Hoi meiden, Hoe gaan jullie om met je werkgever en alle vrije dagen die je moet opnemen voor de onderzoeken en behandelingen? Ik heb zelf nog geen vast contract en durf dus niet zo goed te vertellen waar we mee bezig zijn... Werk er nog niet al te lang dus misschien zitten ze hier wel helemaal niet op te wachten. Binnenkort heb ik een HSG en daarna beginnen we met KIE. Volgens mij moet je hier best vaak voor naar het ziekenhuis? Hoe hebben jullie dit opgelost? Open kaart gespeeld (maar dan weten dus alle collega's het) of iets anders verzonnen? En wat dan?
Wij hebben open kaart gespeeld inderdaad. Ik had op dat moment nog een jaarcontract. In mijn geval heeft het geen consequenties gehad. Na 7 ICSI behandelingen was ik zwanger...mijn contract liep inmiddels af. Toch heb ik een vast contract gekregen... Dit soort dingen moet je denk ik toch zelf overwegen...het ligt heel erg aan het bedrijf waar je werkt. Als je open kaart speelt kost het je geen vrije dagen (in mijn geval in elk geval niet). Succes!
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd en gelukkig heb ik geen moeilijk bedrijf.. En mijn leidingevende is super relaxed, deel ook elke week mijn eigen rooster in. Nu we gaan starten met IUI heb ik alles verteld en mag gewoon tijdens werktijden naar het ZH. Zal die uren dat ik niet aanwezig ben geweest niet loggen. Dus gewoon onbetaald.
Wij zijn bezig met ICSI en ik werk 4 dagen in de week (36 uur), ik moet op mijn "vrije dag" al mijn uren in halen die ik heb gemist door ziekenhuisbezoek in die week. En ik heb ook open kaart gespeeld maar in mijn geval moet ik dus alle ziekenhuisbezoeken in eigen tijd doen. Ik ervaar het wel als prettig dat mijn collega's het weten, dan hoef je niet te liegen over waar je telkens heen moet. Veel succes en wijsheid met je beslissing. Gr. Sabrien
Hier ook open kaart gespeeld, maar alleen richting mijn direct leidinggevende. Ik bel of mail hem als ik naar het zh moet en hij zorgt dat dat in het rooster wordt opgenomen zonder dat er verdere vragen worden gesteld. Kan ook moeilijk later die uren inhalen, want ik sta voor de klas . Succes met het nemen van een beslissing.
Bij mij weten ze ook alles. Geeft wat rust. Ik denk dat je zelf het beste weet of je relatie met je werkgever goed genoeg is om dit risico te nemen. Succes meid!
Ik snap heel goed je probleem. Heb er zelf een jaar over gedaan, voor dat ik open kaart heb gespeeld.Heb het zelf pas deze week aan mijn leidinggevende verteld. Hij reageerde heel positief en gaf aan dat het werk op de tweede plek komt. Ik heb nog niet gesproken over de vrije uren, ga er vanuit dat het mijn eigen uren kost, maar zoals mijn baas al zei: we komen er wel uit, maak je maar niet druk. Ik hoefde het verder aan niemand te vertellen, volgens mijn baas gaat dat ze niets aan....maar ondertussen weten 2 collega´s het, maar dan alleen die 2 waar ik het meeste mee heb. Heb mezelf van te voren onwijs druk gemaakt, maar achteraf was dat nergens voor nodig. Een beetje iemand heeft begrip voor de situatie. In mijn geval kreeg ik te horen dat ik dapper was en dat ze zich vereerd voelde dat ik het wou delen. Probeer niet te lang te twijfelen, maar doe het gewoon. Dat scheelt je zoveel stress! Good luck!
Ik heb zojuist even gesproken met mijn uitzendbureau. Mijn intercedent pakte het heel goed op en adviseerde me even met HR een afspraak te maken. Dat heb ik nu gedaan en morgen om 14:00 uur heb ik een afspraak. Vooralsnog krijg ik een hoop begrip gelukkig. Het enige waar ik bang voor ben is dat ze niet zitten te wachten op een zwangerschapsverlof. Aangezien ik er pas anderhalve maand werk. Maar ik zal dus ook wel aangeven dat voorlopig helemaal niks zeker is en dat het nog wel een hele tijd kan duren als het tegen zit... wie weet.
Het verbaast me dat jullie alle uren onbetaald moeten opnemen/extra moeten werken. Je vraagt hier toch niet zelf om? Pim
Natuurlijk vraag je er niet zelf om, maar je werkgever ook niet toch! Normaal staat voor een doktersbezoek 2 uur. Als ik van mezelf uitga, ga ik gemiddeld (2 weken per maand) 2 a 3x per week heen. Rekening houdend met reistijd ben je toch snel een aantal uurtjes afwezig. Iedere werkgever mag dus zelf beslissen of hij jou deze uren geeft of dat het je eigen uren kost. Helaas maar waar.
Ik werk bij een klein kinderdagverblijf. Bij mij is iedereen op de hoogte. Probeer zoveel mogelijk op mijn vrije donderdag naar het ziekenhuis te gaan, maar vaak lukt dit niet. Dan ga ik `s morgens zo vroeg mogelijk. Mijn baas neemt dan de groep over tot ik terug ben. Soms vertel ik hoe het was in het ziekenhuis, maar vaak ga ik gewoon aan het werk! Succes, hopelijk gaat het bij jou ook zo makkelijk! Het is al vervelend genoeg allemaal.
Ik heb het ook aan de leiding verteld,krijg er gewoon vrij voor,ook al is het ruim 3 kwartier rijden naar het ziekenhuis.De collega's weten er maar een paar vanaf.Maar de rest ziet natuurlijk ook dat ik iedere keer afwezig was. Alleen de dag vd punctie was voor eigen rekening.Ik vind het wel fijn dat ze weten waarom ik weg ben en dat het niet is ivm ziekte. Ik probeer wel zoveel mogelijk op mn vrije dag te plannen. Succes!
Ik ben juf en heb sinds 1 augustus een vast contract. Ik heb op school open kaart gespeeld, eerst bij de directeur en later in de vergadering heb ik het mijn collega's verteld. Iedereen reageerde heel begripvol. Ook de directeur toont veel begrip. Als ik naar het ziekenhuis moet, wordt er vervanging geregeld. Hij heeft ook heel duidelijk aangegeven dat ik me absoluut niet druk moet maken om mijn klas en dat dat echt allemaal wel goed komt. Mijn collega's zijn helemaal op de hoogte en dat is ook wel fijn, ze weten dat ik hormonen spuit en hebben er ook alle begrip voor als ik me een dag niet goed voel. Iedereen houdt heel goed rekening met me en das wel fijn als je in dit traject zit. groetjes Mar
Ook ik heb open kaart gespeeld. Bij mijn sollicitatie vorig jaar augustus zaten we even in een pauze, maar toen heb ik wel al verteld dat op een gegeven moment weer de behandeling zou komen. Ben toch aangenomen. Ondertussen in het begin van dit jaar weer met behandeling begonnen en meteen aan mijn leidinggevende en 2 directe collega's verteld. Hoewel ik een jaarcontract had dat tot deze maand liep, heb ik in juli al mijn vaste contract gekregen. In augustus een LEO gehad en daarvoor 2 daagjes ziekenhuis en de rest van de week vrij... toen heb ik het nog mensen uit mijn team (die ik aanstuur) vertel. Ik hoef geen vrije uren op te nemen... ik zorg gewoon dat ik mijn werk doe, naar verwachting en dan wordt er niet op een uurtje gekeken hier en daar. Heb maw gewoon een werkgever die hier heel goed mee omgaat en vind het leuk om te lezen dat er meerdere zijn met goede ervaringen. Chrizzzy
Bij mij is het een beetje hoog opgelopen.... ik speelde vanaf het begin open kaart, mn baas deed toen al wel wat moeilijk qua uren, maar ik plande het altijd zo laat mogelijk op de dag zodat ik niet al te veel miste. Nadat we na 9 x IUI overgingen op IVF begon hij moeilijk te doen en eiste dat ik al mijn gemiste uren als vakantie uren af zou schrijven... Ik ben toen op gesprek gegaan bij de Arbo-arts, die heeft geinformeerd bij de afdeling medisch recht en ze hebben voor mij op papier gezet dat je tijdens die afwezige uren volledig arbeidsongeschikt bent met loondoorbetaling! Ik hoefde er uiteindelijk dus niks voor af te geven, maar van een leien dakje ging het niet... Succes!
Ik heb tot nu toe nog niets verteld op mijn werk omdat we nog in de fase van de onderzoeken zitten en ik er ook (nog) niet aan toe ben om het allemaal open en bloot daar neer te leggen. Ik sta voor de klas dus het werkt ook best lastig met vervanging e.d. Tot nu toe heb ik alles kunnen regelen op vrije dagen en in vakanties (dat is dan weer het voordeel van het onderwijs). Als we in februari misschien wel IUI gaan doen, heb ik met mezelf afgesproken dat ik wél open kaart ga spelen. Ik twijfel er trouwens niet aan dat mijn directeur medewerking verleent. Ik heb een goede band met hem. Wel zal ik proberen om het zoveel mogelijk niet onder schooltijd te doen om de school niet teveel te belasten. Ik vind het zelf ook fijner en rustiger om afspraken op een vrije dag te plannen i.v.m. emoties e.d. Maar je komt er niet altijd onderuit natuurlijk... Succes verder!
heb je een cao achter je staan? Bij mij staat daarin dat medische behandelingen in je eigen tijd moeten als dat kan, nou ik werk fulltime, dus dat ging niet! "gelukkig" had ik een collega die het traject al bewandeld had (met succes), dus helemaal vreemd was mn baas er niet mee. Iedereen leek achter me te staan enzo, maar zodra ik weg moest wanneer het druk was dan werd er toch wel eens achter mn rug geklaagd. maar daar had ik scheit aan! Werken is net het belangrijkste in mn leven. Ik blijf niet kinderloos omdat het mn baas niet uit komt!
Met 3 woorden kan je het hele gebeuren al ontkrachten. Het kan dus niet in eigen tijd Of je zou je cyclus, of het zh moeten vragen of ze vooral rekening met jou willen houden 8) hahaha