ZW-Vakantie-WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Moosey, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hallo,

Ik ontvang momenteel een ZW-uitkering.
    Nu moet ik de eerste week van juli weer bij de arts van het UWV komen en dan ga ik waarschijnlijk over naar een WW-uitkering.

Alleen nu ben ik qua vakantie afhankelijk van mijn vriend en wil (moet) ik net in de periode op vakantie.
    Nu snap ik dat ik een afspraak met de arts niet kan uitstellen, maar is het mogelijk om die afspraak een week naar voren toe te halen?
    En hoe moet dat dan als ik dan in de WW kom, maar ik ga gelijk de eerste 3 weken op vakantie?
    Is het UWV daar streng mee? Of kan ik de WW-uitkering na mijn vakantie aanvragen en werkt dat dan met terugwerkende kracht?

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Moosey,

Je hebt een aantal vragen over je uitkeringsituatie in verband met je geplande vakantieperiode.

Je kunt via UWV telefoon een afspraak bij de verzekeringsarts aanvragen of verzetten.
    Je kunt hierbij aangeven dat je op vakantie gaat en daarom in een bepaalde periode niet beschikbaar bent voor een afspraak.
    UWV houdt hier dan rekening mee.
    Je vakantie geef je aan UWV door via UWV telefoon (0900-9294).

Weet je voor je vakantie al per wanneer je hersteld bent verklaard?
    Dan kun je dan alvast de aanvraag voor de WW-uitkering indienen. Vergeet hierbij niet je inschrijving als werkzoekende te regelen.

De WW-uitkering kan ingaan op de eerste dag na je hersteldverklaring ook als je direct aansluitend aan het herstel op vakantie bent of gaat.
    Hoeveel dagen je met behoud van uitkering op vakantie kan ligt aan de ingangsdatum van de uitkering.

Actuele informatie over hoelang je met vakantie kan vind je hier.

Ik wens je een voorspoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina