Hoi Mirjam/Japke, Ik vraag me het volgende af: Deze cyclus ben ik uitgegaan van een cyclus van 31 (van de voorgaande cycli de langste) hoewel ik vermoed mijn eisprong te hebben gehad op dag 14-15. Heb vanochtend getest met de digitale clear blue (met ochtendurine opgevangen in een potje), maar helaas was het negatief.... Zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat het hcg gehalte nog te laag is? Je zou denken van niet toch? En komt het voor dat zwangeren nog negatief testen, terwijl dat theoretisch niet zou kunnen?Is het niet zo dat je uiterlijk 2 weken na je eisprong ongi bent, dus als ik zwanger zou zijn dan had het een positieve test moeten zijn? groetjes, Brigitta
hoi Brigitta, het is meestal zo dat je na 14 dagen je ongesteldheid hebt, maar niet altijd. Het zou kunnen dat je hCG gehalte nog te laag is om een positieve test te hebben. Ik zou nu 5 dagen wachten, als je dan nog niet ongesteld bent nog eens testen. Dan zou de test wel positief moeten zijn als je zwanger bent. Mirjam
Bedankt voor je antwoord!Ik test van het weekend nog wel effe als er nog geen ongi is.... groetjes, Brigitta
Sorry hoor....., maar wilde toch nog wat vragen.......Als ik de tampontest doe, dan heb ik heeeeeel af een toe een ienemienebeetje oud bruinverlies...Dit is sinds 3 dagen zo en niet elke keer.....Als ik die test niet af en toe deed dan zou ik dat niet weten, want op de inlegkruisjes is helemaal niets te zien....... ((woensdagmiddag was het heeeeeeel licht rose bij de test) Wat zou dit alles kunnen betekenen? En als ik zondagmorgen een test doe en die is nog steeds negatief? Wat voor conclusies kan ik daar uit trekken? Vandaag zit ik op dag 34.... x Brigitta
Hoi Brigitta, Wat een spannende tijd! De Tampontest is bij mij niet bekend maar als ik je verhaal lees, is het een test om te kijken of je ongesteld word. Helaas zegt een heel klein beetje oudbruin bloedverlies niet zo veel. Is het een begin van een menstruatie die later doorkomt of zit er toch een zwangerschap en is de baarmoedermond goed doorbloed en krijg je daar wat oud bruin bloedverlies van. Het is dus afwachten. Zondag, de test. Ik zou hem met ochtendurine doen en we duimen voor je dat hij positief is. Is hij negatief, dan zou je verwachten dat je in de loop van de week toch ongesteld wordt. Mocht dat niet zo zijn dan kan je opnieuw na een dag of vijf testen en mocht dat weer negatief zijn, dan zou je kunnen informeren bij je huisarts. Dan verloopt het anders, dan is hij/zij diegene die je wat meer informatie kan geven (ik heb die kennis namelijk niet). Probeer hoe moeilijk of spannend het ook is, gewoon je dagelijkse dingen te doen. Lekker sporten, wandelen, winkelen, werken, etcetera. Onbewust kan je namelijk je ongesteldheid tegen houden of door stress, dit hoeft niet zo te zijn. Het kan dus alle kanten op, sterkte groetjes, Japke