Onregelmatige cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by vrouw000, Jun 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vrouw000

vrouw000 Lid

Jun 10, 2012
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Zijn er dames met hetzelfde verhaal?

Op mijn 13de werd ik voor het eerst ongesteld, alleen ik werd dit niet netjes om de 28 dagen maar een veel langere tijd zat hiertussen.
    Heel goed weet ik het niet meer maar het zou ongeveer om de 4 maanden zijn geweest.

Mijn moeder vertelde toen dat het niet erg was want het moest allemaal nog op gang komen, en dat was gewoon als je het dan nog niet netjes iedere maand was om de 28 dagen.

Naar een jaar ben ik naar de HA gegaan om aan de pil te gaan en heb deze ook gekregen.

Ik heb toen een half jaar de pil geslikt er ben er daarna weer mee gestopt.
    In de hoop dat mijn cyclus nu wel netjes zou zijn. ( dit was dus niet het geval) Een jaar zonder pil met geen resultaat.

Ik ben toen naar de huisarts gegaan om het er toch eens over te hebben. De huisarts deed hier een beetje vaag over vond ik zelf maar vertelde dat het geen kwaad kon en wel goed zou komen ik was toen 16 jaar en ben weer aan de pil gegaan.
    Ik heb de pil met regelmaat ook doorgeslikt dit kon geen kwaad volgens de huisarts.

Ik ben de pil blijven slikken tot mijn 22 ste.
    Eind juli begin augustus 2011 gestopt met de pil.
    Hierop kreeg ik geen ontrekkingsbloeding.
    Ik ben toen eind 2011 terug gegaan naar de huisarts en het met hem hierover gehad. Dat ik dit niet prettig vond met het idee te weten dat het misschien niet helemaal goed zat. Na wat aandringen kreeg ik van de huisarts Primolut voorgeschreven.
    Ik heb hier nog mee gewacht met innemen tot 14 maart ik had toch nog de hoop dat mijn lichaam het zelf op zou lossen.
    Het was mij inmiddels wel opgevallen dat ik meer haargroei kreeg wat meer donkere haren op mijn onderarmen en op mijn bovenlip en kin. Dit had ik nog niet eerder gehad. Ik had altijd al wat meer haren op mijn benen dan leeftijdsgenoten en ook wat donkerder.

Maar goed 14 maart begonnen met 10 dagen 3 tabletten per dag.
    Op 27 maart 2012 kreeg ik mijn ontrekkingsbloeding. yes dacht ik mijn lichaam doet nu wat het moet doen.
    Volgens de huisarts was dit het zetje en zou mijn lichaam het nu weer zelf op gaan pakken.

Mijn ontrekkingsbloeding was trouwens niet hevig en naar 2 dagen zo goed als weg.

Maar goed 27 maart was cyclus dag 1 en nu gaan tellen.
    Er is geen bloeding meer gekomen ik heb mijn suf getest met ovulatietesten en af en toe een zwangerschapstest maar altijd met negatief resultaat.

Op 31 maart 2012 vond ik toch een bezoekje aan de huisarts noodzakelijk.
    Inmiddels was dat cyclusdag 65 :x.
    Ik kreeg wat ik wou een doorverwijzing naar de gynaecoloog hier kan ik 20 juni terecht.

Inmiddels zit ik op cyclusdag 79.

Zijn er meer dames die ook in dit traject zitten?

2. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Ik denk dat hier vrouwen zat zitten met een onregelmatige cyclus. Je verhaal doet een beetje aan het mijne denken hoewel dat ik voor de start van de pil vrij regelmatig was. Na het stoppen was ik het eerste half jaar ook nog regelmatig en daarna niet meer. Ik had een cyclus van bijna een half jaar. Een heel zeldzame ovulatie dus. Naar mijn ervaring houden dokters je graag aan het lijntje. Ik wou ook heel graag weten wat er met mijn lichaam aan de hand was en of ik kinderen kon krijgen op het moment dat ik eraan wou beginnen. Wij hebben aangedrongen en een beetje voorgelogen dat we een kinderwens hadden. Toch moesten we nog een aantal maanden zo verder proberen en dus wachten en dan kregen we een verwijzing naar de gyn. Ik ben blij dat we zo snel gezegd hebben een kinderwens te hebben want na een half jaar was het zo ver. Het heeft dan nog een jaar geduurd vooraleer we op het juiste spoor zaten.
    De gyn. schreef clomid voor om mijn cyclus terug op gang te brengen. Het zorgt voor een eisprong. Daarmee werd ik wel terug regelmatig, maar dat neem je dan alleen als er een kinderwens is...
    omdat ook mn man slecht zaad heeft hebben we nog een lang vervolgtraject ondergaan.

Het is goed dat je zo aandringt bij je huisarts en dat je een nakende afspraak hebt bij de gyn.

3. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

May 13, 2012
    585
    2
    0
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus, na het stoppen met de pil (nu zo'n 1,5 jaar geleden) is dit niets veranderd.

Ik kan er voor mezelf wel een klein beetje regelmaat uithalen: meestal wordt ik in de 3e of 4e week van de maand ongesteld, soms sla ik nog wel eens een maand over.

Ik zou je niet te druk maken, want mijn menstruatie bleef in het eerste jaar na het stoppen met de pil sowieso LANGER uit. En een onregelmatige cyclus is niet direct iets om je druk over te maken hoor, maar als het echt niet lukt om zwanger te raken zou ik natuurlijk wel even informeren over mogelijke onderzoeken/hulp.

Mijn laatste menstruatie was trouwens ook in maart, tot op heden nog niets. Nu zijn we in mei begonnen met de kinderwens, dus praktisch gezien zou ik eind mei ongesteld moeten worden. Dus grote kans dat ik zwanger ben. Tot op heden nog geen positieve test overigens.

4. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Maar als ze van vroeger al zo onregelmatig is dan is het waarschijnlijk niet van het ontpillen. Daarbij heeft de haartjes, kan een symptoom zijn van pcos. Ik ben natuurlijk geen dokter :) :) Heeft je huisarts je hier iets over gezegd?

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb niet het hele verhaal gelezen want ik ben nietzo lekker maar ik wou toch even reageren!
    Voor mijn dochter had ik 2 cyclussen van 120 en daarna een tijd 60 en toen tussen de 35 en 60 gebleven.
    Ik ben gewoon de eerste ronde zwanger geraakt van mijn dochter.
    Nu met de tweede zwangerschap ben ik weer gewoon zwanger geraakt de eerste ronde en mijn cyclus was belachelijk lang!
    Dus het is niet persee zo dat je dan minder vruchtbaar bent. Ik weet dat ik waarschijnlijk een geval apart ben. Maar ik zie toch best vaak vrouwen voorbij komen met mooie cyclussen die er maanden over doen om zwanger te raken en vrouwen met een lange cyclus die gewoon vrij snel zwanger raken.
    Ook ik heb hier en daar wat donkere haartjes, dat kan gewoon in je genen zitten. Hoefd dus niet pcos te zijn.
    Maar het is wel goed dat jeje ermee laat helpen hoor.
    Ik heb zelf nooit medicatie gebruikt of bij een gyn gelopen ervoor.

6. vrouw000

vrouw000 Lid

Jun 10, 2012
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi karnijn.
    Gefeliciteerd met je.zwangerschap.
    Nee mijn huisarts heeft verder niks gezegd, het is voor mij nu gewoon even afwachten.
    Ik hoop naar woensdag meer te weten

Marriedgirl: spannend voor jullie.

Chaii: ook gefeliciteerd

7. Annali

Annali Nieuw lid

Jun 15, 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een onregelmatige cyclus, maar dat is pas sinds een paar maanden. Mijn man en ik zijn vanaf januari 2012 aan het proberen om zwanger te worden. Helaas is dit nog niet gelukt. Door de medicijnen die mijn man slikt kan het waarschijnlijk ook iets langer duren, omdat hij daar traag zaad van heeft gekregen. Maar het is nog wel mogelijk om spontaan zwanger te worden.

Ik ben vanaf oktober 2011 gestopt met de pil. Vanaf toen was mijn cyclus 30 dagen, maar vanaf januari is het erg onregelmatig, namelijk
    1 - 40 dagen
    2 - 28 dagen
    3 - 30 dagen heel licht en na twee weken heel erg
    4 - 45 dagen
    5 - nu op dag 38

Nu ben ik bij de vorige ronde al een keer naar de dokter geweest, maar zij kan alleen maar zeggen dat als het na een jaar nog niet gelukt is om zwanger te worden dat ik dan terug mag komen. Verder geeft ze me geen toelichting over mijn cyclus.

Ik vraag me nu af of er iets aan de hand is. Misschien heb ik een verstopping in mijn baarmoeder waardoor ik geen eisprong heb. Ik hoorde laatst ook iemand in mijn omgeving die op haar 30ste vervroegd in de overgang ging. Daarom ben ik toch een beetje bezorgd. Heeft iemand ervaring met plotseling een lange cyclus? En kan iemand mij adviseren of ik gewoon maar af moet wachten of dat ik nog terug moet gaan naar mijn dokter om een verwijzing naar de gyn te vragen?

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Ik vind jou cyclus best lang karnijn hoor,de eerste cyclus was 56 dagen en nu zit ik op 68 en nog niks in zicht,met een achtergrond is een echo gemaakt en nu denken ze dat ik pco heb.Moet 4 juli naar de gyn.
    En dat is natuurlijk niet bij iedereen die een onregelmatige cyclus heb.
    Maar ok een cyclus van 35/40 is goed te doen maar een cyclus van rond de 80 is niet normaal.

Annali opzich valt jou cyclus nog niet onder de extreem langere cyclussen volgens mij.
    Meestal word boven de 50 als langere cyclus gezien,ik zou het nog aankijken en anders kan je altijd terug naar de dokter.

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    sorry had karnijn geschreven verkeerd natuurlijk,zie het nu pas;)

10. vrouw000

vrouw000 Lid

Jun 10, 2012
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi elvira,
    Ben jij ook aan de pil geweest ervoor? En was jou menstruatie ervoor ook onregelmatig?
    Ik moet 20 juni naar de gyn voor een inwendige echo.
    Ben jij ook aan het proberen zwanger te worden? Is dat dan van de eerste?

11. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Ja ik ben aan de pil geweest,alleen hoe mijn menstruatie daarvoor was dat weet ik dus echt niet meer helaas.Toen was ik er niet allemaal mee bezig.
    Ja wij zijn ook bezig voor een kindje,de eerste.
    Wel fijn dat je deze week voor een echo kan,heb je hopelijk gauw wat zekerheid!
    De dokter zei ook dat je hormonen door de war zijn is een feit,maar hij dacht dat het niet alleen daardoor kwam hoe hij het zag dus ja we will see!

12. Jenna28

Jenna28 Lid

Mar 6, 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog omdat ik niet meer ongesteld werd na het stoppen van de pil. Die had een echo gemaakt en hij constateerde meteen pcos.

Hij zei je kan lang of kort wachten, maar jou eisprong zal zo onregelmatig zijn dat kinderen maken erg lastig zou worden. Ik kon daarna ook meteen terecht bij de fertiliteitsarts, maar omdat mijn vriend voor werk in het buitenland zit moeten we daar nog even mee wachten.
    Zodra hij terug is ga ik starten met de hormoonbehandeling.

Ik moet nog wel bloed laten prikken zodra ik ongesteld word, maar ben sinds dat ik gestopt ben met de pil nog steeds niet natuurlijk ongesteld geworden. Dat is nu zon 120 dagen geleden..

Kan niet wachten om te beginnen!!

13. vrouw000

vrouw000 Lid

Jun 10, 2012
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Elvira: ik hoop ook dat ik dan wat zekerheid ga krijgen.
    Die onzekerheid van nu is echt moeilijk om mee om te gaan.
    Krijg jij 4 juli ook een echo?

Jenna: wat fijn dat de gyn jullie gelijk wil helpen.
    heb je veel onderzoeken gehad?

14. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook een onregelmatige cyclus.. (zie banner)
    Ben door mijn huisarts naar de gyn gestuurd, en daar zijn we nu bezig met allerlei onderzoeken.

Het frustrerende van onregelmatige ong vind ik dat je totaal geen grip kunt krijgen op een proces in je lichaam.. Ik ben daarom fertilitie friend gaan gebruiken, en heb daar 1 keer mijn eisrpong mee kunnen vinden, dat was zo een fijn gevoel!

En ook is die onzekerheid vervelend, ik loop grootste deel van mn cyclus met van die thin liners in mn slip omdat ik zo bang ben dat het ineens komt als k het niet verwacht.. En de tampons vliegen er ook doorheen.. Best een duur geintje eigenlijk!

Ik kan me niet herrinneren dat ik vroeger een onregelmatige menstruatie had, maar ben ook vrij snel aan de pil gegaan.

@ vrouw000 ; Heel veel succes bij de gyn gewenst! Hopelijk komt hij/zij met een goed plan en mag je snel zwanger zijn!

15. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Weet ik niet zal vast wel,maar heb al een echo gehad en daarop dacht de arts dat het pco was.

16. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

Oct 17, 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
  17. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Vrouw000, ik ben erg benieuwd wat er bij jou uit komt, ik vermoed PCOS want je beschrijft wat ik ook had.. Ik heb een topic daarvoor gestart, om een beetje te kletsen met meiden die net in de begin fase of bijna begin fase zitten dat ze ontdekken PCOS te hebben ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/363926-pco-s-onbegrip-arts-eindelijk-medicatie-6.html#post12956126

En ook de link die liefwondertje je stuurde schrijf ik mee ;)

Die lange cyclussen, kunnen wel degelijk schadelijk zijn... Gelukkig komt dit amper voor... Plus het is zenuwslopend en uit eindelijk word je er zo gestresst door!! Ik was voortaan gewoon moe, van de stress of ik die dag misschien wel eens mijn menstruatie kon gaan krijgen :( Ik hoop dat je na woensdag meer weet...

Share This Page