Goedemorgen dames, Ben nog erg pril zwanger. Vermoedelijk vandaag 5.1. Ivm flinke krampen aan één kant mag ik woensdag al voor een echo om te kijken of het op de goede plek zit. Mijn eerste zwangerschap bleek foute boel (MA) op de eerste echo. Nu zit ik mezelf flink gek te maken. Zijn er meer dames die deze kramp herkennen? En wat kan je van zo'n vroege echo verwachten? Is er dan al echt wat te zien?
Dit was mijn vroege echo bij 5+3 als ik het goed heb. We zien een vruchtzakje met dooierzakje en zagen een klein knipperend stipje. Ik maakte deze echo op het werk om even te kijken. Dus geen ervaring met slechte echos e.d. Wens je heel veel succes in deze spannende dagen!
Hier 2 keer een echo bij 6 weken gehad, helaas de eerste keer alleen een zwangerschapsring te zien en de tweede keer een vruchtje nog zonder hartactie.
Ik heb de eerste weken ook last gehad van kramp aan 1 zijde. Bij mij bleek het goed te zitten, maar ik heb pas bij 7,5 week een echo gehad.
Het hoeft niet iets slechts te zijn. Kan ook zijn dat je wat last hebt van die eierstok omdat daar het eitje van gesprongen is en nog wat vocht kan zitten. Goed dat je op tijd gaat kijken. Wanneer heb je voor het eerst positief getest en was dit een duidelijke test? Straks ben je minder ver en stress je omdat je nog niks ziet. Op mijn echo was ik rond de 5 weken en 3 dagen denk ik. Klein vruchtje te zien en een vruchtzak. Nog geen hartactie.
Wow die was ook super snel met t hartje! @ts: hier vroege echo via "pretecho" centrum laten doen, wel eentje die ook medische echo's mag. Wij wilden ook de locatie weten (en de termijn bij schatting) de vk kon pas twee weken later. Die krampen is moeilijk af te leiden wat je precies bedoelt ik heb nooit een mk gehad dus daar heb ik geen referentiekader waar ik je mee kan helpen. Maar misschien kan je wat met de mijne. Bij zorgen gewoon je vk contacten he? Meeste krampjes herkende ik voornamelijk als mn darmen. Die hadden ook niet veel nodig om de grote verhuizing in te zetten. Ik had een redelijk afgetrained buikje maar binnen ik denk 2 dagen na positieve test was de boel direct omgebouwd. Ik had serieus een heel afdak boven mn broekband niveau, liep echt super vreemd toen. Inmiddels loopt er een wat rondere lijn in maar als ik nu zou zeggen dat ik 5 maanden zwanger ben, geloof je t ook direct. En dat is op zichzelf niet zo erg maar t gaat niet zonder krampjes, opgeblazen gevoel, darmen die niet meewerken enz. en daarnaast beginnen je banden vrij vlot, bij mij althans. Daarnaast zo nu en dan ook vervelende steekjes rond mn baarmoeder, vooral na een lange dag als ik rustig zit of ga liggen denk dat dat nog banden is. Vind t zelf een beetje verontrustend gevoel maar had t nog in mn boekje van mn vorige zwangerschap staan dus weet dat t voor mij in elk geval normaal is. T zit bij mij voornamelijk aan 1 kant, waar de placenta niet ligt. Als ik heel diep door mn buik inadem heb ik t ook. Sinds week 12 (mn banner klopt niet helemaal maar nog steeds geen officiele termijn echo door omstandigheden dus ik laat m nog maar even) komt daar dan de kleine zelf ook nog bij. Die is af en toe te merken is, meestal 's nachts. Maar dat voelt echt als een kriebeltje, soms een beetje drukkerig achtig gevoel op een plek maar heel vaag en licht.
Super bedankt voor jullie reacties!! Zaterdag 22 dec testte ik voor het eerst positief. Geeft hoop om te horen dat er meer mensen zijn die krampen hebben gehad aan één zijde, zonder dat het foute boel was. Ook heel fijn om jullie echo's te mogen zien! Dan weet ik een beetje wat we kunnen verwachten. Nog één dagje wachten...
Zit op de goede plek gelukkig! Verloskundige twijfelde echter of er wel een vruchtje in het vruchtzakje zit. Ze meende even wat te zien, maar kon het niet met zekerheid zeggen. Maandag over een week weer een echo. Blijft nog even spannend!