te kort samen en onverwacht zwanger, alleen verder?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Liesblits, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Meis wat een goed nieuws zeg!
    Wat een opluchting hè meis. Nu kan je denk ik veel beter genieten!
    Liefs
     
  2. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Het is idd een hele opluchting.
    Al kom ik er nog wel steeds voornamelijk alleen voor te staan. Ik weet nu in ieder geval dat ie zijn kind wil leren kennen en me niet laat vallen als een baksteen :)
     
  3. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Nee inderdaad en dat is het belangrijkst!
     
  4. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    voor je het weet ben je bij de vk langs geweest.
    Kan je het al een beetje geloven?
     
  5. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    GEFELICITEERD!!
    het is een wonder.... echt heel speciaal om mee te mogen/kunnen maken!!!!
    zoiets is met niks in je leven te verglijken!!
    zo gelukkig wordt je daarvan!
     
  6. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Jaaaa bijna naar VK, maandag over een weekje al :) Duurt nog zolang!
    Maar ik besef het nog steeds niet eigenlijk, nog steeds vind ik het heel onwerkelijk hoor.
    En ook eng, omdat ik laatste 2 dgn veel op forum over bloedingen, miskramen en zo lees. En die meiden zijn allemaal net zo ver zwanger als ik ben.

    Dus ik hoop dat mijn beebje blijft plakken!

    @moederlief, Dank je wel!!
    Vind het allemaal super spannend, en durf nog weinig aan spullen, namen en alles erom heen te denken.
    Kan het nog moeilijk geloven dat het echt zo is, heel raar!
     
  7. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    meid snap je angst. Probeer toch in je achter hoofd te houden dat het nu heel veel lijkt omdat je op een forum zit. Normaal zou je dat neit eens weten.
     
  8. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haii,

    Heb zo alles een beetje gelezen en ik vond dat sommige net deden alsof je 16 was ipv 32..

    Ik was net 33 toen ik mijn vriend(nu man) leerde kennen, ikzelf had een ongelovelijke kinderwens en slikte dus ook geen pil. Ook heb ik in 2006 baarmoederhalskanker gehad, waardoor een zwangerschap niet vanzelfsprekend zou zijn..mijn man wist dat, ik wist dat en ja wij lieten het ook maar op zijn beloop, noooooit wetend dat het een maand later raak zou kunnen zijn, we gingen net 4 maanden met elkaar!
    Nu heeft mijn man een tintje(indo) en ik heb m echt serieus waar nog nooit zo wit zien weg trekken als toen ik met die test uit het toilet kwam:D

    Vooropgesteld, na de eerste echo en nadat hij het hartje zag kloppen en toen hij bijgetrokken was, was hij er ook heel blij mee! Ik heb tot een half jaar zwangerschap alleen gewoond en toen besefte ik pas wat hij voor mij betekende..

    Op 25augustus werd ons zoontje geboren en op 27augustus hadden we een jaar 'verkering' haha en inmiddels zijn we alweer 9 maanden getrouwd!
    Ik hoop dat je vriend bijtrekt en er wel mee te wilt hebben, waar een wil is is een weg he...

    Enne mocht je tegen die tijd nog alleen staan, ik heb nog zat spulletjes!
     
  9. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Hi!

    Dank voor je leuke reactie :)
    En wat goed dat die kleine man van jullie op de wereld is gekomen na de baarmoederhalskanker.
    En dat jullie toen nog prille relatie het overleefd heeft :)
    Leuk om ook de goede verhalen te kunnen lezen over korte relaties en dan zwanger.
    Hier al een stuk opgeluchter dat paps in ieder geval erbij betrokken wil worden. Hoe het tussen ons zal gaan is natuurlijk afwachten.

    Ik zal in ieder geval zelf alles moeten aanschaffen, en gelukkig hebben vrienden van mij afgelopen Juni hun laatste kindje gekregen en als haar zus niet ondertussen zwanger word, krijg ik de kinderwagen en box sowieso :D
    Al heb ik ook nog wel mijn twijfels, want wil ook zo graag zelf dingen kopen/ uitzoeken. Ook al is het tweedehands, al zulke leuke dingen gezien op MP hahahaha!
    Eerst maar ff afwachten of haar zus nog zwanger gaat worden met IVF. En anders mijn te kleine budget aanspreken. ( daar gaat mijn vakantiegeld)

    Heb trouwens ff een kijkje genomen op je site, ziet er leuk uit zeg! Ik ga het zeker ff uitgebreid bekijken. Prachtig kindje heb je trouwens, kan alvast zien hoe die van mij ongeveer gaat worden. Papa is ook Indo :)
     
  10. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wij hebben ook alles tweedehands gekocht hoor via marktplaats, waarom niet toch, hartstikke leuke dingetjes hebben ze daar! En bij zeeman, wibra,hema, h&m enz hebben ze superleuke goedkope kleertjes!
     
  11. Vrouwenmantel82

    Vrouwenmantel82 Actief lid

    11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Hier mijn verhaal. Wij waren net samen en waren ook onvoorzichtig bezig geweest. Maar mijn man (toen dus nog vriend) zei dat hij niets liever wilde dan samen met mij een kindje en trouwen. Precies een jaar later zijn we getrouwd. Ik hoogzwanger, raakte zwanger toen we 5 maanden samen waren. 2 weken later werd ons zoontje geboren, wel 5 weken te vroeg maar toch.

    En nu zijn we 2 jaar en 4 maanden getrouwd en ik ben weer zwanger. En nog altijd gelukkig.
     
  12. SharonR

    SharonR Actief lid

    17 jan 2012
    468
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mijn verhaal komt niet helemaal overeen met het jouwe, maar voor ons was het ook een grote schok.
    Mijn partner en ik hadden een relatie van ruim anderhalf jaar achter de rug, maar vanwege problemen zijn we een maand of drie uit elkaar geweest. Nadat deze tijd verstreken was hebben we besloten om het opnieuw te proberen en werden we weer helemaal verliefd op elkaar.

    Ik was net geopereerd en hij was een week of twee naar Afrika voor zijn opleiding en toen hij terug kwam hebben we onze relatie hervat. Enkele weken daarna kwamen we ook tot de ontdekking dat ik zwanger bleek te zijn! Ik was ook aan de pil en we hebben gevraagd of de zwangerschap te maken kon hebben met de operatie, wegens de anesthesie en de morfine, maar volgens de arts was de kans hierop erg klein. Voor ons dus ook een raadsel hoe ik toch zwanger ben geworden, want ik was de pil niet vergeten.

    Ik was ook erg bang dat ik alleen achter zou blijven na onze geschiedenis en vanwege zijn reacties. Zie topic ''Ben ik alleen?''.

    Inmiddels zijn we allebei aan de zwangerschap gewend en heeft hij er vrede mee. Van echte blijdschap vanuit zijn kant kan ik nog niet echt spreken, maar hij is er voor mij en belooft me er ook voor het kindje te zijn. Hij is fanatiek bezig met alles regelen.

    We hebben er allebei het volledige vertrouwen in en het kindje is van harte welkom. Ik ben ervan overtuigd dat we het samen wel aankunnen.

    Ik weet niet hoe jouw relatie is met deze man, maar wie weet zit er wel een toekomst voor jullie in en als hij nu ook geschokt is, bestaat de kans dat hij zich bedenkt. Indien dit niet gebeurt denk ik dat je het alleen ook wel redt. Zolang jij je kindje de liefde kunt bieden die hij/zij nodig heeft gaat het je allemaal lukken!

    Geniet van je zwangerschap. :)
     
  13. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Thnx dames!

    @vrouwenmantel Wat goed om te lezen dat het allemaal goed is gegaan en jullie nu zelfs je 2e krijgen! :)

    @Sharon, jeetje ook al zo'n heftig verhaal. Ik hoop echt voor je dat je vriend ook nog helemaal blij gaat worden en dat jullie relatie goed blijft gaan.

    Hier na een goed gesprek vorige week niet heel veel contact meer gehad. Ik zie er geen relatie meer uit opbloeien, maar wel dat hij er zal zijn voor zijn kind. En dat vind ik ook belangrijk... Ik blijf de komende jaaaaaren wel single ;)
     
  14. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Zo raar kreeg geen melding meer van je. Even terug lezen meis!
     
  15. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Is ook niet zo heel veel meer gebeurd hoor ;)
    Volgens mij heb je niet zo heel veel gemist.
    Heb nog steeds het idee dat mijn lichaam één grote grap met me uithaalt en dat ik gewoon helemaal niet zwanger blijk te zijn. hahaha!

    Ik wil die echo!!!! Maar helaas nog tot 23e wachten :S Maandag eerst maar eens de intake.
     
  16. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fijn dat het goed met je gaat!
     
  17. washburn

    washburn Actief lid

    25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey Liesblits,

    Bij ons precies dezelfde situatie alweer 4,5 jaar geleden. Vriendlief en ik kenden elkaar precies twee maanden toen we erachter kwamen dat we zwanger waren. Ik zelf ben opgevoed door één ouder en ik heb dit altijd als een gemis ervaren. Verder was mijn vriend echt dood ongelukkig destijds. Hij was angstig, twijfelde aan ons etc...

    Wij hebben er toen voor gekozen het kindje te laten weghalen. Iets wat ik nog altijd moeilijk vind, maar wat nog steeds zie als een keuze waar ik achter kan staan...

    Ik denk dat je sterk vanuit je gevoel hierin moet beslissen... Er is geen goede en er is geen foute keuze. Er is uiteindelijk die keuze voor jou waar jij in jouw leven door zult groeien... Ongeacht welke keuze dat zal zijn...

    We hebben de tijd genomen elkaar echt te leren kennen, te kunnen genieten van elkaar en nu bewust de keuze voor een leventje erbij in ons samenzijn kunnen maken... Voor ons was dat de weg... Wat niet weg neemt dat ik steeds wel eens treur om ons 'eerste kindje' wat altijd ons eerste kindje zal blijven...

    Heel veel liefs en sterkte in deze en de komende tijd!
     
  18. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @washburn Dank je voor je reactie en lieve woorden!
    Wat een vreselijk moeilijke keuze hebben jullie in die tijd moeten maken zeg. Zelf heb ik daar dan geen één manier aan zitten denken, en dat het alleen moest...tja dat moest dan maar. :S

    Goed om te lezen dat jullie nu nog steeds samen zijn, en zelfs weer een kleintje verwachten. Ik geloof best dat het nog steeds moeilijk is, en wil je dan ook alle sterkte wensen én alle geluk samen met jullie kleine.

    @hier, steeds meer contact met de vader en we willen binnenkort zelfs weer afspreken. We kennen elkaar natuurlijk nog steeds niet goed en misschien moeten we toch es kijken of er meer in zit dan wat nu geweest is.
    In ieder geval willen we, als het niet een lang en gelukkig sprookje gaat worden, wel op goede voet proberen door te gaan voor het kindje.
    Ik wil in ieder geval wel duidelijk naar hem maken dat ie het niet alleen moet willen proberen omdat ik nu zwanger ben. Als we het doen, moet er wel veel meer gevoel zijn dan elkaar alleen maar leuk vinden.
    Maar ja, dat zullen we in de toekomst te weten komen :)

    Nu uitkijken naar de eerste echo over 2,5 week :D:D
     
  19. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    wat fijn dat je steeds meer contact hebt.
    Wie weet meis.

    Pff nog even meid!!
     
  20. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat ie?
     

Deel Deze Pagina