Bij mij hebben ze ook altijd zoiets aan wat jij beschrijft. Rompetje lange mouw (of korte als alle lange in de was zitten en een t-shirt lange mouw. Daaronder een broek en sokjes. Als mijn schoonmoeder komt oppassen trekt ze 2x zoveel aan, maar bij hun thuis is het ook 24 graden binnen (pppffff), dus zij heeft het zelf altijd koud bij ons. Ik heb één keer echt een opmerking over gemaakt. Heeft ze bij mijn zoontje verwarming helemaal opengedraaid in de kamer (doe ik nooit!), kind met mailot, dikke broek, t-shirt en een trainingspak-jasje (!!!) in bed gelegd en helemaal ingestopt. Ik vond hem helemaal bezweet aan. Dat doen we dus niet meer Maar jij voelt het beste aan hoe warm je kindje het wil hebben. Als ze hier naar het KDV gaan twijfel ik soms of ze het niet te koud hebben, omdat ze daar in een grond-box liggen, dus krijgen ze dan standaard een mailot aan onder de broek.
ik vind het altijd zooow mega zielig. als je soms weleens in de stad loopt. nu is het natuurlijk koud maar toen het weer nog lekker was. lopen er mensen in de stad zelf in een shirtje en hebben ze hun baby flink aangekleed en onder een dikke laag dekens het gezichtje knal rood en zweterig en maar huilen. (gohhhh... hoe kan dat nou) weten die mensen niet dat dat ontzettend gevaarlijk is. het licht dan op het puntje van mijn tong om er iets van te zeggen. maar dat mag natuurlijk niet dus loop ik maar heel hard door. zoooow zielig.
Hier ook een romper zonder mouw en daarover een shirtje met lange mouwen. Buiten met vestje + sjaal + mutsje onder een dekentje en in de kinderwagen in de voetenzak. Een winterjas is drama hier. Kan ze zich niet lekker bewegen en gaat dus huilen.
Hoi Hoi, Hier hetzelfde sterker nog hij heeft een rompertje aan zonder mouwen (zijn altijd van die ondingen). En een shirt. Nu heeft Tim het wel altijd heel snel warm hoor! Als ik met hem buitenloop en zn winterjasje en sjaal en muts op heb dan zweet ie zich helemaal kapot....Soms als het buiten -8 is en ik moet hem net uit zijn bedje naar het KDV brengen wil ik hem nog weleens een vest aan doen onder zijn jas maar die gaat dan wel uit zodra hij binnen is. Dus vind zeker niet dat je hem te koud aankleed! Overigens om op een vraag van iemand anders terug te komen....ik heb in dit weer echt geen trui aan hoor! Heb meestal alleen een lange mouwenshirt aan en that's it......Maar misschien is het hier minder koud als in andere delen van het land dat weet ik natuurlijk niet! Groetjes Lysanne
Pfieuw, dan doe ik het gelukkig gewoon goed. Hij heeft het volgens mij ook nooit koud, en kmot lekker warm weer uit de kinderwagen. Soms wordt ik zo onzeker van zulke opmerkingen....
Nou, ik zie meestal net andersom gebeuren: ouders zelf warm aangekleed, met muts, schaal, handschunen, warme larzen, warme jas en zit daar een kleine in de kinderwagen met een dun vestje, zonder muts en nog die blote beentjes boven sokjes.... Brrr
Ik vind het in het voorjaar en najaar wel voldoende. Maar nu met die extreme kou de laatse tijd doe ik als ik alleen een lange mouwenshirt aan en er nog een extra lange mouw onder puur voor de warmte.
wij doen Emma ook meestal romper met korte mouw aan en een shirt en broek. Enmma heeft het zeker niet snel koud (in de zomer zweette ze soms zelfs omdat ze het warm had). Als je het gewoon lekker in huis hebt vind ik het niet te koud. Je kan aan het nekje sowieso voelen of ze warm genoeg zijn.
hier ook een warm bloedje.. meestal alleen romper zonder mouw of korte mouw en gewoon shirtje met lange mouwen er over.. normaal broekje + sokjes met af en toe slofjes er over.. hij heeft het gauw warm
Kleed hier meestal ook wel hetzelfde, maar heb ook wel een paar sweaters voor de echt koude dagen, die gaan dan gewoon over de romper heen. Bij ons is het in huis wel 23 graden, maar wij wonen boven het water en hebben een laminaat vloer, plus het feit dat onze huiskamer nogal groot is. Dan voelt het toch wat kouder aan (bij 19,5 graden zou ik het echt koud hebben in dit huis). Maar lijkt me verder prima dus hoe jij je zoontje kleed.
Oh nou hier ook hetzelfde hoor, altijd een rompertje en een shirt met lange mouwen eroverheen, geen trui of vestje, want dan krijgt ze het veels te warm. Als we naar buiten gaan, krijgt ze haar winterjasje aan en een mutsje op en dan ligt ze lekker onder de dekentjes.
Is goed aangekleed toch? Hier is het standaar 18/19 graden, nu ben ik aan het verven en staan alle ramen open dus ius het zo'n 15 graden. Nathan heeft een romper korte mouw aan, tshirtje er over een een trui. Spijkerbroekje met sokken en schoenen en hij heeft het nooit koud hoor. Schoonmoeders....
Lijkt mijn schoonmoeder wel. Rosalie komt altijd terug met 3 truien aan en een rood hoofd. Rosalie draagt nu ook gewoon een romper met truitje hoor. En ze heeft het niet koud.
hier precies hetzelfde, rompertje met korte mouw shirtje met lange mouwen erover en spijkerbroekje en sokken en that's it. soms als zn shirtje vies is, zit ie ook rustig een tijdje in alleen zn rompertje en broekje in de woonkamer. dan hou k wel altijd ff zn armpjes in de gaten, of die niet koud worden. en iemand zei eerder; heb je zelf ook geen warme trui aan? of iets eronder? nou eh.. nee ik heb gewoon een lange mouwen shirtje aan en een spijkerbroek, maar verder niks er onder. als ik naar buiten ga zorg ik gewoon dat ik dik genoeg aan gekleed ben. maar binnen hoef ik dat niet te doen, dan zweet ik me straks dood!
Wat kou is niet erg, maar als je alle ramen open hebt tocht het toch harstikke in je huis? Dat zou ik wel veel te koud vinden voor een baby
Hier ook 't zelfde hoor. Gewoon een romper met korte mouwen en een shirtje met lange mouwen. Binnen is'het altijd rond de 20 graden dus ik zou niet weten waarom ik nog meer aan zou moeten doen. Mijn schoonmoeder is trouwens precies hetzelfde. Laatst was onze dochter verkouden, komt volgens haar omdat ik haar niet warm genoeg aankleed Daarom staat de kachel bij hun ook op 21 graden op haar oppasdag..... 8)
hier hetzelfde en ze heeft het nooit te warm! korte mouw romper heeft ze al maanden niet meer aan en lijkt mij persoonlijk ook te koud in combi met een longsleeve Tshirt!! wat heb jezelf aan met dit weer???
Ikke een truitje en een vest! (maar ik ben wel een koukleum!) Ik denk ook dat het per kind verschild. Zo is mijn mannetje standaard 36 graden terwijl hij echt goed aangekleed is. In de zomer is hij ook altijd zo'n 36 graden terwijl buiten de mussen van het dak vallen