Eerlijk is eerlijk, ook ik vind het vervelend, maar och, overgestapt op het huismerk. Maar inderdaad, kindjes daar verdienen ook gezonde voeding. Vandaag in de etos ook eens gevraagd, staat daar nu inderdaad door de leveranciers vastgesteld maximum per klant. Maar ja, dan kom je de dag erna toch gewoon weer? Bij ons is dit echt al weken zo, de friso is gewoon standaard uitverkocht. En het maffe is, hier zie ik toch echt nooit chinezen hoor dus ik ben benieuwd wie het dan wel doen.
Heel vervelend en ik snap de irritatie. Ik zou ook enorm balen als ik alle winkels af moest lopen voor een paar pakken melk. Bovendien is overstappen zeker niet altijd even makkelijk, want de samenstelling van de melk is wel degelijk anders en sommige darmpjes kunnen niet snel genoeg omschakelen. Maar 't is wel goed voor onze economie
Hier (Overijssel) wordt ook gehamsterd door de Chinezen. Mijn vriend zag vorige week een stel met een steekwagentje een bestelbus volladen. De bus was afgeladen vol met babyvoeding! En een vriendin vanme zag vanmiddag bij een supermarkt een Chinese vrouw met 12 bussen. Ik ga morgen ook maar een paar pakken inslaan... Ik lees dat Friso slecht verkrijgbaar is. Hamsteren de Chinezen ook Nutrilon?
Ben blij dat ik die pakken niet hoef te kopen. Hier zijn hamsterende chinezen mij niet opgevallen trouwens. Misschien verschilt het ook wel per plaats of gebied..
hier in t dorp was vorige week de friso ook overal uitverkocht ( 3supermarkten en 2 drogisterijen) en heb toch echt geen chinees gezien hoor vond het wel irritant en had voor de zekerheid maar een huismerk ingeslagen, mochten we niet optijd nog friso vinden. mijn schoonmoeder zei dat ik anders is naar friso moest bellen want dat dit echt achterlijk was..
wou ik net zeggen, snap zelf het probleem niet. er is helemaal geen tekort aan babyvoedung, als de stijgende vraag structureel is maakt nutricia wel wat bij ze vinden dat echt niet erg, zo was het 2 jaar geleden ook opgelost. Het hele probleem ontstaat omdat de vraag en aanbod niet op elkaar is afgestemd en omdat de verkopers niet kunnen omgaan met situaties die afwijken van datgene wat ze gewend zijn ( zoals in het voorbeeld hierboven)
En nu zien we overal die 'rare Chinezen' inslaan. Zouden we dat ook hebben gezegd als er een Nederlandse man/vrouw tien pakken voeding zou willen kopen? Als ik hier geen veilige voeding voor mijn kinderen zou kunnen kopen, dan zou ik ook alles op alles zetten om het ergens anders vandaan te halen. Logisch toch? En idd, er is geen tekort aan babyvoeding...de winkels slaan niet genoeg in.
Inderdaad logisch dat zij het hier komen halen maar dan mag iemand het toch wel irritant vinden dat die elk omliggend dorpje af moet rijden voor een pot voeding
Ik heb nog nooit een bordje gezien bij de babyvoeding waarop staat, max. 2 per klant. Ook nog nooit een leeg schap aangetroffen gelukkig. Maar misschien ligt dat aan de plaats waar ik woon? (dorpje in het noorden)
Vandaar dat ik vandaag in de kruidvat was en er was niks mee. Helemaal door de sneeuw gegaan 2 kinderen meegezeuld in die kou, had er echt de balen van. En ik heb kruidvat merk dus kan niet ergens anders heen. Als ze morgen niet hebben dan moet ik in andere plaatsen gaan zoeken want heb nog voor maar twee dagen denk.
Ehmmm hier geen idee, ik haal de babyvoeding altijd zo'n 40 cm ten zuiden van mijn neus. Isse gratiesj, en nooit uitverkocht.
Ik werk bij een Etos en bij ons is nu ook regel, niet meer als 2 pakken per klant. We hebben ook een aantal vaste Aziatische opkopers. Echt met pakken tegelijk werd het gekocht. En laatst kwam de vraag of hij er 100 kon kopen, of we die konden bestellen bij het hoofdkantoor.
Vanwege de naam. De producenten van Friso en Nutrilon (FrieslandCampina en Nutricia) hebben daar op zuivelgebied een goede naam, vooral FrieslandCampina. Ze willen blijkbaar zekerheid hebben dat ze echt goed spul hebben.
Ik had er al wel eens van gehoord, maar ik had er vorige week ook last van... Zowel de jumbo als c1000, kruidvat, etos, da drogist overal was de friso op nr 1,2 en 3... Ik vroeg naar de manager en die zei ja bekend probleem de aziaten kopen dit op... Ik pissig ik zeg als het een bekend probleem waarom word het dan niet aangepakt... In ieder geval heb ik uit moeten wijken naar een andere plaats en gelijk 3 pakken nr 3 gekocht... Hier nu dus altijd een voorraad in huis.
Ja je moet niet te vaak gaan wisselen, dat is niet goed voor de darmen. Dat zei die vrouw van cb tenminste en ik ben wel klaar met de darmkrampjes periode.. Ik kan wel over op nutrilon in het ergste geval maar dan moet ik daar weer op blijven zitten en niet weer wisselen naar een goedkoop merk.