buggy of wandelwagen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!

Even een vraagje.....

Als wij op vakantie gaan is Jasmijn 10 maanden oud. Wij gaan met de auto naar Denemarken, maar houden niet veel ruimte over als we de wandelwagen meenemen. !s ze oud genoeg om in de buggy te zitten/ slapen?

Wat denken jullie?

Bedankt!!

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja moet prima kunnen toch? Toen mijn zoontje 7 maanden was zijn we op vakantie geweest (met het vliegtuig) en hebben toen ook een buggy meegenomen. Die kon helemaal plat dus dat ging prima :)

3. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik als onervaren moeder: begrijp ik het goed dat de enige reden om een buggy te verkiezen boven een wandelwagen is dat een buggy minder ruimte inneemt?

Of zijn er nog andere voordelen van een buggy?

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    #4 sandraske, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt: 12 jun 2012
    Wij hebben vorig jaar de wandelwagen gewoon meegenomen en daar was ik heel blij mee! Langs het meer wandelen was er bij niet bijgeweest met de buggy...

Plus ze valt nog weleens in slaap en dan is de wandelwagen comfortabeler dan de buggy.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen. Juist op vakantie loop je ook langere stukken vaak en dan is je kindje nog best klein om in de buggy te zitten. Dat vind ik dan he, kan me voorstellen dat er mensen zijn die anders denken. Maar, had het bij een eerder soortgelijk topic ook gezegd, een ergonomische draagzak? Je kindje van 10 maanden kan je daar nog makkelijk mee vervoeren en dat neemt nog minder plek in dan een buggy.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan moet je wel een goede buggy hebben die in verschillende standen kan en dan heb je bijna een halve wandelwagen.
    Die van mij is nu 10 maanden en ze zit nog echt niet goed in een buggy. Ik heb een simpele voor mee op de fiets en echt bedoeld voor een kort ritje. Even naar het cb vanuit de auto of fiets, even een boodschapje als we op de fiets gaan. Verder nog altijd de wandelwagen in gebruik. Kan met voorstellen dat het lastig is maar dan misschien zo'n dakkoffer op de auto?

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, een buggy is kleiner en lichter. Sneller in en uit geklapt vaak. Maar zit/ligt ook minder lekker en rijd minder lekker.

Toch nemen wij op vakantie ook alleen de buggy en drager mee of zelfs alleen de draagdoek mee. De wandelwagen vult onze hele kofferbak ( Ford fiesta ) dus is geen optie op vakanties.

Als je een buggy hebt waar je kindje in kan slapen kan 't best. Maar wel een dutje overdag in een bedje hoor, een buggy en autostoeltje is niet heel lekker om heel de dag in te zitten en liggen, 1x per dag een dutje in bed is wel zo fijn.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar de kinderwagen, maar dan houden we echt geen ruimte over (vw golf). Is het echt zo slecht om 11 dagen je kind in de buggy te vervoeren?
    Nog een mogelijkheid is de onderstel meenemen en de autostoel erop monteren, dan hoeft de inzit niet mee......

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan zou ik toch voor een goede buggy gaan met meerdere standen lijkt me comfortabeler dan in de autostoel.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je geen dakkoffer of kun je er eentje huren? Kun je die volstouwen met bagage

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn man heeft het gisteravond uitgezocht. Een dakkoffer huren kost meer dan honderd euro.

Ik heb ook een auto, dus misschien nemen we 2 auto's mee.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nee, snap dat je geen ruimte over houd. Maar zou je kindje echt ook niet in de autostoel vervoeren. Dat is ook niet echt fijn en bovendien ook niet goed voor het ruggetje en de heupjes. Ik zou het zelf niet doen omdat je ook al met de auto gaat. Dat betekend dus al twee dagen in een onnatuurlijke houding want het is natuurlijk ook niet echt een korte reis. Maar waarom niet denken aan een draagzak, scheelt echt enorm, en draagdoek kan ook inderdaad.

Deel Deze Pagina