aanstellingsvermindering

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Nicoletta, Mar 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Hoi mensen van het UWV,

Ik werk in het onderwijs en heb een aanstelling van iets van 17 (en nog wat) uur. Mijn werkgever heeft bedacht dat een deel van mijn werkzaamheden niet meer gedaan kunnen worden en ze vinden dat het mijn prive situatie (ik ben pleegmoeder en heb momenteel twee zware plaatsingen) ten goede komt als mijn uren teruggeschroefd worden naar 9,34 uur. Ik zou dan ook flexibel qua tijd etc kunnen gaan werken. Na heel wat strubbelingen ben ik akkoord gegaan maar vroeg me af zou ik nog ww kunnen aanvragen voor de deze 7 uur?

Dit alles is opgestart in de tijd dat ik nog ziek thuis zat (gevolgen longontsteking) maar inmiddels ben ik per gisteren 100% betergemeld. De datum van ingaan is nog niet vastgesteld en zal in onderling overleg plaatsvinden.

Dank je wel voor de moeite alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Nicoletta,

Je wilt graag weten of je voor de 7 uur die je minder gaat werken een WW-uitkering kunt aanvragen. Dit is mogelijk, een voorwaarde is wel dat je voor hetzelfde aantal uren beschikbaarbaar bent voor de arbeidsmarkt. Je kunt de aanvraag voor de WW-uikering indienen vanaf een maand voordat je werkloos wordt voor dit aantal uren. Vergeet hierbij niet om je ook in te schrijven als werkzoekende bij het werkbedrijf.

Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Share This Page