KV in kraamweek gehad

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Arevinol, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi!

Ik geef al bijna 5 maanden fulltime borstvoeding. Ik ben van plan minimaal 6 maanden vol te maken en waarschijnlijk nog wel langer.
    De belangrijkste reden hiervoor is om allergieen te voorkomen/beperken, aangezien ikzelf een allergie heb en allergieen veel voorkomen in mijn familie (en mijn vriend heeft hooikoorts).

Vera heeft in de kraamweek 2x een beetje KV gehad. Het was twee keer 1 of 2 spuitjes KV (standaard, dus koemelk). Aanleggen lukte de eerste 2 dagen niet.
    In het ziekenhuis hebben ze (in 'overleg') geadviseerd om wat KV te geven om haar temperatuur (die was 36,3 geloof ik) op te krikken.
    De tweede (of derde) dag had ze nog niets gedronken, werd suf en viel snel af. We hebben een kolf gehaald, maar eerst wat KV gegeven dat ik in huis had.
    Daarna lukte het aanleggen opeens wel en zat ze in no-time weer op haar geboortegewicht.

Ik baal daar achteraf best wel van. En nu las ik pas in een topic dat slechts een kleine hoeveelheid KV in de eerste week al 'funest' kan zijn voor de beschermende werking/laag die colostrum legt. De eerste zoveel weken zouden de darmpjes hetzelfde reageren als die van volledig KV gevoedde baby's. Ook al geef je daarna volledige BV...
    (Nu heeft Vera zover ik heb gezien erg weinig last van krampjes gehad en altijd veel en prima BV-ontlasting).

BV is natuurlijk altijd beter, ook al heeft ze wat KV gehad in het begin, dat is logisch. Maar ik ben bang dat het wat betreft het voorkomen/beperken van de allergieen 'voor niets' is geweest... Helemaal omdat ze standaard KV heeft gehad en geen hypo-allergene.

Klopt dit?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Up!

Deel Deze Pagina