Ik zal vast de enige niet zijn die niet wil dat er gerookt word bij haar baby. Maaaaar hoe gaan jullie om met familieverjaardagen etc? Die mensen zijn gewend in hun EIGEN huis te mogen roken en hun bezoek dus ook. Dan zit ik daar nu met Dominique en blijft iedereen gewoon roken. Ons kindje is het eerste babietje in de familie en dus mogen wij als eerste dit onderwerp aansnijden. Wat doen/deden jullie? Accepteren en kort blijven, bespreekbaar maken bij gastheer/vrouw én bezoek en vragen of ze niet willen roken, zelf op een andere dag komen en alleen aan de gastheer/vrouw vragen of ze niet willen roken als je daar bent.
All of the above . Ik zou het vantevoren aankaarten bij de gastheer/vrouw, verder uitleggen dat ik niet kan komen met een baby als er gerookt wordt en een nieuwe date plannen als er geen rekening mee gehouden word. Vervelend he dat mensen niet uit zichzelf begrijpen dat dat niet ok is, roken bij een baby? groetjes
Heeeel lastig, dit soort dingen. Gelukkig wordt er in onze omgeving intussen nergens meer binnen gerookt. Bij vrienden / kennissen die wat verder van ons af staan wordt er soms wel gerookt. Dan gaan wij sowieso op een andere dag even heen (wordt dan vaak 's avonds gevierd en das toch al niet handig). Bedenk me nu dat die vrienden ook nog eens in de zomer jarig zijn en we dan eigenlijk altijd buiten zitten
Ik sluit me helemaal aan bij Maria! Het gaat toch om de gezondheid van je kindje. Ik heb het gehad tijdens de zwangerschap met de kerst en heb het toen ook aangekaart. Iedereen had er begrip voor en nu is het eigenlijk vanzelfsprekend... Succes! Ik hoop dat ze er begrip voor hebben en anders zou dat erg jammer zijn!
Ik heb laatst met hetzelfde gezeten. Bij ons inhuis wordt er wel gerookt ja ik weet het het is slecht. Mijn man en ik roken beiden en gelukkig niet heel erg veel. Mijn jongste werd de 7e alweer 2 jaar en ik een neefje van ook 2 heeft last van astma. Zij zouden ook op de verjaardag komen en hebben ons niet gevraagd of wij niet wilde roken als zij kwamen. Maar ik heb zelf mijn gasten gevraagd of men die wil roken dat aub toch in de tuin wilde doen. Wij hebben wel 2 dgn van te voren niet meer binnen gerookt zodat de ergste lucht toch uit huis was,let wel alleen de benedenverdieping dus niet boven want boven roken mag hier dus niet. Mijn gasten reageerde hier goed op en hebben dan ook die dag alleen maar buiten staan roken. Ik zelf heb die hele dag geen sigaret aangeraakt omdat ik het niet netjes vond om als gastvrouw elke keer ook na buiten te gaan. Ik vind zelf dat je echt wel rekening mag houden met de medemens en helemaal als het om zulke dingen gaat. Misschien klinkt dit raar uit de hand van een rokend iemand. Ik zou het gewoon aan de gastheer-vrouw vragen of het mogelijk is of men buiten zou kunnen roken.Koud is het immers ook niet echt meer en ach kom het is toch maar voor een paar uurtjes.
Ik rook zelf ook maar kan niet begrijpen dat iemand doorrookt als er een kind binnenkomt. Ik maak hem dan direct uit of loop door naar buiten. Als mensen dat echt niet in zien, tja dan zou ik het maar uitleggen. Het is toch heel logisch dat je dat niet wilt voor je kindje! Roken en kinderen gaan nu eenmaal niet samen!
Wij hebben precies hetzelfde gedaan. Als familie/vrienden daar geen gehoor aan gaven ( wat eigenlijk nooit is gebeurd) dan was ook duidelijk dat we niet kwamen of zonder de kinderen. En dat geld nog steeds. Eén uitzondering, dat zijn verjaardagen die gegeven worden in de tuin. Maar verder niet.
Ooooh ik heb er zo'n spijt van dat ik dit niet direct heb gedaan! Nu zijn mensen deze instelling niet van ons gewend en zal dit verzoek dus nog onverwachter komen.
Ik zou het ook aan kaarten en anders kindje thuis laten als dat een optie is? Of dat 1 van jullie even gaat, toch je gezicht laten zien. Zelf snap ik ook niet dat mensen dat niet uit zichzelf bedenken... Bij ons rookt er niemand echt meer binnen en als het wel zo is, zoals bijv bij een collega van mij dan vraag ik gewoon of hij dan even niet wil roken. Hij had er geen enkel probleem mee.
Ik zou vragen of de mogelijkheid bestaat dat er niet gerookt word. zo niet dan zouden mijn kids niet mee gaan naar de verjaardag. Dan gaat gewoon 1 van de twee er heen. Bij kinderfeestjes heb ik nog niet meegemaakt dat er gerookt werd en eigenlijk vind ik dat kids sowieso niet horen op een volwassen verjaardag. Wij gaan dus meestal als we oppas hebben samen of 1 van de 2 gaat.
Dat is echt niet stom, maar je zou kunnen zeggen dat je in eerste instantie geen zeur wilde zijn, maar dat je het bij nader inzien gewoon te bezwaarlijk vindt en als zij daar geen rekening mee kunnen/willen houden dat je dat respecteert, maar dat jullie (of iig jullie kleintje) er niet meer bij zijn op dat moment en dat je dus graag later alsnog komt.
p.s ik vind niet dat ik iets te zeggen heb over het wel of niet roken van mensen in hun eigen huis. het is mijn keuze om er dan wel of niet naar toe te gaan.
Bij mij ligt het eraan hoeveel mensen er roken. Als er 2 mensen roken heb ik er niet zo'n probleem mee. Er zal mijn dochter echt niks gebeuren als ze ff in de rook zit. Maar als een paar uur lang de hele kamer blauw staat, dat zou ik wat minder fijn vinden. Ik zou aan de huis eigenaar vragen of ze het een probleem vinden om buiten/in de gang/ keuken/ bijkeuken te gaan roken.
Je kan het altijd vragen.Ik vind ook dat je iemand iets niet kan verbieden in eigen huis, maar je kan het altijd vragen toch? Heb ik bij mn sm ook gedaan, haar vriend rookt, hadden zij geen problemen mee.
Ik zou gewoon ook nu nog eerlijk vertellen dat je er niet bij hebt stilgestaan en dat je uiteraard niks verwacht, maar dat je daarom wel je meisje thuis laat. Niks persoonlijks, je doet gewoon wat er van jou als moeder wordt verwacht! Niet schuldig voelen hoor! En tja... verandering hoort bij een nieuwe fase (ouderschap), dus jullie instelling veranderd ook. Dat is heel normaal en iedereen die daar moeite mee heeft, heeft toch denk echt zelf een probleem... Maar het zal vast goed komen en grote kans dat jullie begrip krijgen voor de keuzen die jullie hebben gemaakt.
Ik vind dat je als gastvrouw rekening moet houden met de wensen en behoefte van je gasten en dit is er 1 van. Je zegt niet dat er helemaal niet gerookt mag worden alleen dat dit buiten moet gebeuren. Daarnaast kan je je als verantwoordelijk volwassen toch niet fijn voelen als je staat te roken naast een kind?
Huh? Dus jullie nemen je kids niet mee als er een opa/oma/tante/oom/overgrootmoeder etc jarig is? In mijn vriend zijn familie viert iedereen zijn/haarverjaardag overdag... buiten het dan zie ik niet in waarom mijn dochter niet mee zou gaan naar verjaardagen? Als het 's avonds is dan slaapt ze daar boven in een slaapkamer.
mijn beste vrienden rookten ook altijd binnen, tot mijn dochter werd geboren. nu, ook als wij er niet zijn, alleen maar buiten roken. zijn zelf tot de ontdekking gekomen dat ze minder roken als ze naar buiten gaan, en dus ook beter voor hen. vind dit echt geweldig van ze! bij mijn vader precies andersom, die rookt niet, is altijd buiten roken geweest, tot zijn nieuwe vriendin, die rookt. was daar met kerst, en kwam binnen, zat zij binnen met een sigaret, was echt niet blij. heb haar gewoon gevraagd naar buiten te gaan, was geen probleem, maar vond het best belachelijk van mijn vader dat hij niet even rekening kon houden met mijn dochter, hij wist dat wij kwamen.
Toen ik zelf nog rookte en er bij ons kinderen binnen kwamen dan rookte we altijd meteen buiten of gingen de peuken uit. Ik vind dat je daar als gastvrouw/heer wel degelijk rekening mee hoort te houden... Maar ik zou het inderdaad gewoon even aankaarten. Het lijkt mij ook niet meer dan normaal dat je je kind(eren) meeneemt naar een verjaardag.
Als wij naar een verjaardag gaan wordt er altijd gezorgd dat er binnen niet gerookt word. Lijkt me ook niet meer dan normaal!!! Doen ze dat niet, dan komen wij ook niet. Heel simpel!