Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap al extra ijzer geslikt (floradix tabletten). Toch was he te laag: 5.9. Toen moest ik ook aan de ferro, daarnaast drink ik roosvicé ferro, dat is ook voor een te laag ijzer. Het is niet gevaarlijk, maar je voelt je er zelf zo naar van. (tenminste... ik wel). Je kunt rustig een aantal dingen naast elkaar gebruiken, wat je lichaam niet opneemt komt in je urine. Maar je hoeft het niet te overdrijven natuurlijk. want dan kan je niet meer veilig langs een magneet lopen
Het zou idd fijner zijn dat hij wat is voor de bevalling. Hier bij de eerste al een te laag heb, maar een beetje een lakse vk gehad destijds. Verloor toen veel bloed bij de bevalling en zakte zo erg dat ik niet meer overeind kon zitten en een transfusie nodig had. Nu bij de tweede pas te laat laten prikken door de gyn en bleek hij weer een stuk gedaald dus met 36 weken nog een ijzerinfuus gehad.
hey meiden ik heb nu 5 van die tabletjes op maar ik heb zo een buikpijn en diaree ik weet dat het kan maar dit is dus echt niet leuk. weten jullie of er nog andere mogelijkheden zijn?ik ga in ieder geval een fles roovicee halen en flink wat ijzerrijke dingen inslaan. maar zou dit genoeg zijn? hoelang duurt het voor het stijgt?
heb je ferrofumaraat gekregen? deze heb ik vorige week ook gehad van de VK ivm een te laag HB maar ben er nu sinds 2 dagen mee gestopt, kreeg er ook buikpijn van en moest er veel van overgeven Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld hierover, of ik iets anders kon pakken en zij raadde roosvice ferro of floradix aan ....ik heb floradix gehaald en verder dit lijstje wat kwebbeltje al neer heeft gezet ( heb het even gekopieerd ) volkorenproducten en grove graanproducten peulvruchten groente (met name de groene) appelstroop vlees ei noten gedroogd fruit. Aardbeien, appel, banaan, vruchtensap (bijvoorbeeld sinaasappelsap of grapefruitsap) bij de maaltijd bevorderd ook de opname van ijzer. Melk werkt juist tegen. Ook koffie, thee of frisdrank bij de maaltijd zou ik even niet doen. Doe dat liever op een ander tijdstip.
Ik heb al mijn hele leven een wat laag HB, en in mijn zwangerschappen is het drama, ik kan tegen geen enkele medicatie om het HB om het omhoog te krijgen, en andere extra dingen helpen ook niet. Het enige wat hier helpt is ijzer infuus via de internist, ik zit nu met een HB van 5,6 en wordt over een halfuurtje verwacht voor weer een infuus Het is wel iets wat heel goed helpt over het algemeen, en je krijgt geen last van je buik enz.... vraag anders is aan je gynea of hij je daar voor kan door verwijzen... want het is toch fijn als je iets reserve hebt voor tijdens en na de bevalling!