halftijds/voltijds werken en kindjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dora26, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dag dames,

Wij zitten nu in ronde 5...
    Ik werk halftijds als opvoedster in een ontmoetingscentrum voor mensen in armoede. Mijn halftijdse collega heeft zonet ontslag genomen, omdat zijn emmertje 'overliep'... Om eerlijk te zijn, het is ook een zware job...

Nu zijn wij dus bezig om zwanger te worden en eigenlijk vind ik halftijds werken (2.5 dagen in de week) perfect te combineren met de opvoeding van een kleintje. Mijn vriend verdient goed de kost en met mijn halftijds loon komen we zeker toe.

Ze hebben mij nu gevraagd of ik graag deze job voltijds wil doen... Dus ik zit in grote twijfel; voor het loon zou ik het wel willen doen (ookal is dat niet persé nodig, maar alle extra's zijn natuurlijk welkom), anderzijds wil ik ook niet te snel uitgeblust geraken in deze job en is het wel leuk om overleg te hebben met een collega waar je op kan rekenen. En tenslotte is het voor mij en mijn vriend prima als ik deels zou gaan werken en deels huismama zou zijn...

Het enige voordeel voor mij aan voltijds werken zou het loon zijn, de voordelen aan halftijds werken zijn voor mij iets uitgebreider... Maar het is natuurlijk nu de moment om te beslissen of ik voor de komende jaren halftijds of voltijds wil gaan werken... Wat het wel moeilijk maakt, want nu heb ik zelf de keuze om voor de komende 5 jaar plannen te maken...

Wat doen jullie? Werken jullie voltijds of halftijds? En valt dit goed te combineren met jullie kindjes/zwangerschap/huishouden...
    Alle tips of ervaringen zijn welkom!

2. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik werk 21,5 uur verdeeld over 3 dagen. ik vind het heerlijk! Heb ook voltijds gewerkt en dat beviel ook goed. Maar vind dit toch fijner en geniet meer van de kids.

Kijk even of het salaris opweegt met jou wensen en wat ga je met je kindje doen als je vol gaat werken? opvang ? probeer even uit te rekenen wat dit gaat kosten en wat je dan nog aan loon extra overhoudt.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik weet dat het in belgie anders is en dat moeders daar vaak fulltime werken, maar ik moet er zelf echt niet aan denken! Ik werk drie dagen van negen uur en dat vind ik echt genoeg. Het zou voor mij niet goed voelen om meer tijd weg dan thuis te zijn.

4. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik werk 30 uur in 3 dagen. Is voor mij echt top. Zijn lange dagen, maar dat betekent wel dat ik dus 4 dagen per week vrij ben.
    Ik zou ook echt niet 5 dagen per week willen werken

5. Yvette2311

Yvette2311 Actief lid

12 feb 2015
    267
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk de ene week 40 uur en de andere week 32. Mijn zoontje is nu bijna 5 en financieel is het voor mij niet anders.
    Had het graag anders gezien, maar moet zeggen dat toen hij klein was ik 3 dagen per week werkte.

Deel Deze Pagina