Hoi!! Nina krijgt steeds meet plekjes eczeem, ze heeft er (nog) geen last van maar het worden er wel meer. Ook rood. Ik ben al een aantal dagen aan het smeren met Lanette maar het helpt niet echt Nu hoorde ik van een collega dat zij vroeger bij haar kinderen bij elke flesvoeding een theelepel brandnetelthee deed en dat de eczeem weg ging! Iemand ervaring hiermee??
Zou ik niet doen en zeker niet bij een baby van 3 maanden! Brandnetel kan namelijk ernstige eczeem veroorzaken. Is een heel sterk kruidje die brandnetel. Ik zou eerder kijken naar de voeding (koemelkallergie???) of iets in die richting.
Ik kan nergens vinden dat het eczeem zou veroorzaken? Alleen maar dat het goed is tegen eczeem.. Ga morgen toch maar even langs de huisarts
Mijn vader dronk ook brandnetel thee omdat hij eczeem had en het werd heeeeel erg veel erger. Als ik zelf brandnetel thee drink, dan krijg ik allemaal rode bultjes over mijn hele lijf...... Dus ik zelf zou het nooit aan een baby geven.....misschien kan jou baby er wel tegen. Ben benieuwd wat de huisarts zegt!
Bij mijn weten werkt brandnetelthee zuiverend, in de zin van veel gaan plassen en bloedzuiverend. Dat vele plassen is leuk om een kilootje extra af te vallen als je lekkerder in je strakke rokje wilt passen, maar om die redelijk heftig zuiverende werking zou ik niet zomaar b.thee aan een jong babietje geven, zelfs niet een (jong) kind.
Oke thnx meiden! De plekjes zijn wat rustiger geworden, minder rood en minder groot. Ik moet toch morgen naar het bureau en ben benieuwd wat ze daar van de plekjes zeggen. Het is denk ik geen koemelkallergie.. Ze lijkt er ook geen last van te hebben dus misschien toch echt een droge huid? Lastig he.. Ik heb wel gehoord dat Balneum een goede werking heeft?
Balneum is gewoon lekker vet. Ik smeer zelf nu calendula op de eczeemplekjes bij Thirza... ook lekker vet en helpt naar mijn idee beter om de huid ook weer even een oppepper te geven!
Bij droog huidje hielp hier zwitsal badmelk voor droog huidje. Als we dat niet gebruiken heeft Anouschka ook overal droge plekjes. Dan is het net of ze aan het vervellen is en soms met open plekjes erbij.....
Ik gebruik hier een vaseline creme van de HA en een speciale bad/douche lotion van de HA. Werkt super tegen de droge huid. 2x per dag smeren en om de twee dagen met dat spul in badje. J. heeft ook eczeem dus vet houden moet hier echt wel.
bij erge plekken is hydrocortison toch het enige wat help. verder heb ik voor zijn gezicht vasseline lanette en voor de rest van zijn lijfje koelzalf, dat is vetter dan vet en smeert makkelijk uit. voor zijn hoofdhuid heb ik een lotion van hydrocortison, kan niet meer smeren met creme op zijn hoofd ivm de vele haartjes. ben niet zo'n fan van de hydrocortison, maar het is het enige wat helpt.. het is zo erg om te zien dan mijn kleine vent zo'n jeuk heeft. voor in bad heb ik een vette bad/douche olie van fargon, te koopbij de apotheek. en hij gaat ook vaak alleen in water zonder iets er in. verder de creme opsmeren terwijl zijn lijfje nog nat is dan trekt de creme het beste in. ik heb veel verschillende spullen geprobeerd, maarniets helpt en ik moet zeggen ik heb het nu wel aardig onder controle. het is wel sterk afhankelijk van weersveranderingen en niet te warm kleden he... @ WUP hoe heet dat spul wat je voor het badje hebt en krijg je dat vergoed door de verzekering als je n recept hebt van de HA?
Het heet groninger bad en douche lotion, en het wordt inderdaad vergoed door de verzekering. Is ook vrij duur spul. Er staat in de bijsluiter dat je het in het badje moet doen, maar ik smeer hem er mee in op de commode en dan lekker poedelen in bad. Vervolgens niet te goed afdrogen (de huidplooien natuurlijk wel) en lekker invetten. Dan blijft het water gevangen in de huid. Werkt hier erg goed, heb het nu 1 keer zo gebruikt en zijn huid is echt een stuk minder droog.
Ben net op het bureau geweest en het is toch (atopisch) eczeem.. Ik heb vanmiddag om half 3 een afspraak bij de huisarts. Ik hoop niet dat ze meteen een hormoonzalf voor gaat schrijven.
Gewoon duidelijk aangeven dat je niet de hormoonzalf wilt. Hier hebben we deze, helaas, wel even gebruikt. Hier was het eczeem ineens zo erg dat we er gewoon niet meer onder uit konden. Was te zielig voor ons mannetje als wij bleven weigeren. Gisteren zalf van vsm cardiflor als advies gekregen. Wij gaan in het alternatieve circuit uitzoeken wat de oorzaak is van zijn eczeem, of het van zijn KMA is en de voeding gewoon nog niet aanslaat of dat er nog andere gevoeligheden zijn. Wij dachten namelijk steeds van de KMA, maar zelfs met de nieuwe dieetvoeding is er nog geen verbetering te zien en het blijft maar verslechteren. Dus waarschijnlijk is er nog een andere oorzaak aanwezig.
Nou dus toch de lichtste hormoonzalf voorgeschreven Moet volgende week terug komen.. Ze krijgt nu alleen nog flesvoeding en dat ga ik voorlopig tot 6 maand even zo houden om eventuele andere allergieen nog te voorkomen mocht dit ook aan de orde zijn. Ik ben van plan om naar een homeopatisch arts te gaan. Waar ga jij heen met je kindje?
Je zou ook de cardiflor zalf van vsm kunnen proberen, is gewoon een homeopatische zalf. Wij zijn deze nu sinds maandag aan het gebruiken en het eczeem is nu rustig en hij heeft veel minder jeuk. Het lijkt erop dat wij eindelijk de juiste zalf hebben gevonden, maar durven nog niet te vroeg te juichen. Wij gaan naar onze oude huisarts, deze is met pensioen maar houdt zich wel nog bezig met alternatieve geneeswijze oa kinesiologie, homeopathie. Zoals ik van mijn huisarts begreep (zij heeft ons doorverwezen, is haar vader) is het via de volgende methode: Touch for Health is een methode, waarmee een geblokkeerd spier-energiecircuit weer hersteld kan worden. Door eenvoudige, manuele spiertesten komen spierzwaktes en energieblokkades aan het licht, die met diverse technieken kunnen worden gecorrigeerd. Het doel is het zelfgenezend vermogen van het lichaam te activeren. Hij gaat testen of er allergieën aanwezig zijn. We moeten zijn wasmiddel, verzorgingsproducten, voeding etc mee nemen. Zijn erg benieuwd. Volgende week woensdag moeten wij.
Ik ga ook contact opnemen met een homeopaat. Hij is vroeger ook huisarts geweest en nu al 30 jaar homeopaat. Ze heeft nu dan nog geen last wat betreft jeuk maar dat wil ik toch voor zijn als het mogelijk is. Hou me op de hoogte hoe het gaat, succes in ieder geval!!
Gelukkig dat ze nog geen jeuk heeft. Probeer dat inderdaad maar voor te zijn, is echt geen pretje. Hier al weken nachtelijke onrust door de jeuk. Jij ook succes!
Hoi meiden, hier ook een kindje met ernstig eczeem vanaf geboorte..hoewel het nu redelijk stabiel is...mede ook door koemelallergie..en huistofmijt e.d... aantal tips qua zalfjes... de cetamacrogol creme...kun je ook via de huisarts vragen..krijg je het vergoed...dat gebruiken we hier als de plekjes ruw zijn en niet zo heel erg... je hebt ook de variant vaseline/cetamacrogol..maar ik zou die niet gebruiken...vaseline is erg vet en sluit de huid af... voor in bad heb je oilatum plus...kun je via de apotheek krijgen is erg goed spul maar wel prijzig...sommige krijgen het vergoed... wij hebben ook verschillende hormoonzalven gekregen en ik was er ook erg op tegen ..zelf slechte ervaringen mee...maar soms ontkom je er niet aan..als de jeuk zo heftig is en de eczeem heel erg dan moet je wel... wij hebben super ervaring met Elocon...je smeert het erop en het is echt zo als sneeuw voor de zon verdwenen..en dan bijhouden met de cetamacrogol... we hebben diverse hormoonzalven gehad en dat werkt ook goed alleen moet je dat steeds als kuur gebruiken...elecon is wat sterker maar werkt in onze ogen het best..en je hoeft het niet als kuur te gebruiken maar kunt het gewoon smeren als het erg heftig is en werkt direct... voor op de behaarde hoofdhuid..heb je speciale lotion...locoid scalp lotion..is vloiebaar zodat het niet vast gaat koeken op het hoofdje... en als je kindje er van top tot teen onder zit heb je van paddy care speciale pakjes..werkt super...zeker voor de nacht.. en dan hebben we ook nog fenistil druppels..meningen zijn er over verdeeld om het aan jonge kindjes te geven maar volgens de kinderarts kan het geen kwaad en het help tegen de jeuk.. sowieso kindjes met droge/gevoelige huid niet te vaak in bad..en niet te warm water en weinig tot geen zeep.. wij gebruiken ook neutral producten..wasmiddel..olie e.d.. iig zonder parfum want dat irriteerd ook.. ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben gr.
Probeer eens lipikar baume van La Roche. Werkt heel goed bij eczeem bij jonge kinderen. Het verzacht de huid en na een tijdje begint het weg te trekken. Wat ook door een dermatoloog bij mijn kind is geadviseerd is Ictyane creme van Ducray. Allebei deze produkten worden in Belgie veel gebruikt. Vooral Lipikar Baume wordt in veel ziekenhuizen op de kinderafdelingen gebruikt. Hij is hier in de apotheken ook verkrijgbaar. Ictyane bestelt een kennis van mij in belgie die het voor mij dan weer opstuurt. Met beide heb ik echt goede ervaring voor mijn kind van 8 maanden. Ik gebruik deze ipv de hormoonzalf die mijn huisart hier in NL heeft voorgeschreven. Ik ben er geen voorstander van en zoek liever alternatieven. Tot nu toe hou ik het goed onder controle met deze producten. Wat ook heel goed heeft gewerkt bij mijn zoontje is de zon, zee en strand in Marokko. Zijn eczeem is hierdoor een stuk minder geworden. Dus mocht je op vakantie gaan, kies dan voor een warm land met zee voor je kind. In ieder geval veel succes en sterkte. Een ding weet ik zeker; kinderen groeien hier wel overheen.
Nou ik heb gisteren contact gehad met de homeopatisch arts. In principe hebben we volgende week vrijdag een afspraak, als de eczeem na deze tip/advies niet veel is verbeterd: Warm het water voor flesvoeding niet meer op in de magnetron maar kook het eerst of doe de fles in de flessenwarmer. Hier schijnen babies dus ook veel eczeem van te kunnen krijgen. Ik ben sinds gisteren aan t uitproberen, ben benieuwd