Hallo allemaal! In totaal heb ik een half jaar de pil geslikt (microgynon 30) en sinds ruim 5 weken ben ik met de pil gestopt en probeer ik zwanger te worden. Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest, en vanmorgen heb ik voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Nu las ik dat het om allerlei redenen af te raden is om direct na het stoppen van de pil zwanger te worden. Weet iemand wat voor risico´s dit met zich meebrengt? Ik ga me namelijk nu best wel zorgen maken mocht ik toch zwanger zijn. Groetjes
ik ben ook sinds 21mei 2006 gestopt met de pil dus ik snap n beetje wat je bedoeld alle onzekerheid,maar ik kan je vast vertellen ontpillen zal je nog moeten net als ik hoelang??? ja dat weet niemand,t kan meteenr aak zijn maar ook pas over n paar weken of maanden of jaren wie weet!! dan weet je dat bij deze,ik ben ook nog steeds niet ongi geweest en ik heb bijna (dec2006) 10jaar de pil geslikt.dusss..... groetjes esther ducces met alles!!
Er zit helemaal geen risico aan vast. Er word aangeraden 1 keer je menstruatie af te wachten zodat het makkelijker is de zwangerschapsduur vast te stellen
klopt als n bus,ik ben dus ook benieuwd wanneer dat dat is ach we wachten gewoon af en we klussen gewoon tussendoor!
Gelukkig zeg, ik moet dus waarschijnlijk alleen even wat geduld hebben! We gaan gewoon door met oefenen
idd gewoon geduld hebben is n schone zaak he zeggen ze meestal,en goed en vak genoeg klussen hebben wij ook gedaan succes
Nog steeds geen enkel idee wanneer ik in vredesnaam ongesteld wordt, we zijn alweer een tijdje overtijd... en ik hou maar continu van die vage verschijnselen van misselijkheid en brandend maagzuur, die overgaan zodra ik wat eet. Ook heb ik een vage buikpijn en af en toe steekjes in mijn buik. Ik heb geen flauw idee wanneer mijn eisprong is geweest of nog komt, en ik weet ook helemaal niet wanneer ik nou weer kan testen. Mijn 1e test van vorige week donderdagochtend was negatief. Moet ik dan maar gewoon een week of 2 wachten? Ik ben het ff helemaal kwijt! Groetjes
Ik zou deze week nog een test doen... je weet nooit, misschien was er vorige week te winig HCG in je bloed voor een positieve test. Dus deze week nog een test?
Ik ben ook niet eerst 1 keer natuurlijk ongesteld geworden hoor.. ik denk ik probeer het gewoon en ik zie wel..!!!! Er zitten geen risico's aan... ze adviseren je alleen om 1 keer natuurlijk ongesteld te worden..!!!
Ik had hetzelfde als jij toen ik gestopt was met de pil. Ik heb er weet ik hoeveel testen tegenaan gegooid omdat ik maar niet ongesteld werd. maar deze waren telkens negatief. Uiteindelijk werd ik drie maanden later pas weer ongesteld. Je lichaam kan je goed voor de gek houden, maar ik hoop voor je dat het wel raak is!
jaja ik ben gelukkig na n cyclus van 32dgn ongie geworden gisterenmiddag! dus nu weet ik teminste al iets zo lang de pil te hebben geslikt vind ik t al best snel als je af en toe hoort! maar goed iedereen succes!! groetjes esther
Niet te geloven, vandaag echt superbuikpijn. En ik dacht: volgens mij....................... ja hoor, ongesteld. Aan de ene kans helaas helaas, wij hoopten zo..... Maar goed. Volgende ronde, nieuwe kansen. Ben in elk geval wel blij met de zekerheid waar die kwaaltjes nou vandaan kwamen. Ben ook erg blij met dit forum zeg! Het is echt een heerlijk idee dat zoveel mensen mee kunnen denken en meevoelen! Bedankt!!
Je schijnt meer kans te hebben op een meerling als je meteen na het stoppen met de pil zwanger wordt , tja, maar dan nog is dat percentage erg klein. Ik heb ook nog nooit gehoord van andere risico's.
de enige echte reden waarom ze adviseren om even te wachten is meer om dat je dan een inzicht krijgt in je cyclus, en daarmee dus ook je eisprong, het kan bij sommige een tijdje duren voordat ze nadat ze gestopt zijn met de pil ongesteld worden... zelfs als je de pil slikt terwijl je zwanger blijkt te zijn brengt dit geen gevaren voor de klein met zich mee. tis voor jou nu alleen maar afwachten wanneer je voor het eerst je echte eigen ongesteldheid krijgt meid...hoop voor jou in ieder geval dat je niet zolang hoeft te wachten zoals vele meiden hier. heel veel succes