te kort samen en onverwacht zwanger, alleen verder?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Liesblits, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Je lijkt echt wel een heel gefrustreerd persoontje.
    Lijkt me idd beter dat jij je frustraties ergens anders gaat botvieren.

Ik zit hier niet om medelijden te wekken, en zeker niet van personen als jij. Hoop dat je je bitterheid niet overdraagt naar je kindje.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik snap je gedachtengang tot een bepaalde hoogte.. De woordkeus waarmee jij je mening ventileerd niet..
    En dan nog ze vraagt niet of ze van onveilige sex zwanger kan raken en ze geeft duidelijk aan de gevolgen hiervan te accepteren. Wat is dan JOU probleem hiermee?
    Ik wordt een beetje moe van mensen die alleen reageren op een topic om een ander af te zeiken.. Houd dan je mond en lees alleen mee..

Ontopic;

Heb je zelf al contact gezocht met de verwekker? Lijkt me dat je ook duidelijkheid wilt hebben in bepaalde dingen..
    Zodat je ook weet waar je op kunt rekenen (en waar niet op).
    Wil hij niets met het kindje van doen hebben,of bijv. wel financieel zijn verantwoording nemen? Maakt het allemaal niet goed maar scheelt jou weer een zorg minder.. En wil hij het herkennen als zijn kind of laat hij je echt aan je lot over? Op hem gaan zitten wachten lijkt me ook killing.. En wat wil je zelf met bovenstaande?
    Maar hoe dan ook ik heb ook mn mening over die kerel hoor!! Maar denk aan jezelf en aan het ukkie in aantocht!

3. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    De papa wist van tevoren al dat ik een test ging doen, al was hij ervan overtuigd dat ik nog wel ongesteld ging worden. Na de test heb ik hem dan ook gesproken, en hij was in shock.
    Was niet heel blij, want wat hadden we het kind te bieden en onze relatie stond op drijfzand.
    En ik had die MAP niet ingenomen etc.. Hem toen verteld dat ook hij er gewoon bij was, en we allebei "schuldig" zijn.
    Hij liet aan mij de keus, maar voor mij is er nooit een keus geweest. Ben erg tegen abortus. En toen hij zei dat ik eerst die eerst cruciale 12 weken door moest komen, wist ik voor dat moment wel even genoeg.
    Sinds dinsdag dus niet meer gesproken en wil komende week wel van hem weten hoe en wat.
    Financieel hoef ik niet op hem te rekenen, aangezien hij druk bezig is met schulden afbetalen na scheiding, en uit huwelijk ook een kind heeft.

Wil nog uitzoeken of vader na erkenning verplicht is om alimentatie te betalen. Ik heb nl geen zin in strijd om iets dat er niet is (geld). Dan maar geen erkenning, maar wil hem zeker niet bij zijn eigen kind weghouden als hij het wil zien. Hoop dat we eruit kunnen komen zonder al te veel problemen.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tjee dippertje what's the problem? ze is zwanger, ze is er blij mee en dan heeft het kindje beter 1 blije ouder als 2 waarvan 1 niet blij. dat het niet de meest briljante actie was, weet ze zelf ook wel. wat wil je nou bereiken met je post? dat wij boos worden op een volwassen vouw die verantwoordelijkheid neemt voor de consequenties van 1 x niet nadenken.. dat het niet iedereen lukt gelijk zwanger te raken, betekend nog niet dat je kwaad/jaloers/geirriteerd hoeft te zijn op degene die er net bewust mee bezig waren en wel zwanger worden.

ts: Hopelijk heb je een fijne zwangerschap en komt allemaal wel goed, gelukkig heb je familie en vrienden achter je staan.

5. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Thnx Mimi83!

Jij zegt wat ik dacht, maar er niet neer wilde zetten. Maar ja, Dippertje maakt het ook niet uit hoe beledigend het is. Dus had het net zo goed wel neer kunnen zetten.

In ieder geval bedankt, en kindje heeft in ieder geval 1 ouder die dolblij en ook bang is. En de andere ouder zal er vast op afstand zijn.

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Doe gewoon even normaal, ze wist toch wat de gevolgen waren en ze is er zelf toch blij mee.
    Wat een zielig mens ben jij zeg! Voel je je nu beter nou je ts de grond in hebt geboord?

7. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Onveilige sex is niet zo slim maar nu niet meer terug te draaien dus we kunnen er verder lang over discussiëren, situatie veranderd er niet door.

Verder zou ik toch proberen om er een keer over te praten met je vriend. Er komt nu heel veel op hem af en dat kan afschrikken.
    Als hij niet wil praten dan zou ik er verder ook geen energie meer in steken. Maar mijn vriend stond in eerste instantie ook niet te springen, helemaal niet nadat vrienden hadden gezegd dat een abortus een verstandige keuze zou zijn. (Wat ik snap want we waren toen nog niet eens 3 maanden samen, maar het is niet hun keuze).
    Maar het zou fijn zijn als je het er samen met hem iig nog een keer over kan hebben.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat ben jij ongeloofelijk onbeschoft zeg. Of ts nou onbewust of bewust zwanger geraakt is (wat ik eerlijk gezegd niet geloof), wie ben jij in godsnaam om daar op zo'n schofterige manier over te oordelen en iemand op zo'n manier de grond in te stampen?

Je mening geven over iets mag natuurlijk altijd, maar er bestaat ook nog zoiets als een mening op een volwassene en respectvolle manier te brengen. Iets waar jij, als perfecteling, nog niet helemaal onder de knie lijkt te hebben.

Ts, gefeliciteerd met je zwangerschap! ik wens je heel veel succes, hopelijk kan je goede afspraken maken met je ex.
    Ik ben iig van mening dat je kindje een liefdevolle en trotse mama zal krijgen en niets tekort zal komen, en dat is het allerbelangrijkste!

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat je bang bent het spannend vind is heel logisch natuurlijk . is ook niet niets ineens gaat je leven 360 graden draaien, maar dat gaat goed komen je hebt nog ong. 8 mnd om alles voor elkaar te boksen. ben benieuwd of "papa" nog bijdraaid en of jij er dan ook een goed gevoel bij hebt, want dat is ook belangrijk!

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Weinig levenservaring plus een beetje jaloezie?? Waar komt anders zo'n rare reactie vandaan?

Liesblits, gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er maar van! Met of zonder vader, als hij nu zo reageert terwijl hij al zelf een kindje heeft, lijkt het me eerlijk gezegd niet echt een vaderfiguur...

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dank je! was toen zwanger van mijn dochtertje :) en heb net een uur geleden weer posi getest ben nog in shock haha..

en je komt heel sterk over dus het komt vast allemaal goed hoor :D
    ga even rest van de reacties lezen :)

12. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Whaaa! Gefeliciteerd dan!!! Goed nieuws!

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Tssss wat een figuur zeg is die Dippertje. Ach zulke figuren heb je er tussen zitten. Gelijk ff melding gedaan bij de mod's.

@ ts ik heb veel respect voor je!:)

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dank je :)

ja ik heb er niks van gezegd maar irriteer me ook aan zulke berichten..moet zeggen dat ik het meestal gewoon negeer omdat het toch altijd op een rel uitdraait, maar het is wel vervelend als je topic zo vervuild word.. niks van aantrekken meid!

15. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

@TS

Ik weet niet hoe jullie uit elkaar zijn gegaan.
    Maar ik ben met knallende ruzie bij mijn ex weggegaan.
    Ik ontvang geen alimentatie omdat ik dat:

1. zelf liever niet wil, hij wil er niks mee te maken hebben dus ben ik ook zijn geld niet nodig (Ik vreet nog liever uit de prullebak dan dat ik geld van hem moet krijgen bijwijze van).

2. Wanneer hij alimentatie gaat betalen en dus als haar vader op ''papier'' komt te staan krijgt hij ook zijn rechten om het kindje te zien.
    En omdat ik hem redelijk goed ken zie ik hem ervoor aan om mijn dochter te willen zien om mij dwars te zitten..(Ik moet er niet aandenken mijn dochter aan iemand te moeten ''afgeven'' aan iemand die niks van haar wil weten).

16. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @sweetchocolate, Dank je voor het melden.. Ben nog helemaal niet zo thuis hier en sowieso niet zo op een forum :(

Ik ben allang blij dat ze geen berichten hier meer post.

@rrowan Eigenlijk zijn we niet eens officieel samen geweest, want denk niet dat je kunt spreken van een relatie als je elkaar nog maar zooo kort kent.
    Hij woont ook nog es niet naast de deur, dus al het contact dat we hebben gaat via skype of msn. En sinds D-day heb ik niks meer van hem gehoord dus.
    Ik neem aan dat hij het maar niks vind, maar ga hem volgende week er toch nog maar es proberen op aan te spreken. Ik ben ook in shock, maar ook ik ga door en bekijk het realistisch.
    Hoop dat we toch goede afspraken kunnen maken. We zullen zien;)

17. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Pff lastig!! Vind het wel een slappe hap hoor die man! Hij is ook volwassen en is volwassen genoeg ook geen condoom te gebruiken.
    Dan moet hij ook mans genoeg zijn even wat van zich te laten horen. toch?

Knuffel

18. Maia

Maia Niet meer actief

lees dit net, jeetje zeg, wat een situatie zit je in. Maar je kindje mag zich gelukkig prijzen met een moeder die helemaal voor hem/haar gaat en dat is het belangrijkste.

19. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @Maia Het is idd niet de meest ideale situatie, verre van... Maar ja, het zit er nu, dus ik wil er voor de volle 100% voor gaan. Heb mijn ouders dan ook hartverzakking bezorgd :) oops! Maar gelukkig steunen ze me.

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb je topic even doorgelezen, wat een slappe zak!
    Toen ik net samen was met mijn vriend deden we het wel veilig maar heb ik ook geroepen dat als het toch mis gaat en ik zwanger zou zijn dat ik het kindje dan wilde houden. Hij schrok zich lam, was hier na 3 weken nog niet mee bezig. Hihi.

Voor mij had ook als een paal boven water gestaan dat ik het kindje wilde houden en ik vind het heel knap dat jij, nu jij in deze situatie zit, dat ook echt doet.
    Je komt er wel doorheen, ook alleen gaat het je lukken. Liever geen papa voor je kindje dan een papa die je kindje niet wil!

Ik hoop voor je dat de eerste 12 weken goed gaan.

Deel Deze Pagina