    927
    113
    Vrouw
    Geen ervaring maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk valt het allemaal mee!
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.851
    14.175
    113
    Met deze geen ervaring, maar ik hoop dat jullie snel doorkunnen voor een guo. T ene apparaat is de andere niet, dus we duimen voor jullie mee.
     
  5. wiessss

    wiessss Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Zelf geen ervaring mee maar wij lopen momenteel ook in onderzoeken na ren afwijking op de 20 wkn echo. Dus kan me voorstellen in wat voor onzekerheid jullie leven ik hoop dat jullie snel voor verder onderzoek kunnen.
     

Deel Deze Pagina