Te laag vit.D gehalte en pril zwanger graag advies !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liefoe, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Nu vorige maanden stond alles in orde en was mijn ijzer tekort
    staat dat nu wel in orde en mijn vit.D te laag.

Ben wel blij dat de schildklierwaarden allemaal ok waren dus dat is ook heel belangrijk voor ons.

Hou jullie op de hoogte moet morgenvoormiddag langs en ken ik normaal na 16 uur de uitslag.

2. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ben geweest en de endocrienoloog wilde Vit.D kuur 1 ampuul per maand voorschrijven en toen ik erna belde naar de gynècoloog zei deze voor de 12 weken nog niets te ondernemen maw.wacht even tot dinsdag als we elkaar zien en dan een echo doen.

dus bij deze...

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Waarom niet gelijk ermee starten vraag ik me dan af?Tot 12 weken duurt nog wel even.Ik zou er echt even achteraan gaan nog.Een te laag itamine d is nooit goed.En als ze het niet voor willen schrijven zou ik het gewoon zelf kopen en minimaal 2000 iu nemen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Discount Vitamins & Herbal Supplements from Puritan's Pride

Hier kun je hooggedoseerde vitamine D bestellen.

Als je niet het voorgeschreven krijgt van je arts is dit het meest verstandige wat je kunt doen. Google maar eens op Engelse ziekte (rachitis of hoe je het ook schrijft).

Mocht je arts het wel voorschrijven: Divisun (800 ie) krijg je vergoed. Ik heb m'n waarde van 19 weten op te krikken naar ruim 70 door 4000 ie per dag in te nemen. Inmiddels zit ik op 2000 ie. Binnenkort ff prikken en dan bekijken of ik over ga op 1600 of 2400 ie.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja. Wees voorbereid op onzin.
    Artsen en apothekers willen wel eens beweren dat je niet meer dan 400 ie per dag mag nemen in geval van zwangerschap. Dit is onjuist en achterhaald. Zoek maar info op pubmed.

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    mee eens!Ik neem nu ook 4000,maar denk dat ik nu in de zomereriode terug ga naar 2000.Waar laat jij het prikken Maartje?Want hier in nederland is dat erg moeilijk ben ik achtergekomen.of prik je het in Dusseldorf?

7. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    http://dehersenspinsels.blogspot.nl/
    Rozenburg
    TS,

ook ik heb afgelopen maandag mijn uitslagen gehad, en alles was goed behalve de vitamine D waarden. In mijn geval was het net iets hoger dan dat van jou, namelijk 15.

Mijn verloskundige zei dat het voor niet-zwangere vrouwen minimaal 60 hoort te zijn, maar liever tegen de 80 of zelfs 100 aan. Voor zwangere vrouwen geldt een ondergrens van 50, dus moest ik aan de capsules. Hiervoor kreeg ik een receptje mee van de verloskundige, wat ik op kon halen bij mijn eigen apotheek. De dosis is 1 per 2 dagen een capsule met als aanduiding 2800 IE (vraag me niet waar het exact voor staat ;)). Daarnaast zoveel mogelijk zon! Uiteraard niet gaan liggen bakken (wanneer die zon van ons het eindelijk eens toelaat :)), maar minimaal een half uurtje rond het middaguur naar buiten is essentieel.

Overigens kreeg ik het advies dat, wanneer het kindje geboren is, ik het beste kan doorgaan met het slikken van de capsules. Sowieso tijdens de borstvoeding als ik dat wil geven, maar het zou over het algemeen goed voor me zijn.

Misschien kun je jouw verloskundige vragen om een receptje? Het schijnt enorm te helpen! Niet alleen voor jouw en je baby's botten, maar ook tegen vermoeidheid en dipjes, en dergelijke. Sterkte in ieder geval!

8. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    http://dehersenspinsels.blogspot.nl/
    Rozenburg
    Ik vergat nog te zeggen dat mij ook werd verteld dat de capsules of pillen die je bij Kruidvat e.d. kunt kopen niet voldoende bevatten! Ik zou dus sowieso proberen via je verloskundige of huisarts een receptje te krijgen. De kosten voor 45 capsules (90 dagen) waren in mijn geval 11,25 euro.

Deel Deze Pagina