Houd er rekening mee dat niet elke arts/gynaecoloog zomaar utrogestan meegeeft bij een korte lf. Ik kreeg het niet, had een lf van 6-7 dgn. De menstruatie mocht ik pas tellen op de dag dat je echt rood bloedverlies en tampons nodig hebt. Ik heb al vaker eerder rood bloedverlies, maar als je genoeg heb aan inlegkruisjes telt het niet als cd 1 zegt de arts. Bruin en roze verlies ook niet. Lf van 10 dgn of langer wordt als normaal beschouwd en is in principe lang genoeg om zwanger mee te worden.
Slecht dat zelfs met bewijs je het bijna niet mee krijgt... Ik heb er sowieso alles voorover om een 2e kindje te krijgen dus die vieze meuk zou ik ook gewoon gebruiken, scheelt dat ik niet tegen tampons kan. Wacht nu sowieso m'n menstruatie af en daarna afwachten wat de huisarts zegt. Progesteron crème? Waar moet je dat smeren dan?
Steeds op verschillende plekken op je lijf. Dus ene dag benen, dan buik, dan armen enz. Zodat de plek niet verzadigd raakt. Maar er zit een bijsluiter bij met uitleg!
Exact dit. De ronde dat ik utro probeerde was het raak! Voor mij top spul. Je kan het ook via je HA krijgen. Toen ik op eigen initiatief met 8 weken zwangerschap nog even door wilde gaan met het gebruik ervan, heb ik dit via de huisarts gewoon gekregen.
Ter aanvulling op mijn vorige post: ik zat wel in het medische traject en naast hormooninjecties (rijpen eicellen) en pregnyl (voor het opwekken van de eisprong) dus utro gebruikt vanaf 1dpo tot 12 weken zwangerschap dus n
Met clomid zwanger geworden. Ronde 2 met 100mg. Na de bevalling geen anticonceptie gebruikt en nog steeds niet zwanger. Vorige week uitslag gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben. Progesteron is het eerste wat snel zakt in de premenopauze. Vraag me dus af of mijn korte lf daardoor kwam.