Wiens kindjes zitten er op dit moment ook midden in de '19-weken sprong'..? Ik vroeg me al een paar dagen af wat er toch met mijn meissie aan de hand is... het ging juist zo goed maar ineens slaapt ze weer zo slecht overdag, het is telkens maar huilen, huilen, huilen in bed, ook al is ze nog zo moe... met als gevolg dat ze veel te moe is en jengelt om het minste geringste. Ze is ook ineens vreselijk schrikachtig en aanhankelijk, liefst wil ze dat ik haar de hele dag ronddraag of in elk geval dicht bij haar ben en haar bezig houdt.. Ligt ze eindelijk even alleen te spelen in de box, dan is ze enorm druk aan het doen, keihard aan het schoppen met haar beentjes en kreunen tegen haar speeltjes, alsof ze iets wil wat niet lukt... en dat zal dus ook wel zo zijn!! Ze was vorige week flink verkouden, dus ik dacht eerst nog even dat het daaraan lag, tot ik me realiseerde dat het natuurlijk weer een sprongetje is.. en wat voor een!! Ik las net dat deze sprong ook wel een paar weken kan duren... Iemand nog goede tips? En hoe lang duurde die sprong bij jullie?
Hoi! Ik weet precies wt je bedoelt! Mijn zoon heeft er ongeveer 4 weken last van gehad. Hij was s'morgens vroeger wakker, zo rond half 6, wat normaal 7 uur was. Hij at en dronk slechter. Overdag weinig slapen. Ik ben gewoon veel gaan wandelen, op visite, kortom afleiding zoeken. Voor zowel je baby als jezelf. Lekker met haar spelen. De 6 maanden sprong was nog net iets erger, duurde 6 weken, maar we zitten nu in de 8 maanden sprong en die vind ik echt heftig!! Niets is goed, niet in de box, niet op het kleed, niet op de arm, kinderwagen ook niet zo. Nu is hij wel verkouden en ziek geweest en ik verwacht zn eerste tandjes dus dat zal ook allemaal wel meespelen. Als je zeker weet dat er niets ' medisch ' aan de hand is, dan Gaat het vanzelf weer over. Succes