Cursus of info van kraamhulp

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nephthys, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Graag zou ik willen weten of een cursus borstvoeding echt noodzakelijk is? Kan ik bijvoorbeeld ook genoeg erover lezen en de tips van de kraamhulp opvolgen?

De cursus wordt namelijk door onze verzekering niet vergoed en het is laat op de avond en ik ben zo snel moe. Vandaar dat ik het alleen wil doen als het meerwaarde heeft.

Bedankt alvast!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Het kan handig zijn wanneer je de dingen die je tegen gaat komen al een keer gehoord hebt. Wat je ook kunt doen is kijken of je overdag een keer terecht kunt bij een borstvoedingscafe, of bij 1 van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. Zij bieden ook wel koffieochtenden aan, even kijken dus voor bij jou in de buurt: Borstvoeding.nl | Home
    Daarnaast zou ik je aanraden om de folders over starten van borstvoeding en de eerste weken te bestellen bij de VBN of La Leche League. (ook via bovenstaande website) En wanneer je al weet dat je bijvoorbeeld een keizersnede krijgt, bestel dan ook die folder mee.
    Dat is handig, handzaam en je kunt snel teruglezen hoe het ook weer zat straks als de folders naast je nachtkastje liggen.
    Daarnaast zou ik een telefoonnummer van de organisaties in de telefoon zetten: zo kun je snel navraag doen wanneer je twijfels hebt in kraamtijd en daarna!
    Ook kun je kijken bij inzetvoorborstvoeding.nl (meen ik, kan ook een facebookpagina zijn) en kijk eens wat filmpjes via youtube over borstvoeding geven en aanleggen. (bijvoorbeeld via mijn kanaal)

Veel succes! Geniet nog van je zwangerschap!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel fijn; bedankt voor de tips en informatie. Dit gaat zeker helpen!

Deel Deze Pagina