Te laat begonnen met foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door She1986, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Hallo dames,

Ik ben twee maanden geleden gestopt met de pil. De planning was dat we na de zomervakantie zouden beginnen met klussen (ik wilde eerst ontpillen en weten wat mijn cyclus zou zijn). Gisteren echter besloten dat we er nu toch al wel voor willen gaan. Ik ben gisteren ongesteld geworden en vandaag begonnen met foliumzuur. Nu las ik dat het aangeraden word om al vier weken voor de conceptie te beginnen met foliumzuur. Is het beter om toch nog een maandje te wachten zodat ik voldoende foliumzuur binnen heb? En wanneer zijn jullie begonnen met het innemmen van foliumzuur?

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ehmm bij de eerste pas toen ik zwanger was en bij de 2e 3 maanden nadat ik gestopt was met de Pil. (Na 4 mnd was ik zwanger).

3. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Vanaf mijn eerste menstruatiedag was ik er al begonnen mee tot nu toe. Hopelijk heb ik n goede resultaat of niet dus we will see.. want mijn NOD is op 8 mei :) Xx

4. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Ik ben er mee begonnen direct toen ik was gestopt met de pil! Dat is begin januari geweest en toen gingen we er eigenlijk ook gelijk voor!

5. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    In december 2012 met de pil gestopt en begonnen met foliumzuur

6. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee hoor dat is niet te laat. Eet maar vast wat extra spinazie dat zitten ook die stofjes in. Vroeger slikte niemand folium. Het is well beter om te doen maar je hoeft er niet te krampachtig om te doen.
    Zelf werd ik verrast Door mijn zwangerschap en ben ik het gaan slikken vanaf nod en onze baby is supersterk en kerngezond. Spannend!

7. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik ben ook pas begonnen met foliumzuur toen ik een positieve test had. . Was even niet bezig met zwanger worden en spontaan zou dit ook bijna geen kans hebben ivm pcos maar toch zwanger

8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Het beste is inderdaad 4 weken voordat je gaat proberen starten met foliumzuur in verband met het opbouwen van een voldoende foliumzuur in je lichaam.
    Ik ben ook pas gestart met foliumzuur toen ik 4 dagen zwanger was (ongepland) en heb een gezonde zoon.
    Alles heeft met kansen te maken.
    Ik zou nu gewoon starten met foliumzuur. Het is natuurlijk niet gezegd dat je bij de eerste ronde al meteen zwanger wordt..

9. Ananas9

Ananas9 Actief lid

4 jul 2009
    163
    13
    18
    Vrouw
    West-Vlaanderen
    Ik was ermee begonnen zodra ik met de pil stopte (dec 2014).

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.128
    113
    Ja het is beter om eerder te beginnen met foliumzuur, maar ik zou het er niet voor laten.
    Tenzij er medische dingen bekend zijn, bijv. Als jij of je vriend (of mogelijk directe familie, maar dat weet ik niet zeker) geboren zijn met een open rug of hazenlip. Maar dan is de hoeveelheid foliumzuur ook anders die je moet slikken.

En als je de eerste maand zwanger bent is dat natuurlijk helemaal fantastisch, maar de kans is natuurlijk ook groot dat dit niet het geval is. En mocht het niet in 1 keer lukken, zit je de maand erna natuurlijk wel helemaal goed met je spiegel.

Ik zou er gewoon voor gaan ;)

11. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Bij me eerste zwangerschap. Alleen week 4 en 5 foliumzuur geslikt toen werd ik erg misselijk. En niets meer geslikt. gezonde zoon gekregen! Nu weer zwanger. En ben 5 weken zwanger en slik nu 2 weken van die mama capsules.

12. Ik had ook geen foliumzuur geslikt voor ik zwanger was en maakte me daar best zorgen over...

Maar de vk vertelde dat het natuurlijk wel goed is om het te slikken, maar eigenlijk het enige dat ze echt 100% zeker weten is dat het de kans op een kindje met een open ruggetje of hazenlip verkleint bij mensen die een vergroot risico hierop lopen.... Het is eigenlijk nooit echt getest bij mensen die géén verhoogd risico lopen.

(Dit is wat mijn vk zei, zelf heb ik er verder geen verstand van hoor!!)

13. Maria1984

Maria1984 Lid

25 dec 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus...
    Ik denk dat vele van ons ook op de wereld zijn gekomen zonder dat onze moeders foliumzuur hebben geslikt.

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Eerder is beter, maar je begint al vooraf, dat doen zeker niet alle vrouwen hoor! Dus begin maar lekker met vrijen, dan zie je wel hoe het loopt. Mocht je in een keer zwanger raken, dan heb je het al heel goed gedaan door al twee weken voordat de bevruchting plaatsvondt begon met foliumzuur. Daar zal een gemiddelde verloskundige al trots op zijn hoor!!! Overigens bouwt foliumzuur op in je lichaam, als je dus hiervoor al een gezond leefpatroon had is er ook een gerede kans dat je helemaal niet nu een giga tekort hebt en dat je dus al aardige hoeveelheden foliumzuur in je lichaam hebt (dat zou alleen bonus zijn). DUS ZEKER NIET ZORGEN OM MAKEN!

15. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    eind december 2014 gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur

16. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ja, maar er zijn vroeger ook een hoop kinderen op de wereld gekomen terwijl moeders rookten en gewoon rauw vlees aten.

Foliumzuur moet je gewoon voor de zekerheid slikken zodra je er aan denkt (zodra je gaat beginnen met zwanger worden of anders als je opeens zwanger blijkt te zijn). Ik denk niet dat je je grote zorgen hoeft te maken als je nu pas begint hoor. En misschien ben je niet gelijk zwanger en slik je dus wel lang genoeg.
    Ikzelf ben een maand of 2 geleden begonnen, omdat ik wist dat ik na ongeveer een maand zou stoppen met de pil.

Succes met zwanger worden

17. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Dankjewel voor de vele reacties! Besloten om er voor te gaan en er gewoon meer op letten dat ik gezond eet. Dan maar wat extra spinazie op het menu haha ;)

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik had bij mijn eerste een cyclus van 35 dagen. Met 6 weken wist ik pas dat ik zwanger was. Toen ook pas begonnen met foliumzuur. Volgens de vk was dat geen ramp.

Deel Deze Pagina