Te korte LF?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door stopcontact, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wie heeft hier ervaring mee?

Toen we voor nr1 gingen heb ik 2 vmk en 1 bbz gehad. Daarna zwanger van ons zoontje. Toen der tijd heb ik een aantal cyclussen getempt. Altijd een normale cyclus qua LF (12-13 dagen)

Nu zijn we begonnen voor nr 2. Zitten inmiddels in ronde 6. En in ronde 5 begonnen met tempen. Nu kwam ik er achter dat mijn lf dus maar 8 dagen was.
    Kan dat zomaar opeens veranderen? Na een zwangerschap?
    Is het gek als ik na de komende 2 rondes tempen en een korte lf contact opneem met mijn gyn? (korte lf is namelijk niet het enige probleem.... heb ook een holte in mijn bm door de ks waarvan de gyn in februari zei dat het geen kwaad kon, maar ik lees ook daar andere niet zo'n leuke verhalen over)

Alvast bedankt!

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ja je cyclus kan veranderen dus het kan ook zijn dat je LF anders is geworden. Ik zou zeker nog 2 rondes tempen en als het maar 8 blijft, contact opnemen met de ha/gyn. Bij een te korte LF is er te weinig tijd voor een innesteling.. dan gaat je lichaam al aan de grote schoonmaak beginnen voordat een kindje een kans had. Mocht het te kort zijn, dan is het makkelijk op te lossen met extra progesteron.

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Bedankt voor je reactie Sophy!

Ik hoop dat het eenmalig was. We zullen het zien de komende 2 maanden...

4. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik zou het inderdaad ook nog even 2 maanden aankijken. Met een LF van 8 dagen zal het denk ik niet lukken om zwanger te raken. Na een zwangerschap en bevalling veranderd je hele lichaam, ook je cyclus. Voor mijn zoontje had ik een cyclus van 30 dagen, en nu zit ik steeds op 25 dagen.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik kan je verzekeren dat het ook met een korte LF mogelijk is om zwanger te raken.

Toch zou ik als ik jou was wel naar de arts gaan. Er is namelijk wel wat aan te doen.

Voordat ik van onze eerste zwanger raakte had ik ook een doorverwijzing naar de gyn op zak... deze bleek tot 2x toe niet nodig. Ik heb een LF van maximaal 7 dagen (tussen 3 en 7 dagen, per cyclus verschilde dat)

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    @MayD.... max 7 dagen?? Wow... dan is het bij jou heel snel ingenesteld dan?
    Gefeliciteerd!! Geniet er maar lekker van!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dankjewel!

beide keren innesteling op 4 dpo.... Ik weet niet of het daardoor komt, maar de gyn vertelde me dat een bevrucht eitje sneller richting de BM gaat als je ook na je eisprong regelmatig klaarkomt... daar heb ik me beide keren dan ook aan gehouden.

Die methode is een beetje omstreden, omdat veel vrouwen na een IUI bijvoorbeeld geen gemeenschap mogen hebben.

Maar zoals gezegd, ik kreeg dit advies van mijn gyn.

Deel Deze Pagina