kinderarts

Discussie in 'Prematuur' gestart door Nynke31, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Mijn meisje is met 34.6 geboren en heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Volgende week moet ze voor het eerst naar de kinderarts. Nu vraag ik me af hoe vaak je daar naar toe moet? Kan dit ook eenmalig zijn, als verder alles goed is gegaan tot nu toe?

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

sorry 2 keer

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#3 Ons Kleintje, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2009
    hoi, bij ons ging de kinderarts ons `volgen`.
    we gaan zowel naar het consultatiebureau en naar de kinderarts. Wat bij ons wel zo was, we hadden in Groningen een kinderarts waar onze kleine gelegen heeft en eentje bij ons in het eigen ziekenhuis. Bij beide moet hij wel eens op controle komen. In groningen hoeft hij volgend jaar pas weer te zijn. maar bij het eigen ziekenhuis kwamen we eens per maand en nu pas over 3 maanden weer.
    ik denk dat we dan weer over 3 maanden moeten en daarna pas over een jaar ofzo aangezien het hier heel goed gaat.
    de kinderarts heeft hier goede adviezen en ik denk dat het goed is dat hij in de gaten wordt/ is gehouden. groetjes

4. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    onze zoon is geboren met 34+5 en hoefde maar 1 keertje naar de kinderarts omdat ie "mild prematuur" was. op zich heeft die dezelfde onderzoekjes gedaan als later nog een keer de consultatieburo arts heeft gedaan, dus reflexen, eet ie goed, drinkt ie goed, hoe gaat?? en dat was het.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,

Mischa is geboren met 32+6 weken. Wij gaan iedere maand naar de kinderarts in het ziekenhuis, hier wordt hij gewogen en gemeten en krijgt hij ook al zijn inentingen. Toen Mischa 4 maanden was is hij ook bij de fysiotherapeut geweest en toen hij 5 maanden was bij de logopediste.

De kinderarts kijkt eigenlijk naar dezelfde dingen als wanneer je naar het consultatiebureau zou gaan, en we kunnen hier allerlei vragen stellen over Mischa's gezondheid en verzorging. Eigenlijk dus niet zo veel verschil als gewoon naar het CB, alleen misschien iets vaker.

De fysiotherapeut kijkt of Mischa's motoriek goed is, en de logopediste stelde alleen een aantal vragen en gaf me raad m.b.t. voorzichtig hapjes gaan geven.

Ik vind het wel een prettig idee dat Mischa zo onder controle staat, al heb ik ook het idee dat het eigenlijk niet nodig is. Maar dat is omdat het zo goed gaat met Mischa. Voor hetzelfde geld zou dat niet zo zijn (soms hebben prematuurtjes problemen met hun ontwikkeling), en dan zullen ze er zo heel snel bij zijn. Dat is wel een prettige gedachte.

6. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Bij ons 3 maanden na uitgerekende datum, 6 maanden na uitgerekende datum en 1 jaar na uitgerekende datum. Als dan verder alles goed is is er geen controle meer nodig.

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik denk dat het te maken heeft met hoe vroeg je kindje geboren is. Onze jongens zijn extreem-prematuur geboren (26 weken) en ze worden gevolgd totdat ze 2 á 3 jaar zijn door de neonatoloog, de kinderarts in onze eigen ziekenhuis en de fysio.
    Wel wordt de tijd tussen de bezoeken/controles steeds langer.

Deel Deze Pagina