te kort tongriempje of andere reden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamvanjessie, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Beste lactatiekundige,

Mijn zoontje Mikey geboren 23-12_2013 drinkt nog steeds vaak aan de borst, komt snachts ook nog vaak om de 2 a 3 uur. Maar als hij naar de oppas gaat is het helemaal lastig. Hij drinkt dan Max 70 cc uit een flesje maar meestal maar 40/50. Ik heb al van alles geprobeerd verschillende flessen en spenen. Nu geeft de oppas hem ochtends maar pap met een lepeltje want dan eet tie wel 100/150cc op.
    Hij drinkt al sinds zijn geboorte weinig en nu las ik iets over een tekort tongriempje en dat daardoor soms baby's slecht drinken. Kan Dit nog bij hem worden nagekeken?

Hij weegt nu trouwens 5715 gram en is 60,5 cm.

Heel graag reactie terug.

Groetjes sabrina vd hut.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Borstgevoedde kindjes nemen wat ze nodig hebben. Wat je kindje overdag minder drinkt (omdat hij het niet direct bij jou drinkt) halen ze in tijdens de nacht. Dit is niet erg en ook geen ongewoon gedrag. Naast voeding halen ze tijd met mama in (veilig) en houden jouw productie in balans. Kindjes kunnen wel tot 25% van hun totale voedingsbehoefte tijdens die nachtvoeding binnenhalen! Een heel goede voeding dus!
    Ik zou me niet zoveel zorgen maken wanneer je kindjes goed groeit en tevreden is.
    De oplossing van de oppas klinkt prima.
    Het tongriempje kun je naar laten kijken, kijk ook eens op de facebookpagina over korte tongriempjes (even googelen, misschien herken je iets van de foto's) Wanneer je kindje voldoende mondmobiliteit heeft hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn. Wanneer je kindje moeite heeft met bijvoorbeeld volgen met de tong, tong uitsteken, aanhappen, vacuüm vasthouden, drinken zonder knoeien en drinken uit een fles, vraag het dan eens op het CB, bij je huisarts of een prelogopedist of lactatiekundige in jouw buurt (iemand die er kijk en ervaring mee heeft! even navragen aan de telefoon!)

Succes!

Deel Deze Pagina