te laag oestrogeen en zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door oxbow, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb een vraagje voor iemand anders.

Na 3 gezonde kinderen is er misschien nog een wens voor een vierde bij mijn vriendin.
    Nu was haar moeder vervroegd in de overgang en omdat ze zo moe was onregelmatig ongesteld, dacht zij dat ook te hebben.
    Na bloedonderzoek blijkt dat niet zo te zijn, maar is haar oestrogeen gehalte te laag.
    Nu moet ze als ze weer ongesteld is op de derde dag weer bloedprikken om te kijken hoe het oestrogeen gehalte dan is.

Nu vroeg ze zich ergens af stel dat het weer te laag is, dan wordt ze doorgestuurd naar de gyn, maar wat zijn dan de gevolgen bij eventueel zwanger worden.

Ze heeft wel zoiets ik heb 3 gezonde kinderen en als ik via hormoneninjecties en dergelijke zwanger moet worden, dan is het gewoon echt duidelijk, maar anders willen ze toch misschien nog voor een vierde gaan.
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Oestrogeen heb je nodig om een eicel te laten groeien. Als de oestrogeen-waarde te laag is, dan zou ik inderdaad denken aan hormoon-injecties. Maar ik weet niet helemaal precies hoe het met de verschillende hormoonwaardes zit. Zijn de andere waardes wel goed?

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het kan ook simpel opgelost worden met Progynova.... Ik had ondanks 1 tablet Progynova, toch een eisprong :).

Deel Deze Pagina