Zijn er mensen die ervaring hebben met cesar therapie ivm last van de bekken. Ik ben namelijk 20 weken zwanger en heb erg last van mijn bekken aan de rechterkant voornamelijk rug, nu krijg ik vanaf volgende week cesar therapie.... zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben...? liefs Ramona
Vanaf ongeveer 17 weken zwangerschap kreeg ik caesar therapie ivm bekkeninstabiliteit. De oefeningen hebben me geholpen om gecontroleerd mijn bewegingen uit te voeren, de pijn werd hierdoor ook iets minder. Je moet echt heel bewust omgaan met je bewegingen, de juiste spieren aanspannen etc, de therapie helpt je daar mee..
Ja dat ging prima, ik kon voorafgaand aan de bevalling alleen bar weinig meer. Zelfs bij 5 meter lopen sprongen de tranen al in mijn ogen.. Na de bevalling heb ik nog ongeveer 2 weken echt pijn gehad en voelde ik mijn schaambeen nog knakken, dit is geleidelijk aan minder geworden. Wel heb ik nog steeds moeite met lange afstanden lopen..
ik heb ook goede ervaring met ceasar therapie ! Kon eerst niet zitten van de pijn in mijn rug. Sinds de therapie is de pijn een heel stuk minder
Geen ervaring met BI, wel met cesar. Ik doe het nooit meer. Heb cesar gehad ivm RSI. Wat een langdurig drama. Ben zelf veel meer voorstander van fysio of een orthomanueel arts (geen chiropractor of gewone manueel).
Ik heb ook ervaring met cesar maar niet met bi... ik heb cesar gehad ivm hypermobiliteit (mijn gewrichtsbanden zijn te lang en te soepel en kunnen mijn gewrichten niet echt op hun plek houden). Het is mij prima bevallen, wel hard werken maar ik pluk er nog steeds de vruchten van. Zeker ook nu tijdens de zwangerschap heb ik er veel aan!
ik heb fysio en bi.... bij mij werken de oefeningen nog niet echt geweldig... valt niet mee maar het is wellicht de moeite waard, je word heel bewust van het bewegen dat in ieder geval wel! suc6!
Vanochtend bij mijn ortho manueel arts geweest. Hij zei zelf bij BI meteen langskomen. Vaak lopen vrouwen er veel te lang mee rond en is het met het goed rechtzetten (wat lang niet iedere manueel therapeut kan) heel snel verholpen.
Er is nogal wat aan therapeuten actief. Een cesar probeert je klachten te verhelpen door je juiste bewegingen aan te leren om bv te gaan zitten of te tillen. Ook krijg je oefeningen om je spieren op de goede manier te leren gebruiken. Echte oefentherapie dus. Een manueel therapeut manipuleert je wervels: als ze scheef staan, zet hij ze weer recht. Een ortho manueel arts doet dit ook maar die heeft er even wat langer voor doorgeleerd. Ik heb met alledrie ervaring en ik zweer bij mijn ortho manueel arts. De cesar heeft mij weinig goeds gedaan. Een manueel therapeut gebruikt vaak teveel kracht en doet dan meer kwaad dan goed. Een ortho manueel arts werkt ontzettend precies. Zijn idee is dat als je rug van onder tot boven helemaal rechtstaat, je lichaam zelf verder gaat herstellen doordat banden, pezen en spieren weer in hun originele stand komen. Dit kost wel tijd: als je lang scheeft hebt gestaan, wil je lijf vaak weer terug naar de oude scheve stand. Als ik bij mijn peut vandaan kom kan ik meteen voelen dat het goed zit. Dat heb ik met cesar nog nooit ervaren, zelfs niet na 20 behandelingen. Maar ieder het zijne hoor. Als iemand baat heeft bij cesar, blijf er dan vooral gebruik van maken. Wat voor mij goed werkt, hoeft dat niet perse voor een ander te zijn. Maar wees wel voorzichtig met allerlei krakers/chiropractors en manueel therapeuten die veel kracht gebruiken. Je hebt maar 1 lijf!
Hartstikke bedankt!Je wordt zo toch wat wijzer van de ervaringen van iemand anders, en je moet het toch eerst zelf ervaren, ieder lichaam reageert anders!Mocht ik ook inderdaad merken dat door de cesar therapie de klachten niet minder worden dan vraag ik ook ander therapie aan. x