Ik ben beniewd naar ervaringen van mensen waarbij de uitgerekende datum (eerste dag laaste menstruatie) 1 week verschilt met de datum hoe ze op de echo berekenen. Dat scheelt bij ons namelijk precies een week. Volgens mijn 'eigen planning' ben ik uitgerekend op 2 april, maar volgens de echo 9 april. In het begin van de zwangerschap hebben ze 2 echo's gemaakt waarop de datum gelijk was. Om zwanger te worden heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten, dus in mijn ogen zou de datum 2 april toch moeten kloppen???? Op zich maakt die week me niet zoveel uit, alleen wel de 37 weken (waarop ik thuis zou mogen bevallen) en eventueel het aantal weken wat de baby te laat zou komen..... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee....... Groetjes Jeal
Hier juist andersom. Volgens de berekenming eerste dag laatste menstruatie was ik 6 maart uitgerekend en volgens de echo 28 feb. Omdat ik na pilgebruik gelijk zwanger was hebben ze termijn van de echo aangehouden en mijn uitgerekende datum vervroegt. Normaal doen ze dat niet zo snel, mits er meer dan een week tussen zit. Ik ben bij de eerste 1 dag te vroeg bevallen, nu ben ik 1 dag overtijd, ik houd dan ook in mijn achterhoofd dat 6 maart ook wel eens de uitgerekende datum kan zijn! Maar bij mij werkte het dus in mijn voordeel, het werd vervroegt, bij jouw niet, kan me voorstellen dat je daarvan baald! kus miek
Ik dacht bij Dylan uitgerekend te zijn op 3 april, vk zei 15 april, en Dylan vond 22 maart laat genoeg. Ik ben dus (volgens de vk) met 36 weken en 4 dagen bevallen. Gewoon thuis en alles ging prima. Zou me er niet te druk over maken.
Volgens mijn eigen berekening ben ik 17.6 dagen zwanger Volgens de termijnecho ben ik 18.2 dagen zwanger Volgens de laatste echo ben ik 18.5 dagen zwanger Als de termijnecho minder als één week afwijkt met je eigen berekening dan houden ze deze aan. (dit is mij verteld) De uitgerekende datum ligt nu dus ergens tussen half juli bij 38 weken en half augustus bij 42 weken. Ik zat ook met het thuisbevallen in mijn hoofd maar weet ondertussen ook dat ze er niets aan doen. We zullen dus maar moeten zien hoe het verder gaat lopen. Anders zou ik het (nogmaals) bij je vk voorleggen, of misschien kun je de verloskundige op het forum raadplegen? Fijne zwangerschap verder!
Hoi Miek Ja zit vol spanning te wachten nu dus!!!!! Ik moet maar zien wanneer het komt hahaha. Hoop alleen niet dat het veel te laat is, aangezien ze dan dus wel 9 april aanhouden. Weet niet in hoeverre het voorspelbaar is, maar mijn moeder was van mij 22 dagen overtijd, en ze roept al mijn hele zwangerschap dat ik zo op die van haar lijk....... Succes! Groet Jeal
wow 22 dagen overtijd? Bij deze alsvast succes hahah .. Ik heb van de week gedroomd dat ze op 17 juli geboren wordt, dus ben benieuwd of ik gelijk heb.
@ Jopie: Mooi dat je gewoon thuis bent bevallen. Zal het ook eens aan de verloskundige voorleggen wat ze zou doen als het in haar berekening nog geen 37 weken is. @ LT20: Ja inderdaad 22 dagen, maar volgens mij laten ze het tegenwoordig niet zolang meer zitten gelukkig! Maar hoop inderdaad niet dat ik in die zin op mijn moeder lijk. Grappig dat je over een dag gedroomd hebt. Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger naar de dag waarop de baby komt... wordt het een paaskindje? Of misschien wel tegelijk jarig met papa (28 maart), maar misschien ook wel tegelijk met mijn moeder (22 april). Haha het kan nog alle kanten op......
TS Aangezien jouw echodatum later is, zou ik idd de echo aanhouden... (die van 12 weken klopt over het algemeen wel goed) kan in dat geval niet zo'n kwaad... aangezien een gemiddelde zwangerschap 37-42 weken duurt... soms schijnt trouwens (in het beginstadia) de ontwikkeling wel eens stil te liggen.. (heeft een naam maar weet het even niet) of de innesteling is later geweest en kan het verschil in datum bepalen. De termijn kan trouwens het beste bepaald worden met de 12 weken echo, later groeien kindjes niet meer gelijk.... en is het moeilijk te bepalen... Bij mijzelf had vk 11-9 berekend, ik had mn temp bijgehouden wist wanneer mn eisprong was geweest en en kwam op 6-9/7-9... Echo kwam ook 6-9, Aangezien ik met dochter beviel met 41w 5 dagen, houden ze nu de eerdere echo aan, ook omdat het dus met mijn datum al overeenkwam.... anders zou 5 dagen EXTRA overtijd lopen wel eens een probleem kunnen gaan worden... Met zoon had ik 2-1 berekend echo 8-1 en is hij 10-1 geboren....
Ik loop een week voor volgens de echo, maar ze houden gewoon de uitgerekende datum aan, pas als het meer dan een week is, passen ze de datum aan, is mij verteld. Over een paar dagen minder of meer zou ik me ook niet druk maken hoor. De kans dat je baby geboren wordt op de uitgerekende datum is 4%, dus meer kan dat het ervoor of erna komt
Had ik bij mijn eerste ook; een week verschil met wat ikzelf dacht. Maar ja, op de dag van de eisprong nestelt het eitje niet meteen in. Dat kan tot 10 dagen duren. En dan kom je wel aan een week voor je kunt spreken van een bevruchting dus zwangerschap.
volgens mijn NOD ben ik 25 sept uitgerekend maar heb 2 echo`s gehad en die komen uit op 3 okt. Heb geen ovutesten gebruikt maar heb wel het gevoel dat ik een late eisprong heb gehad. Scheelt dus idd een week. Was bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook zo. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Ik heb geen idee of mijn uitgerekende datum wel of niet klopt. Ik was namelijk gewoon aan de pil en toen zwanger geraakt... dus ga al 25 weken uit van de datum die gezegd is met de termijnecho, namelijk 9 juni. We hebben wel geprobeerd terug te rekenen, maar ik had de innestelbloeding als ongesteld gerekend en die keer erna geen menstruatie whahah... snappen jullie het nog??? En wat al eerder gezegd werd: maar 4% van de kindjes bevallen op de juiste datum en of het nou wel of niet op 9 juni geboren wordt, het moet er toch een keer uit en het komt altijd op zn geboortedag xxx sassie
Dat heb je mooi gezegd Sassie 'het komt altijd op zijn geboortedag'. Ik maak me er eerlijk gezegd ook niet heel erg druk om, maar het zijn inderdaad meer de praktische dingen, zoals eventuele thuisbevalling etc. Op mijn zwangerschapsverklaring stond nog als uitgerekende datum 2 april. Moest er noodgedwongen 6 weken van te voren uit..... ik denk dan, mocht de baby al veel te laat komen. Ga ik straks misschien 3 weken over de ''uitgerekende' datum heen...