's Nachts pijn in linkerarm

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kay, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Help. De nachten worden tegenwoordig een ware hel. Nu slaapt iedere zwangere slechter aan het einde van de zwangerschap, maar hier wordt ik echt wanhopig van...

Ik word iedere nacht wakker van de pijn in mijn linkerarm. Het begint met een tintelend gevoel, wat doorzet naar een verdoofd/gevoelloos gevoel en daarna echt pijn gaat doen. De pijn zit van schouder tot aan de vingertoppen (en is dus geen carpaal tunnel syndroom, wat meer in de pols/hand/onderarm zit). Het enige dat helpt, is overeind gaan zitten of een stukje lopen. Nu zijn er 'goede' nachten waarbij ik dat maar 3 keer hoef te doen en tussendoor dan aardig kan slapen, maar er zijn ook rampnachten, waarbij ik er 6 keer of vaker uit moet. Daar word ik serieus moedeloos van...

Ik vermoed dat er een zenuw knel zit door extra vocht wat ik vast houd. Wat ik apart vind, is dat het alleen links zit. Ik slaap al lang niet meer op die kant, dus daar kan het niet aan liggen (het is wel zo'n gevoel alsof je er te lang op gelegen hebt).

Ik ben al naar de huisarts geweest, en die kwam met het gewéldige advies: "neem maar paracetamol". Ja. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken, en het helpt dus niet.

Maar goed, ik moet nog zo'n 6 weken, en het vooruitzicht dat het 6 weken van dit soort gebroken nachten moeten zijn, maakt dat ik bij voorbaat al kan janken. Ik raak er gewoon uitgeput van. Mijn vraag is dus: (her)kennen jullie als verloskundigen dit, en wat kan ik er aan doen? Of wat kan ik doen zodat ik minder vocht vast houd? Ik probeer al veel water te drinken.

Alvast bedankt!
    Groetjes Kay

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kay,

je hebt op veel vragen al zelf antwoord gegeven. Het is inderdaad waarschijnlijk vocht wat een zenuw afknelt en het is heel typisch, maar dat voel je meestal in één arm... Je kunt er eigenlijk niet veel aan doen helaas. Inderdaad heel veel drinken. Misschien scheelt het als je jezelf helemaal inbouwt met kussens zodat je toch anders ligt als normaal. Wat ook kan helpen is met je bovenlichaam een beetje diagonaal proberen te slapen. Dan kan het vocht makkelijker weg. Probeer ook voordat je gaat slapen je armen te masseren, of te laten masseren natuurlijk. Het vocht dat er dan al mocht zitten, masseer je dan in ieder geval weg (en het is nog lekker ook ;))

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina