Vorige week moest ik een OGTT test doen in het ziekenhuis, maar helaas is het mislukt. Na het drinken van het glucosedrankje heb ik dit nog 45 min binnen kunnen houden, maar ik werd er al zo misselijk van. Wat uiteindelijk heeft geleid tot flink overgeven. Volgens het ziekenhuis had het geen zin meer om de test voort te zetten dus ik mocht naar huis. Toen ik vroeg hoe het nu verder ging kon ze me eigenlijk niet een zinvol antwoord geven en ze zou het doorgeven aan mn VK dat de test mislukt was. Dit is vorige week gebeurd en heb nog niks weer gehoord van mn VK. Moet ik deze test dan overnieuw doen? Als ik wel zwangerschaps diabetes heb, kan dit dan kwaad voor mn ongeboren kindje?
Wat vervelend dat de test mislukt is! Ik heb er zelf ook nog 1 voor de boeg. Waarom bel je niet even met je VK over het vervolg? Daar zijn ze voor.
Mij werd bij mijn vorige zwangerschap gezegd dat de test opnieuw gedaan moest worden als het mislukte (door overgeven of wat dan ook). Ik heb het nog net binnen kunnen houden gelukkig. Deze keer moet ik weer en heb gevraagd of het op een andere manier mag, maar moet weer dat drankje drinken heb wel voorgenomen dat als het mislukt om de reden die jij noemt ze het daarna maar moeten meten d.m.v. dagcurve bijhouden of welke andere manier dan ook. Misschien kan jij vragen of het op die manier mag?
ik heb ook eerst de test gedaan (met goed gevolg) en daarna moesten ze toch nog een dagcurve hebben. In mijn ogen een beetje onnodig omdat die eerste test in mijn ogen de zwaarste is, maar goed toch gedaan. Waarom vraag je niet of je eerst een dagcurve mag laten prikken en als die afwijkingen toont alsnog de OGTT.
ik heb deze test woensdag gehad, maar indd dat drankje is vreselijk vies, ook ik werd er misselijk van gelukkig alles binnen knnen houden. dat ik die test deed was er ook een andere dame, die werd helemaal naar ervan, daarbij hebben ze ook het onderzoek gestaakt. zij kreeg nu ook blds d.c.
Ik heb dinsdag toch de test overnieuw moeten doen, maar gelukkig met goed gevolg! Ik kon het binnen houden en m'n waarden waren goed na het prikken. Nu blij en opgelucht dat dat achter de rug is.