Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die de stap naar de gynaecoloog hebben gezet en waarbij de eerste testen allemaal goed waren. En jullie weer naar huis zijn gestuurd met de mededeling; 'ga het nog maar even proberen' Ik vroeg mij af hoe lang jullie probeerde zwanger te worden voordat jullie de stap naar het ziekenhuis maakte? En hoe lang jullie nog moesten 'even proberen'? Ik ben 31 en mijn man bijna 35. We stapte na 16 maanden proberen naar het ziekenhuis en zijn voor een jaar naar huis gestuurd om het nog 'even te proberen'. Voor mijn gevoel is dat jaar wel echt lang. Maar weet niet goed wat 'normaal' is.
Wij gingen na 1 jaar en 3 maanden naar de huisarts en kreeg toen een doorverwijzing. Alle uitslagen bleken oke, vervolgens voor een half jaar naar huis gestuurd.
Hier ook voor een half jaar maar gyn leefde zo mee dat ik na 6 weken een gesprek kreeg en daara mocht ik beginnen met iui. Toen waren we ong. 2 en half jaar bezig. Vind het inderdaad wel heel erg lang een jaar.
Een jaar na pilstop naar de fertiliteitsarts. Behalve mijn korte luteale fase is alles oké. Nu met utrogestan voor een half jaar naar huis gestuurd.
Bedankt allen voor jullie reacties. Zoals ik lees zijn jullie voor een half jaar naar huis gestuurd. Was jullie gynaecoloog trouwens in een streek ziekenhuis of in een academisch ziekenhuis?
Hé Appelboompje, Ik heb er zelf nog geen ervaring mee... Maar als ik jou was en alles is in orde met jullie en in ronde 20 hebben jullie nog altijd geen zwangerschap... Dan zou ik écht terug gaan meid! Niet twijfelen, dit duurt toch al veel te lang op de gewone manier! Misschien alles toch nog eens laten checken bij een andere arts voor de zekerheid? Ik duim voor jullie hoor!
Bedankt voor je bemoedigende woorden Dora. We hebben in februari alle uitslagen binnen gehad. Vanmorgen nog even met mijn man over gehad, en besloten om in augustus (is half jaar na laatste bezoek aan gynaecoloog) in elk geval zelf weer te gaan bellen. Geloof niet dat ik het trek om echt dat jaar te gaan afwachten, vind het best wel zwaar
Hebben ze wel een cyclus bij jou gevolgd? Bij mij zag alles er goed uit maar heb geen goede eisprong. Ik zou gewoon terug gaan. Je bent al een tijd bezig dan mogen ze echt wel even verder kijken. Hoop dat bij het volgende gesprek gaan kijken hoe ze jullie kunnen helpen.
Hé Appelboompje, Daar kan ik inkomen hoor, ik zit nu soms al te 'zeuren' dat het zolang duurt en wij zijn slechts in ronde 4...Vriendlief dacht ook dat het vanzelf zou gaan, ik was me dan nog wel eerder bewust van het feit dat het toch wel een half jaar tot een jaar zou kunnen duren, daar dacht hij zo niet over. In augustus zijn jullie dan ongeveer 2 jaar bezig, dat is echt wel lang genoeg lijkt me, ik kan het me niet inbeelden hoe ik me in jullie situatie zou voelen, lijkt me werkelijk zwaar! Ik zou de moed al lang verloren hebben. Dus echt wel respect voor jullie dat jullie er samen nog altijd zo voor blijven gaan! Hopelijk komt het één van de komende maanden gewoon vanzelf, het is je gegund!
Ik ben begin september 2013 gestopt met de pil. Een jaar later in augustus 2014 verwijzing gekregen voor de gyn. Alle onderzoeken waren goed en wij zijn voor een jaar naar huis gestuurd. Ons werd verteld dat de kans groter is dat het spontaan lukt. Nu inmiddels alweer 9 maanden verder.
Vond je dat jaar niet lastig Arendje?? Ons is gezegd nav de uitslagen dat we een even grote kans hebben om normaal zwanger te worden dan ieder ander stel wat net zo proberen om zwanger te worden (uit m'n hoofd gezegd dus 15% per maand kans). Hoop voor jullie dat het voor die tijd raak mag zijn!! Dora; ik heb net alz jij altijx wel beseft dat het even zal duren, mijn man trouwens ook. En dat mag ook best wel even. Maar wat je zegt; je bent er op een gegeven moment wel echt klaar voor, en wachten vind ik altijd nog moeilijk. Catlady; eigenlijk zijn alle beginnende onderzoeken gedaan. Cyclussen hielt ik al bij (in dagen, geen temperatuur). Weet wel dmv ovulatietesten in het verleden dat ik een eisprong heb. Deze is ook dmv een inwendige echo en bloedonderzoek vastgesteld. Verder is in bloedonderoek gekeken of ik geen chlamydia heb gehad in het verleden. Mijn man heeft een semen-onderzoek gehad en deze was uitmuntend. Verder is er gekeken op welke moenten en met welke frequentie er geslachtsgemeenschap is. Op basis van dit alles is er een berekening gemaakt hoeveel kans er is dat er het komend jaar een zwangerschap zal komen. Dit was 42% uit mn hoofd. Er is geen samenlevingstest (PCT test) gedaan omdat er, aldus de gynaecoloog, hierover gediscussieerd kan worden of dit werkelijk een goed en betrouwbaar beeld komt. En er is ook nog niet gekeken naar de eileiders, omdat op dit moment geen signaal is dat er hiermee wat aan de hand zou kunnen zijn. Dit onderzoek zou als eerste plaats gaan vinden als wij dan na dat jaar terug zouden moeten naar de gynaecoloog.
Zou ook eerder dan dat jaar teruggaan. zie mijn onderschrift ben wel zw geweest maar was een leeg vruchtzakje nu bijnaeen jaar later. Pas geleden zat ik in zo een dip en emo dat ik de gyn gebeld heb. Ik kon terecht en zij heeft mij doorgestuurd naar fertiliteit. Ben daar 24/4 geweest en deze arts zei dat alles goed was na bloed, semen onderzoek en cyclusanalyse bij mij en mn vriend en dat ik in dec terug mag komen als dit nodig is. Succes!! Als het je niet lekker zit wat na zoveel rondes wel normaal is zou ik toch gaan bellen.
Wat verdrietig dat je zwangerschap een leeg vruchtzakje bleek te zijn. Moeilijk!! Bedankt voor je bemoedigende woorden. We hebben vanmorgen afgesproken het nog tot augustus aan te kijken. Hopelijk mag het voor jullie ook gauw raak zijn
Hier ook al een goede lange tijd bezig en in januari bij de gyn geweest. Alles was bij ons ook goed en ze gaven ons de komende 6 maanden nog 39% dat het spontaan zou komen. Daarna mochten we weer bellen, dus nu over 2 maanden. Een jaar naar huis gestuurd is trouwens wel erg lang, augustus bellen is echt wel oké! Sterkte en succes!
6 maanden lijkt inderdaad wel een beetje 'normaal'. Hopelijk is het voor jullie ook nog binnen 2 maanden raak. De ziekenhuis gang is nu niet echt iets wat je graag wilt (neem ik aan?!) Bedankt voor je berichtje
Ja ik vond het erg lastig om weer een jaar te moeten wachten. Aan de ene kant fijn dat er niks mis is natuurlijk. Maar aan de andere kant had ik misschien liever gehad dat ze iets hadden gevonden waar ze wat mee konden. Klinkt misschien stom. Maar de gyn had berekend dat we een kans van 62% hebben dat het binnen een jaar spontaan lukt. En zei dat dat een grotere kans geeft dan wanneer je bijvoorbeeld gelijk iui gaat doen. Als je na 2 jaar nog niet zwanger bent geweest neemt dat percentage ook af en heb je waarschijnlijk meer kans met iui. Ik zou in jouw situatie niet nu nog een jaar gaan wachten. In augustus ben je ook bijna 2 jaar bezig en dan zou ik weer contact opnemen met de gyn. Sterkte de komende maanden. Ik weet hoe moeilijk het is om iedere maand teleurgesteld te worden. Hopelijk vind er de komende maanden een wonder plaats en lukt het toch nog spontaan.
Uit onze berekening kwam 56% geloof ik dat we het komend jaar zwanger zouden worden. De maanden zijn indrrdaad ongelofelijk zwaar. Je stemming veranderd met je cyclus mee; van hoop naar intense teleurstelling. Ik hoop dat voor jullie ook dat wonder snel zal plaatsvinden. Sterkte!
Vraagje ben jij ook gecontroleerd op je vitamines?? Voordat ik alsnog spontaan zwanger raakte, zaten wij in de mmm in Dusseldorf. Toen de 1e tp weer n mk werd, heeft de arts mij eerst op vitamines getest. Daar kwam uit dat mijn vit D en omega 3 waren te laag. Deze moest ik eerst 6/8 w een hoge dosis slikken. Daarna moest ik bellen voor een nieuwe tp. Na 8 w heb ik gebeld en kon hun vertellen dat ik spontaan zwanger was geworden. Wij denken dat dat komt door de vitamine D en omega 3 die ik in hoge dosis heb geslikt. Hoger dan wat de gyn hier in nl zou voorschrijven, als ze het al voorschrijven. Maar als ik jou was zou ik zeker niet een jaar wachten voordat ik terug zou gaan, zeker niet als ik al bijna 2 jr bezig zou zijn om zwanger te worden.
Hi! Wij zijn bezig in ronde 21 alweer. In september naar de gyn geweest om alles testen ook bij mijn vriend. En alles is in orde (eind december) met een half jaar naar huis gestuur om het te proberen. Nu 12/05/15 nieuwe afspraak bij de gyn omdat het niet "gelukt" is. Als ik jou was zal ik eerder terug gaan. Jaar is wel heel lang. Wij zij bijna twee jaar onderweg. Alles neemt veel tijd in beslag. heel veel succes in ieder geval!!
Vlinder bij toeval kwam ik er vorig jaar achter dat mijn Vitamine D extreem laag was (19). Ik heb toen vloeibare D ampullen gekregen om dit niveau weer op te krikken. Bij de laatste controle zat ik net op de onderste grens van wat het minmaal moet zijn. Ik moet nu in elk geval wel D pillen blijven slikken en zoveel als mogelijk zonlicht mee pakken natuurlijk. Ik weet niet of ik op Omega 3 getest ben eerlijk gezegd. Daar zal ik eens achteraan gaan. Voor alsnog zijn we nu van plan om in augustus aan de bel te gaan hangen, dan zijn we een half jaar verder sinds uitslagen uit het ziekenhuis en 2 jaar bezig. Maar hoop natuurlijk dat het net als bij jullie niet nodig hoeft te zijn. Harlene; wat naar dat jullie ook al 21 rondes aan het wachten zijn. Heb je trouwens enig idee wat ze in mei voor stappen gaan ondernemen? Verder onderzoek of gelijk start van IUI?