Hoe ziet jullie echo eruit na de eisprong? 10 dagen geleden kreeg ik te horen dat ik pcos had, ik had toen de rechterkant 1 groter follikel en verder een hoop kleintjes links en rechts. Ik heb toch ovulatietesten geprobeert en die waren gisteren en eergisteren positief en vandaag weet negatief. Ik had vandaag een afspraak staan bij een ander ziekenhuis bij de assistente van een gyne. Ook zei maakt een echo en verteld me dat er eigenlijk geen specifiek beeld was van pcos, voor een bloedtest om uit te sluiten moest ik in oktober maar terug komen. Maar rechts zaten nog zeker 4 “follikels” (de grote was weg) en links zaten ook zeker 5/6 “follikels”. Horen deze dan niet weg te zijn als je geen pco hebt? Ik hoopte na deze afspraak wat geruster te zijn maar ik ben nu enkel nog veel harder in de war.
Nee hoor, die verdwijnen vaak tijdens je menstruatie. Soms zie je een restant van je follikel die gesprongen is, vaak de follikels die niet gesprongen en doorgegroeid zijn, en soms zie je niks in je eierstokken. Zou wel om een progesteron 5-7 dagen na je eisprong vragen om er zeker van te zijn dat je ook daadwerkelijk een (goede) eisprong hebt.